2020-06-23, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det var nog min autocorrect i mobilen som förvandlade Barnaby till Barkarby

Vad gäller säsong 21 av Midsomer så är väl inget datum utsatt än. Inte ens i England. De höll visst fortfarande på att spela in i somras.

En säsong 22 är också utlovad men är ännu i skrivstadiet, vad jag kunnat läsa mig till.

Har det alltid varit 4 avsnitt per säsong? Senaste avsnittet finns ute på play
Citera
2020-06-23, 21:45
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatoppen
Har det alltid varit 4 avsnitt per säsong? Senaste avsnittet finns ute på play
Nej, inte alltid. Nåt år fem, några år sex avsnitt.
Här kan du plugga mer vad gäller de olika avsnitten av Midsomer: https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Midsomer_Murders_episodes

Och ja, nu är senaste säsongen kommit igång på SVT. Antingen, som vanligt, efter Allsången på tisdagar eller på SVT Play.
Citera
2020-06-25, 09:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Såg S21E1 häromdagen.
Extremt segt och tråkigt.

Serien har passerat bäst före datum känns det som...
Citera
2020-06-26, 05:29
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Såg S21E1 häromdagen.
Extremt segt och tråkigt.

Serien har passerat bäst före datum känns det som...

De senaste säsongerna har varit riktigt jävla svaga.
Lik förbannat glor man på skiten. Skäms lite.
Citera
2020-06-26, 10:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
De senaste säsongerna har varit riktigt jävla svaga.
Lik förbannat glor man på skiten. Skäms lite.
Haha, samma här.

Men det blir verkligen segare och segare...
Citera
2020-06-26, 10:12
Moderator
Maviels avatar
Jag älskar egentligen morden i Midsomer och tittar slaviskt men tyckte säsongsstarten nu var trist. Det ska liksom vara ond bråd död - mysiga miljöer - och invecklat. Senaste avsnittet med roboten var inte riktigt my cup of tea.

Jag snubblade över kommisarie Lewis på svtplay. Det är faktiskt småtrevligt och lite i samma stuk. Shetland är också väldigt trevlig att titta på och lite i samma stuk som midsomer när det är som bäst men med lite mera tempo.
Citera
2020-06-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag älskar egentligen morden i Midsomer och tittar slaviskt men tyckte säsongsstarten nu var trist. Det ska liksom vara ond bråd död - mysiga miljöer - och invecklat. Senaste avsnittet med roboten var inte riktigt my cup of tea.

Jag snubblade över kommisarie Lewis på svtplay. Det är faktiskt småtrevligt och lite i samma stuk. Shetland är också väldigt trevlig att titta på och lite i samma stuk som midsomer när det är som bäst men med lite mera tempo.

shetland är 1000 gr bättre än morden i midsommer någonin varit senate säsongen är så ruggigt bra

och då är jag ett grymt midsommer fans som nog inte missat ett avsnitt genom åren

även vera är ju en grym serie men börjar att bli lite segt nu med kärringen efter 10 säsongen
Citera
2020-06-26, 11:36
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
shetland är 1000 gr bättre än morden i midsommer någonin varit senate säsongen är så ruggigt bra

och då är jag ett grymt midsommer fans som nog inte missat ett avsnitt genom åren

även vera är ju en grym serie men börjar att bli lite segt nu med kärringen efter 10 säsongen
Vera är en bra serie. Jag kan dock inte se särskilt länge på den pga hennes sjukt jobbiga och gnälliga röst.
Citera
2020-06-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vera är en bra serie. Jag kan dock inte se särskilt länge på den pga hennes sjukt jobbiga och gnälliga röst.

när vera kom var det nytt och fräsch nu börjar det (efter 9 säs) som sagt kännas sjukt segt jag är sä jävla trött på att höra ma'am 150 gånger per avsnitt typ
Citera
2020-06-26, 13:59
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen

Vera är lite för seg för mig Det ska finnas unge Morse men har inte kollat in den.
Citera
2020-06-26, 20:34
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel

Att jämföra kvalitetsserier som Lewis och Shetland med MiM känns bara fel.
Finns inget som helst djup i MiM och dess huvudkaraktärer.
Det är mer av en mysserie som inte kräver någon känsloinvestering av tittaren.

Unge K.M tycker jag du ska ge en chans, helt ok.
Senast redigerad av MrSokrates 2020-06-26 kl. 20:37.
Citera
2020-06-26, 20:40
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Att jämföra kvalitetsserier som Lewis och Shetland med MiM känns bara fel.
Finns inget som helst djup i MiM och dess huvudkaraktärer.
Det är mer av en mysserie som inte kräver någon känsloinvestering av tittaren.

Unge K.M tycker jag du ska ge en chans, helt ok.

Då kör vi på det Återkommer med info om vad jag tyckte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in