• 1
  • 2
2023-01-01, 18:09
Medlem
Hej!
Jag har varit sjukskriven pga Covid i över 6 veckor. Jag har ännu inte fått någon ersättning av försäkringskassan. Räkningarna är betalda, men nu har jag bara några kronor kvar på kontot tills den 20/1 när barnbidraget kommer.
Jag är en ensamstående mamma till 3 barn och nu har jag inte ens råd att köpa nudlar så att det räcker till dem. 😞

Jag har inte så mycket av värde hemma, annars så hade jag självklart försöka att sälja det.

Tips/förslag på hur man tjänar pengar snabbt mottages tacksamt 🙏
2023-01-01, 18:18
Medlem
NickLidstroms avatar
I värsta fall kan du väl handla mat med hjälp av klarna och betala om 30 dagar?
2023-01-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sacre
Hej!
Jag har varit sjukskriven pga Covid i över 6 veckor. Jag har ännu inte fått någon ersättning av försäkringskassan. Räkningarna är betalda, men nu har jag bara några kronor kvar på kontot tills den 20/1 när barnbidraget kommer.
Jag är en ensamstående mamma till 3 barn och nu har jag inte ens råd att köpa nudlar så att det räcker till dem. 😞

Jag har inte så mycket av värde hemma, annars så hade jag självklart försöka att sälja det.

Tips/förslag på hur man tjänar pengar snabbt mottages tacksamt 🙏

Hjälper inte socialen dig? De brukar vara väldigt medgörliga när barn är inblandade. Annars kan du bli såkallad chattoperatör där du i princip flörtar eller bedriver någon variant av telefonsex fast i skrift och baserat på antal meddelande per vecka så får du en utbetalning. Det är inga stora summor vi pratar om, men 500 extra låter ju som något väldigt bra för dig utifrån situationen du beskriver.
2023-01-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Hjälper inte socialen dig? De brukar vara väldigt medgörliga när barn är inblandade. Annars kan du bli såkallad chattoperatör där du i princip flörtar eller bedriver någon variant av telefonsex fast i skrift och baserat på antal meddelande per vecka så får du en utbetalning. Det är inga stora summor vi pratar om, men 500 extra låter ju som något väldigt bra för dig utifrån situationen du beskriver.

Varför ska socialen hjälpa mig? Jag är fast anställd, arbetar heltid. Jag behöver inte någon hjälp av dem.
Jag vill ordna min ekonomiska situation tills dess att försäkringskassan betalar ut min sjukpenning.

Chattoperatör? Hur går man tillväga då?

Tack för svar!
2023-01-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
I värsta fall kan du väl handla mat med hjälp av klarna och betala om 30 dagar?

Om jag hade den möjligheten, så hade jag använt mig av klarna.

Tack för svar!
2023-01-01, 18:29
Medlem
bankrån nä visst ja de har ju inga pengar nu för tiden
2023-01-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBastard82
Kanske skulle sett till att inte bli ensamstående?

Smart! Jag ska genast träffa en förståndig man. För då lär jag inte bli sjukskriven pga Corona heller...
2023-01-01, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sacre
Varför ska socialen hjälpa mig? Jag är fast anställd, arbetar heltid. Jag behöver inte någon hjälp av dem.
Jag vill ordna min ekonomiska situation tills dess att försäkringskassan betalar ut min sjukpenning.

Chattoperatör? Hur går man tillväga då?

Tack för svar!
Först, du kan inte vara sjukskriven 100% och arbeta på annat arbete så chatthora kan du lägga ner.
2023-01-01, 18:38
Medlem
ABBORREs avatar
Du kan ju alltid gå på gatan, kan bli en bra peng på ganska kort tid.

Viktigt att du går upp tidigt på morgonen, annars är det stor risk att uteliggare / eu migranter redan har länsat papperskorgarna på pantburkar

Lycka till
2023-01-01, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoVidNitton1337
Först, du kan inte vara sjukskriven 100% och arbeta på annat arbete så chatthora kan du lägga ner.

Jag är inte sjukskriven nu!
Jag har varit sjukskriven och inte fått ersättning av försäkringskassan. I och med att jag är anställd så får jag min lön i slutet av månaden, precis som alla andra. Så du kan lägga ned! Det enda jag vill är att sätta mat på bordet åt mina barn.
2023-01-01, 18:43
Medlem
I fall som detta så kan kortsiktiga snabblån vara ett bra alternativ. Låna 5000 kr och få 500 kr i "straff" är inte hela världen.

Som alltid så gäller det att man har en buffert på minst 3 månadslöner just för att klara av den här typen av situationer. Det hjälper inte dig i din situation som du just nu befinner dig i att jag gnäller om det men det kanske hjälper någon annan som läser detta inlägg att anstränga sig lite extra för att få till den där välbehövliga bufferten.

Lycka till så reder sig din situation snarare än kvickt.
2023-01-01, 18:43
Medlem
Låna ett par tusen av någon närstående känns enklast och snabbast när du väntar på både lön och ersättning i slutet av januari.

Skillnad på din situation som säkert kommer kunna betala tillbaka igen än någon crackhora utan framtid.

Sjuka kan alla bli, lycka till och hoppas det löser sig.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in