• 4
  • 5
2023-01-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nineelevenhijacker
Tack för ditt bidragande i tråden! Mycket nödvändig kommentar!
Två mil skulle ja då inte kalla granne heller?
Men de är en definitionsfråga, och vi tycker bevisligen olika!

Bild för att visa hur nära grannarna bor varandra.
https://gofile.io/d/tBjRID

Bergby, Söderala och Ljusne är i princip samma bygd, dom har antagligen gått i samma skola om dom bodde där när dom växte upp. I dom trakterna är det inte alls omöjligt att ha två mil till grannen.

Sen pratar vi om pundare här, dom behöver inte alls bo där dom är skrivna. Dom kan ha adressen kvar hos morsan eller nåt och sen sova i nån pundarkvart någonstans, det är inte ovanligt.
Citera
2023-01-16, 21:49
Medlem
Bergby är halvvägs till Gävle från Söderala och ljusne

Bergvik är däremot en ”grannby” till Söderala men den misstänkte är bosatt i Bergby
Citera
2023-01-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvaxlingsvara
Bergby är halvvägs till Gävle från Söderala och ljusne

Bergvik är däremot en ”grannby” till Söderala men den misstänkte är bosatt i Bergby

Den som är bosatt i Bergby är dock från Bergvikstrakten från början.
Citera
2023-02-04, 00:04
Medlem
Någon med ny info?
Hört att en ung man i cirka 23 årsåldern är häktad för innehav av amfetamin, boende i Bergby. Sammanhang?
Citera
2023-02-20, 21:22
Medlem
https://www.soderhamnskuriren.se/202...ce=sharebutton

"Männen lämnade Hälsingland för att köpa knark i Sandviken.

Färden hem gick via Gävle där en gitarr köptes och tio gram amfetamin såldes.

Men en nykterhetskontroll satte stopp för knarkresan.

När polispatrullen stoppade bilen mellan Gävle och Söderhamn var det för att kontrollera nykterhet och körkort. De fyra männen i bilen var både nervösa och kända sedan tidigare.

Efter en noggrannare kontroll hittades ett kilo amfetamin mellan stolarna i baksätet.

De fyra männen hade varit i Sandviken. Tre av dem misstänks ha köpt partiet för 42 000 kronor. På vägen tillbaka till Hälsingland stannade de till i Gävle och sålde tio gram till en man.
Men i Hamrånge tog det stopp. En av männen, som är i 50-årsåldern, berättar för polisen att han har varit drogfri i 12 år. Men ett par veckor innan gripandet hade han fallit tillbaka.

Den andra januari hade han vaknat upp och insett att narkotikan var slut.

– Jag ringer några kontakter som jag lyckats skaffa och gör en deal på ett kilo.
Den fjärde mannen som var med i bilen, och inte har åtalats för brott, förklarade senare för polisen.

– Jag satt ju i bilen och jag skulle i väg och hämta en gitarr, så det var ju mitt enda mål egentligen liksom.

– Och så blev det som det blev.

Nu har tre av männen, som tidigare häktats, åtalats för grovt narkotikabrott. Mannen som sålde gitarren i Gävle passade på att köpa 10 gram amfetamin av männen. Därmed har han åtalats för narkotikabrott av normalgraden."
Citera
2023-02-26, 16:06
Medlem
askestatarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n.lite
Det är inte direkt några hedersmedlemmar i Mensa vi pratar om här, att kalla dom white trash är att förolämpa riktiga white trash. Jag har stött på två av dom vid några tillfällen, och även om det bara var flyktigt så var det tillräckligt för att få mig att förespråka tvingad abort retroaktivt.

Inte alls omöjligt att dom haft span, polisen i Gävle täpper till kranar på löpande band just nu så dom verkar ha börjat nysta rejält.
Rather white then black.Silence is golden!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in