2023-01-04, 23:28
Medlem
FantaBurks avatar
Har några funderingar kring paypal som frilansare:

1) Om man har uppgraderat till företagskonto - privatperson, kan man skicka emailet till folk att betala utan att dom ser ditt namn/address/telefon? eller måste man skapa en paypal faktura istället? där ser jag att man kan välja vad som visas.

2) Betalar jag extra i valuta-omvandling om jag använder USD valuta i fakturan när jag vill ha SEK? Även om den som betalar gör det i sin egen valuta som inte är USD eller SEK? Anledningen till detta är för att det är lättare att sätta priser i USD.

Tacksam för hjälp!
Citera
2023-01-04, 23:39
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
Har några funderingar kring paypal som frilansare:

1) Om man har uppgraderat till företagskonto - privatperson, kan man skicka emailet till folk att betala utan att dom ser ditt namn/address/telefon? eller måste man skapa en paypal faktura istället? där ser jag att man kan välja vad som visas.

2) Betalar jag extra i valuta-omvandling om jag använder USD valuta i fakturan när jag vill ha SEK? Även om den som betalar gör det i sin egen valuta som inte är USD eller SEK? Anledningen till detta är för att det är lättare att sätta priser i USD.

Tacksam för hjälp!

Skickar dom till dig via email så kommer dom se namn etc tror jag. Faktuerings address brukar vara standard men inte 100 % säkert

Jag tror inte det kostar extra att omvandla valutan, däremot skickar du dollar till en som tex har svensk valuta bara så dras det pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in