2023-01-03, 16:14
Medlem
Hej.

Jag har har ställt in att få Hemnet-aviseringar om bostäder nära havet utmed hela västkusten, runt Skåne och upp till Blekinge. Och jag har märkt att Trelleborg är överrepresenterat bland objekten.

Vad beror detta på? Är det många som har sommarboende där, och nu säljer för att rädda kvar sitt fasta boende? Eller är det något problem med samhället som får invånarna att vilja fly?
Senast redigerad av darkjak 2023-01-03 kl. 16:20.
Citera
2023-01-03, 17:31
Medlem
Många av Malmös värsta kriminella har flyttat dit för att undvika problem med andra grupperingar. Det har varit en del riktade explosioner mot trappor i områden efter dessa människor flyttat in. Dessutom luktar Trelleborg ofta tång, du kanske får en fin utsikt men den vidriga lukten är ett ständigt återkommande problem.

Glömde nämna att de håller på att bygga ett nytt stort fängelse (säkerhetsklass 2) i Trelleborg med plats för 300 personer.
Senast redigerad av Godmanskap 2023-01-03 kl. 17:35.
Citera
2023-01-06, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godmanskap
Många av Malmös värsta kriminella har flyttat dit för att undvika problem med andra grupperingar. Det har varit en del riktade explosioner mot trappor i områden efter dessa människor flyttat in. Dessutom luktar Trelleborg ofta tång, du kanske får en fin utsikt men den vidriga lukten är ett ständigt återkommande problem.

Glömde nämna att de håller på att bygga ett nytt stort fängelse (säkerhetsklass 2) i Trelleborg med plats för 300 personer.
En förklaring som delvis verkar logisk, delvis känns dubiös. Tylösand luktar också hemskt, men där är priserna ändock idiothöga.
Citera
2023-03-18, 21:53
Medlem
sganderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkjak
Hej.

Jag har har ställt in att få Hemnet-aviseringar om bostäder nära havet utmed hela västkusten, runt Skåne och upp till Blekinge. Och jag har märkt att Trelleborg är överrepresenterat bland objekten.

Vad beror detta på? Är det många som har sommarboende där, och nu säljer för att rädda kvar sitt fasta boende? Eller är det något problem med samhället som får invånarna att vilja fly?

Förmodligen är det pga stigande omkostnader och räntor som gör att folk börja flytta på sig. Det var ett tag som bostadspriserna steg kraftigt i Trelleborg men nu har det lugnat ned sig.

Jag har bott i Trelleborg sen 2011, det är en helt ok stad, lite småtråkig stad. Visst, det är en del kriminella element i stan men jag tycker ändå det är ganska lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in