• 2
  • 3
2023-02-04, 00:45
Medlem
Kombidetektiv:
Låter som du är typ psykolog, vilket jag gått hos typ 5st.
Om jag pluggar eller har mycket mat i kylskåpet har lika lite med dessa problem att göra som Mr Bean...

Cyberepix:
Energin / lusten / orken / fokuser finns helt enkelt inte där för att utmana sig själv på något överhuvudtaget.

Niggward:
Låter som du fattar, tackar för tipset. Har varit och är där i missbruks-träsket till och från själv konstant.

twogirlsonecup:
Fantastiskt. Jag insåg just detta. Jag vill ju vara deprimerad.
Och idag tog jag beslutet, efter frukost, att sluta upp med detta.
Problemet löst.......

FlyBoySeven:
Bra tanke! En ny händelse varje dag helt enkelt. Tänker på det ibland men har liksom inte riktigt energin för det.

Usten88:
Trodde bibeln i slutändan, precis som alla andra religioner har som mål att vi ska knulla och skaffa ungar för att inte dö ut. Jag s
Tvärt om är ensam och känner mig fett överflödig!
Citera
2023-02-04, 01:39
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DYNAMIT2014
För att påstå något sådant bör man själv kunna beskriva hur det känns att vara deprimerad en vecka i streck och acceptera det. Gör du?
Bästa ordet jag kan använda för att summera upp det är orkeslös i alla aspekter i livet. Det är som att handlingsförmågan är försvunnen, men samtidigt finns där också en stor frustration och besvikelse att handlingar bör och måste göras. Man lider inte bara i en fysisk aspekt för att man känner en nästintill total avsaknad av energi att göra saker, men även i en psykisk aspekt utav frustrationen och besvikelsen att man inte förmår sig att göra saker, särskilt eftersom många utav dessa saker är saker som - om de inte görs, försämrar ens liv ytterligare.

Sen när man väl lyckas göra någonting produktivt, som mer eller mindre kräver den lilla smula ork som man lyckas frambringa, så får man inte någon som helst tillfredsställelse från det, och samtidigt tänker efter varje gång man gjort det hur meninglöst det var att göra det, vilket i sin tur får en att fortsätta i tankebanan att allting man bör, ska och kan göra... är meninglöst att göra.

Sedan börjar ifrågasättandet utav ens egen existens, ens värde och ens plats i världen, man kallar sig själv värdelös, patetisk, parasit och andra nedvärderande termer, och inte långt därefter börjar tankar på självmord manifestera sig.
Citera
2023-02-04, 01:55
Medlem
particulum1:
Med tanke på att du låter som en kopia av mig antar jag att det är fånigt att fråga om du har partner, barn eller tankar om livets existens varje dag...

Tack för ditt inlägg.
Citera
2023-02-04, 15:57
Meningen med tillvaron är att extrahera mening ur det meningslösa. Att finna hopp i det hopplösa och tröst i det tröstlösa. Vad det är kan inte ens du själv veta. Du kan endast känna det.
Citera
2023-02-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DYNAMIT2014
Någon som känner igen sig?

--- Du utmanar dig själv.

--- Du umgås med familj eller / och vänner.

---- Äter och dricker gott.

--- Köper fina saker till dig själv och / eller andra.

Ändå tar inget dig ur känslan av nedstämdhet och meningslösheten av att livet överhuvudtaget existerar.

Ofta behöver man må riktigt dåligt för att uppskatta det goda livet. Att nå botten är den största gåva jag fått. Inget jag rekommenderar dig att nå men du förstår inte hur bra du har det.
Citera
2023-02-11, 00:07
Medlem
A
Senast redigerad av DYNAMIT2014 2023-02-11 kl. 00:09.
Citera
2023-02-11, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ofta behöver man må riktigt dåligt för att uppskatta det goda livet. Att nå botten är den största gåva jag fått. Inget jag rekommenderar dig att nå men du förstår inte hur bra du har det.

Asså ditt inlägg håller inte alls...

Det är underbart att nå botten samtidigt som man är lyckligt lottad som inte hamnat där?
Citera
2023-02-11, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonasjaska
Meningen med tillvaron är att extrahera mening ur det meningslösa. Att finna hopp i det hopplösa och tröst i det tröstlösa. Vad det är kan inte ens du själv veta. Du kan endast känna det.

Om man ser allt meningslöst då? Och allt hopplöst.
Framförallt för att man jämför med hela jävla världen.
Citera
2023-02-12, 17:03
Medlem
nonameds avatar
Hur länge har du känt såhär?
Citera
2023-02-12, 17:06
Medlem
davaidavais avatar
Du kanske lider av dystymi? Har en bekant som fått den diagnosen, varit milt till rätt grovt deprimerad stora delar av sitt liv
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in