2006-07-18, 21:41
Medlem
Nån som vet något om skådisen Emil Forselius?
Har han något lik i garderoben?
Citera
2006-07-18, 23:15
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laken
Nån som vet något om skådisen Emil Forselius?
Har han något lik i garderoben?

Har aldrig hört talas om han...
Citera
2006-07-19, 07:59
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Har aldrig hört talas om han...

Inte jag heller, han tillhör väl också kändisreserven kan jag tänka
Citera
2006-07-19, 08:19
Medlem
MajkenKenmajs avatar
Kan det möjligen förhålla sig så att laken ÄR Emil Forselius med förhoppningen att han ska kunna ringa AB eller Exp och berätta hur han blir besudlad på nätet?

Vem Emil är har jag ingen aning om men går hans plan som beräknat vet jag det inom kort...
Citera
2006-07-19, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajkenKenmaj
Kan det möjligen förhålla sig så att laken ÄR Emil Forselius med förhoppningen att han ska kunna ringa AB eller Exp och berätta hur han blir besudlad på nätet?

Vem Emil är har jag ingen aning om men går hans plan som beräknat vet jag det inom kort...

Jag har hört att han tar den i rökluckan...
Citera
2006-07-19, 09:49
Medlem
http://www.imdb.com/name/nm0286836/

Han vann en guldbagge för bästa manliga biroll i filmen Tictac från 1997.
Här är adressen till hans hemsida, http://www.emilforselius.se/
Citera
2006-07-19, 09:52
Medlem
colds avatar
Gillar att sitta å dricka rötjut på stans fina resturanger.
Citera
2006-07-19, 22:50
Bannlyst
Har jag helt fel eller kom inte hans namn upp i det här skvallerforumet för något år sedan i samband med nån misshandel/krogbråk som det stod om i nån av kvällstidningarna? Hittar inte inlägget dock, men har bestämt för mig att det var så...har jag drömt eller?
Citera
2006-07-19, 22:57
Bannlyst
Skådespelaren som misstänks ha "sexutnyttjat" flicka
Av Boyahed.com i kategorin Gissa kändisen
Publicerad 2004-01-22 15:34
Den skådespelare som idag beskrivs i Expressen och som anklagas för sexuellt utnyttjande heter Emil Forselius. Han ska enligt anklagelserna ha tagit med sig en 'flicka' (som hon kallas i Expressens rubrik) alternativt 'ung kvinna' (som hon beskrivs i artikeln) upp i sin lägenhet den 14:e december förra året och antastat henne sexuellt.

Han beskrivs i artikeln som en "firad skådespelare", som "prisats för sin roll i en känd film" och "varit med i många uppmärksammade svenska filmer och flera av SVT:s stora dramaserier." Expressen tillskriver skådespelaren också ett citat han i en tidigare intervju gjort ("Det här är det enda jag är intresserad av," angående skådespeleriet), och en enkel sökning på detta uttalande i arkivet Presstext leder till en artikel där Emil Forselius säger just detta. Tack för de lättgenomträngliga ledtrådarna, Expressen.

Emil Forselius vann en Guldbagge för bästa manliga biroll i filmen Tic Tac. Han har dessutom varit med i SVT-dramaserier som S:t Mikael och Belinders Auktioner. För att se hur han ser ut och läsa mer om hans skådespelarbakgrund kan ni ju besöka hans hemsida.

Källa: Expressen
Direktlänk till nyheten: http://news.boyahed.com/?53
Citera
2006-07-19, 22:59
Bannlyst
Från "Patriot.nu"

SKÅDESPELARE MISSTÄNKS FÖR SEXBROTT

2004 01 24. Bland den "svenska" kändiseliten figurerar en mängd otrevliga typer, direkt skadliga för vårat samhälle och folk. Den senaste i raden är den prisbelönade skådespelaren Emil Forselius som den 14 december förra året misstänks ha sexutnyttjat och förgripit sig på en flicka i sin lägenhet. Flickan befann sig i ett hjälplöst tillstånd vid gärningen.

Forselius har de senaste åren varit med i många uppmärksammade filmer som Tic Tac, Sista kontraktet och Sprängaren och serier som St Mikael och Brottsvåg.

Forselius är tidigare dömd för en oprovocerad misshandel av en 16-årig pojke i centrala Stockholm för två år sedan. Han kunde då pekas ut tack vare att ett vittne kände igen honom från tv.
Citera
2006-07-19, 23:00
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbabe
Skådespelaren som misstänks ha "sexutnyttjat" flicka
Av Boyahed.com i kategorin Gissa kändisen
Publicerad 2004-01-22 15:34
...

Källa: Expressen
Direktlänk till nyheten: http://news.boyahed.com/?53

Vet han har/haft pojkvän. Han fälldes inte i det här fallet antar jag?
Citera
2006-07-19, 23:10
Medlem
Tackar så mycket även om jag har lyckats googla fram dom där grejerna själva.
Hoppas det finns mer grejer om Forselius...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in