2023-02-23, 19:10
Medlem
Lifestealers avatar
Drack en hel del kung.
Citera
2023-02-23, 22:09
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Jag r hyfsat sker p att Kopparbergs "cider" funnits i 3,5 i affrerna men att det frsvann efter ett tag. Gott vad det med, om n stt.

Sen r jag vertygad om att jag druckit Jim Beam (eller motsv.) Cola i 3,5% version frn nn kiosk (ej smuggel).

Skriver ven under p det hr med 3,2orna sklart!

Edit: verkar som det idag finns 3,5 cider p ICA igen.

Nej, cider ver 2,25% har aldrig slts i Sveriges livsmedelsbutiker. Ett undantag r cider som innehller malt, frmodar att du syftar p Kopparbergs Mixed Malt 3,5%.
Citera
2023-02-24, 10:44
Medlem
Hovslttsmannens avatar
Jag var ung i slutet av ttiotalet, och det vi drack till en brjan av tv viner; Beyaz och Aurora. Det ena var vitt, det andra rtt. Tror att de var de billigaste vinerna i systemets lista.

Gick senare ver till lttdrucket men billigt vitt, som Casal Garcia eller La Salle. Kommer ihg att tjejerna i gnget drack det vita vinet Blue Nun, som inte ens pminde om vin i smaken.

Kpte jger ibland ocks, men d blev jag fr full alldeles fr fort. Gick jag p lokal tog jag en Guinness, fr jag hatade ljust l.

I mitten av nittiotalet lade jag ner supandet, och kpte inte en flaska vin p tio r.
Citera
2023-02-24, 14:03
Medlem
fluff995s avatar
Mest starkl. Var inte direkt svrt att f tag i svart hr i Gteborg. Tror knappast jag gick till systemet srskilt mycket ens efter att jag ftt ldern inne. Fast vid det laget hade jag brjat trappa ned drickandet ganska rejlt nd. P krogen har det alltid varit l som gller. Eller p sin hjd ngra shots.

Var aldrig nn stor spritdrickare, s drack jag sprit s var det oftast typ vodka med en massa stdricka i. Fanns mycket rock n rollare i gtet p den tiden (vi snackar typ 1996-2006), och whiskey var rtt populrt i de kretsarna. Personligen pallade jag dock aldrig med whiskey, och gr det fortfarande inte.
Citera
2023-02-25, 02:24
Medlem
Bertil85s avatar
dynamitl. hash kompis som fixade dessa.
Citera
2023-03-03, 19:26
Medlem
Zaranoff och Schweppes Lemon / Fanta Exotic
Citera
2023-03-03, 19:42
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Brjade kpa 2,25% cider i sexan men inget man blev full p direkt, i sjuan s kunde man kpa 3,5 brs i en blattelivs. Glasflaskor , drog ven flak med 2,8. Borde varot ldersgrns p do minns inte hur vi kpte. Gick att bli full om man tryckte i sig 9st........ i ttan kom smuggelbilen s d blev det hansa,carlsberg golv 30 plattor osv och en o annan ful odla zaranoff. 30 plattorna som nog alla drack tidigt 2000 tal var ju guld! Delat p 3 50 spnn var 10 brs. Jo blev ngon bjrn l med 7,5 d brjade det spra sen gick det utfr...
Citera
2023-03-03, 21:56
Medlem
Sladdarens avatar
Hembrnt och mellanl blandat med det
Citera
2023-03-03, 22:04
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Nykpings brnnvin, tror jag det hette, sedan lnge utgnget p systembolaget.
Det smakade lakrits.

Men den stora pongen med den var att det gick att grogga p vanligt vatten.
Citera
2023-03-04, 01:14
Medlem
Mysquos avatar
Hembryggda lsatser. Det var ingen ldergrns p att kpa prylar och rvaror fr att brygga l. Billigt blev det ocks.
Det svra var att hitta stt att brygga p utan att bli upptckt av frldrarna. Med lite knep som doppvrmare (s man kunde brygga i lite kyliga utrymmen), leda ut jsgaserna genom kolfilter (s det inte stank msk) och diverse annat.
Ett mer vgat och faktiskt lyckat frsk var att stta en vinsats i skpet p skolan innan jullovet. Sedan var det klart fr tappning efter jullovet. Smakade rvgift, men det var ju alkohol och man blev full och det var det viktigaste :-)
Citera
2023-03-09, 09:33
Medlem
Vi drack vad vi kom ver, tex folkl och hemkokt i bland.
Nr man ftt ldern inne och kunde g till bolaget sjlv var det en flaska La garronne, 3-4 starkl och om budgeten medgav, en halv bj billig whisky.
Citera
2023-03-09, 09:35
Medlem
Elk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här