Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-01, 13:12
Medlem
Tjäna har lokaliserat det beryktade MTR lagret i rimforsa. Min kontakt var där inne 2016 men anläggningen ska tydligen ha plomberats efter det. Är det någon som känner till statusen på anläggningen idag eller besökt den nyligen?
Citera
2023-01-01, 17:21
Citat:
Ursprungligen postat av OysteinAarseth
Tjäna har lokaliserat det beryktade MTR lagret i rimforsa. Min kontakt var där inne 2016 men anläggningen ska tydligen ha plomberats efter det. Är det någon som känner till statusen på anläggningen idag eller besökt den nyligen?

Ligger väl i Klevberget. Har alltid velat åka dit men blev aldrig av tyvärr

Vet inte status. Någon annan kanske vet. Är själv nyfiken.
Citera
2023-01-02, 13:23
Medlem
Anläggningen öppnades vid huvudinslaget för precis ett år på dagen och stod med en plåtskiva över hålet en stund för att sedan gjutas igen. Strax efter så försökte någon öppna ett nytt hål men vet ej om dom lyckats eller ej men det hålet är också gjutet nu.
Citera
2023-01-03, 06:56
Medlem
Citat:

Finns finfin video från när Micke va där
Länk
Citera
2023-01-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobbeTTT
Anläggningen öppnades vid huvudinslaget för precis ett år på dagen och stod med en plåtskiva över hålet en stund för att sedan gjutas igen. Strax efter så försökte någon öppna ett nytt hål men vet ej om dom lyckats eller ej men det hålet är också gjutet nu.
Tackar!
Citera
2023-01-05, 22:39
Medlem
Citat:

Man måste väl ändå säga att det är inte mycket att se, och vid en jämförelse med Norge framstår de svenska lagren som garderober. Bara NATO lagren i Trondheim har en golvytan som får Muskö att framstå som en kiosk. Det är synd att TV inte släptes in och filma åtminstonde anläggning 8 i Boden innnan den revs och plomberades. De var betydligt frikostigare nere på kontinenten, ledningsbunkrar och gigantiska förråd har visats på TV från Tyskland, Italien, Belgien och Österrike.

Denna är en klassiker

https://www.youtube.com/watch?v=q47NYGMnqFU
Senast redigerad av Gincan 2023-01-05 kl. 23:10.
Citera
2025-11-13, 16:26
Medlem
Numera pryder gula skyltar inslagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här