Citat:
Ursprungligen postat av
RuneStaxx
Som sagt, det är lite gulligt att du tror att snutar är några slags ubermenchjudgedredds som är fysiskt överlägsna alla vanliga dödliga. En motionsboxare som varit aktiv i något år har liksom fler träningstimmar i våldsutövning än den genomnsnittlige polisen. För en erfaren fighter på kompetitiv nivå och med en och annan kur på sitt CV är den genomsnittlige snuten en munsbit, med eller utan batong.
Och ja, uppenbarligen är ju en arg farsa ett tillräckligt stort problem för att två snutar ska ha svårigheter att hantera det. Varför tror du snuttöntarna inte vågar ta i med hårdhandskarna mot dessa bankrånare och kriminella blattar du snackar om?
Jag tror du behöver släppa din pojkdrömmande bild av poliser som superhjältar och komma in i verkligheten. Gemene snut ägnar inte sin tid åt att utöva våld som hobby, och det är mer eller mindre självklart att de står sig slätt mot någon som faktiskt gör det.
Du läser ju inte ens vad jag skriver. Jag påstår inte att polisen kan hantera kriminella bankrånare och blattar i förorten NU. Jag lyfter en åsikt om att jag tycker att det borde kunna göra det.
Men den sortens man som behövs för att klara av att hantera det på det sättet jag beskriver kommer aldrig vara en patrullerande polis 2022 eftersom hans personlighetstemperament kommer få honom att välja något annat nu när polisen har blivit HBTQ, WOKE, FEMINISTISK.
Kårandan inom Polisen är i princip borta. 1987 kunde man skämta om utlänningar i polisen och man skrattade och hade en gemenskap. Det är totalt dött idag. Man har krossat kulturen och vad blir kvar? Inga som går in i döden med sina kollegor i alla fall. Man har förstört det precis som man förstör allt som är manligt i samhället. De kommer en dag när du behöver MÄN som är galna. De fyller en funktion. Men vi arbetar bort detta.