• 1
  • 2
2023-01-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Säker investering är BR med NOLL i avgift - men det finns inga garantier på att NOLL fortgår i evig tid
vet en som köpte för 900,000 1981 avgiften var då inte noll men är det idag - värde idag 30 mkr,'

Var detta braa eller dåååliiig affär?

Mycket snack på lite & dålig verkstad ! Hört så många sådana storys så öronen nästan trillat av

Vet du hur få lägenheter som säljs för 30 miljoner om året ? Några få !

På hemnet idag har du TRE ute till försäljning för + 30 miljoner
( gå ner till 20 miljoner så hade du 236 försäljningar över 20 på Östermalm tex )
Citera
2023-01-02, 15:49
Medlem
Ekonomi kommer gå runt och marginaler finns, vad menas med hävstång? Antar att de är något Positivt haha..
Citera
2023-01-02, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Although1
Hur ser marginalerna ut i ekonomin? BR ger ju en hävstång om du tar ett lån, medan att investera i fonder inte ger samma möjlighet till hävstång.

Ekonomi kommer gå runt och marginaler finns, vad menas med hävstång? Antar att de är något Positivt haha..
Citera
2023-01-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Noll i avgift???

Vem betalar för sopphämtning,skatt, reprationer för den föreningen?*

Det är därför man har avgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Mycket snack på lite & dålig verkstad ! Hört så många sådana storys så öronen nästan trillat av **

Vet du hur få lägenheter som säljs för 30 miljoner om året ? Några få !

På hemnet idag har du TRE ute till försäljning för + 30 miljoner
( gå ner till 20 miljoner så hade du 236 försäljningar över 20 på Östermalm tex )

*Hyresgästarna your dummy + ansamlade vinstmedel - under ett år fick medlemmarna pengar pga
såld råvind

**EN burkig lgh i huset 270 kvm samma som min bekants sålde för 27 mkr o det var innan det var
NOLL avgift - adressen är strandvägen stockholm o med sjöutsikt - snackballe kan du vara själv
Citera
2023-01-02, 15:51
Medlem
Du ska äga fastigheter (BR i detta fall) i dagens läge. Boende är det mest basala behovet alla människor har, och alltid kommer att ha. Kan du tjäna pengar på vatten så är det ett mer basalt behov såklart - men det kan du inte.

Köp en bostadsrätt på en hyfsat eftertraktad adress.
Citera
2023-01-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antisocia1

Med bostadsrätt om du tar lån så får du avkastning på både kontantinsatsen och lånet, medan i fonderna får du bara avkastning på beloppet du har (om du inte tar lån för att investera).

Senaste tio åren har hävstången varit extremt bra eftersom räntorna på lån har varit såpass låga, vilket har givit oss alla dessa bostadsmiljonärer.
Citera
2023-01-02, 15:56
Medlem
Citat:
*Hyresgästarna your dummy + ansamlade vinstmedel - under ett år fick medlemmarna pengar pga
såld råvind

**EN burkig lgh i huset 270 kvm samma som min bekants sålde för 27 mkr o det var innan det var
NOLL avgift - adressen är strandvägen stockholm o med sjöutsikt - snackballe kan du vara själv

Eller hur, granne med Per Gessle ?
Citera
2023-01-02, 16:03
Medlem
Hade jag haft tillgång till en billig hyresrätt så hade jag kört allt I aktiefonder.

Men verkligheten är någon annan hyresrätterna som finns att tillgå för folk utan längre kötid ligger antingen våra ghetton eller så får man bita i det sura äpplet o hyra en nyproducerad hyresetta för 8k I en förort....

Samt om man köper bostad bör man vara beredd o hålla den minst 10 år brukar jag tänka
Citera
2023-01-02, 16:16
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antisocia1
Alltså några hundratusen i kontant insats för köpa bostadsrätt i Stockholm bör tilläggas. Finare stadsdel innaför tullarna.

Men hade du tänkt bo där eller skulle du köpa enbart som investering? En BR som är belånad som rent investeringsobjekt hade jag aldrig vågat mig på i nuläget. Men har man behov av bostad och vill bo just där blir det ju en helt annan femma.
Citera
2023-01-02, 18:05
Medlem
Citat:
såld råvind

Ha ha du kallar mig dummy!!! Lilla svenne.

Det är avgiften som betalar allt. Idiot. Och ja det är alla som äger lägenheterna som har en förening som tar en avgift.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in