2023-01-02, 18:54
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Jag vet inte vad detta är för "biohack" men jag testade dropp en gång för att bli av med en djävulsk baksmälla nere i Tyskland. Kanske inbillning men det tog inte lång tid efter droppet förrän jag mådde som en kung igen. Kostade kanske 100-150 €, men det var min kompis som bjöd. Sen satte vi naturligtvis igång och festa igen.

Det var säkert sprit du fick
Citera
2023-01-02, 19:07
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det var säkert sprit du fick

Det var mineraler, elektrolyter och vitaminer vill jag minnas. Potent blandning, men jag låg där länge. Kanske var placeboeffekt men jag studsade runt lite senare.

Sprit häller jag i mig själv, det behövs ingen hjälp med det hahaha
Citera
2023-01-02, 19:48
Medlem
Citat:
”Biohacking” är ett begrepp som charlataner inom hälsomarknaden pysslar med. Martina Johansson är väl en sån profil. Kläs ofta i någon slags vetenskaplig skrud men det är mest vara trams och företrädarna kan absolut ingenting om biologi.
Ja, typ. Men det finns riktig biohacking som fungerar. Bla anabola steroider, det är riktig biohacking. Men det har sitt pris.
Citera
2023-01-02, 21:15
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Det var mineraler, elektrolyter och vitaminer vill jag minnas. Potent blandning, men jag låg där länge. Kanske var placeboeffekt men jag studsade runt lite senare.

Sprit häller jag i mig själv, det behövs ingen hjälp med det hahaha

Saltvatten och eventuellt vitaminer, alltså. Kan säkert funka för att man skall komma på spåren dagen after. Ofta har man ju vätskebrist deLuxe och säkert saltbrist också på grund av extensiv urinering av allt öl och groggande.
Citera
2023-01-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hendelser
https://vsocial.club

V. Social Club erbjuder ”marknadens bästa biohackmaskiner för snabb återhämtning o optimerad hälsa”

(Kritiken mot nya hemliga lyxklubben på Östermalm)
https://www.expressen.se/nyheter/kri...-pa-ostermalm/

Vad vet vi mer om denna exklusiva behandling på klubben?

Vitamincocktails, cryofrysning och lite annan dyr skit som paketeras och säljs som exklusivt. Gränsfall om det funkar. Smart att sälja det som en medlemsklubb, men det är inget extraordinärt.
Citera
2023-01-02, 23:17
Medlem
Citat:
Här kan du spela padel, återhämta dig och stärka både immunförsvaret och longevity med cryoterapi, infraröd bastu, red light bed och mycket mer.
45.000 kr/år för humbug, alltså.
Citera
2023-01-03, 00:32
Medlem
Citat:
”Biohacking” är ett begrepp som charlataner inom hälsomarknaden pysslar med. Martina Johansson är väl en sån profil. Kläs ofta i någon slags vetenskaplig skrud men det är mest vara trams och företrädarna kan absolut ingenting om biologi.

Nu vet jag inte vad just den där klubben sysslar med men du kan lyssna på världsledande experter som Dr. Rhonda Patrick.

Det finns ett stort vetenskapligt stöd för viss biohacking.

Hela artikeln skriker beställningsjobb från skolmedicinen. Samma gäng som vill injicera dig med mRNA-preparat och tror att kolesterol är farligt.
Senast redigerad av borskungen 2023-01-03 kl. 00:34.
Citera
2023-01-03, 00:45
Medlem
Sqrbankens avatar
Lyxklubb med saftig medlemsavgift ser jag inget problem i för folk som orkar men begreppet 'biohack', från att aldrig hört talas om det, läste jag in vapor ware i på en gång.
Citera
2023-01-03, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
45.000 kr/år för humbug, alltså.

Infraröd strålning ökar de intracellulära melatoninnivåerna och skyddar mot oxidativ stress.
Senast redigerad av borskungen 2023-01-03 kl. 00:58.
Citera
2023-01-03, 01:12
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Infraröd strålning ökar de intracellulära melatoninnivåerna och skyddar mot oxidativ stress.

Det gör kallduschar och isbad med.

Kostar inte 45.000 per år.

V social club marknadsför sig med padel i V-Gurras tennisklubb, träning, mat och dryck, solarium mm.

Biohacking krokas på som en liten detalj i periferin.

Den enklaste formen av biohacking är att hitta en biologisk markör, mäta den och att försöka ändra den.
Citera
2023-01-03, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Det gör kallduschar och isbad med.

Kostar inte 45.000 per år.

V social club marknadsför sig med padel i V-Gurras tennisklubb, träning, mat och dryck, solarium mm.

Biohacking krokas på som en liten detalj i periferin.

Den enklaste formen av biohacking är att hitta en biologisk markör, mäta den och att försöka ändra den.

Jag skulle inte betala 45 000 per år för det. Man kan få en lampa med infraröd strålning för en tusenlapp.
Eller så går man helt enkelt ut i solen.

Det jag invänder mot är att det kallas för humbug.
Senast redigerad av borskungen 2023-01-03 kl. 01:30.
Citera
2023-01-03, 01:39
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jag skulle inte betala 45 000 per år för det. Man kan få en lampa med infraröd strålning för en tusenlapp.
Eller så går man helt enkelt ut i solen.

Det jag invänder mot är att det kallas för humbug.

Det jag vänder mig mot är att storyn är att de bara pysslar med biohacking, dvs humbug och mumbo jumbo, när storyn egentligen borde vara att de spelar tennis och padel i V-Gurras tennishall, vilket är en betydligt mindre snackis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in