2023-01-02, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du har lite väl mycket övertro på att kampsportare är någon slags superman. Hur ofta slåss de mot flera samtidigt. Polisen är inte superhjältar som spöar alla och kampsportare spöar inte heller 3-4 pers hur enkelt som helst
Därför att en kampsportare har teknik och snabbhet och 1000 tals träningstimmar mer.
Citera
2023-01-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Du tror att kampsport hjälper när du möter två poliser som tränar hårt på arbetstid och det ryker ånga av testosteron i öronen med varsin batong och förbannade av att de tvingas ut på en parkering, mitt i lunchen, för en ung jävla snattare stulit godis, när de sökte till polisen för att jaga bankrånare och kriminella blattar, ska få en farsa eller boxare som propsar upp sig vara ett problem tror du?
Ja de har legat på backen efter en sekund. Denna lille pinnen dom har är inget problem för en kampsportare. Dom är vana vid värre slag.
Citera
2023-01-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jo, att få två poliser till sjukhus, är konstigt.

Du skriver om oförberett. Tror du att dessa två poliser kommer till platsen oförberett? Polisen är tränade att ta strid och använda god teknik för att få ner den våldsamme.

Man skall skydda sig själv och omgivningen, man lär sig en hel del hur man på bästa sätt parerar slag.

Så jovisst, att få ner fysisk tränade och teknisk-tränade människor, är konstigt alla gånger. Då misstänker man att det rör sig om dåligt tränade poliser och inte att pappan skulle vara mästare på något, tänker jag.

Du kan säkert få ner någon privatperson som inte är tränad, det tror jag på. Men att få ner två poliser, då är det något som är konstigt.
Har du sett när fransk kravallpolis i full utrustning får spö av en ensam boxare utan vapen. Ha ha. Finns att se på tuben.
Citera
2023-01-02, 18:19
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diselgubbe
Därför att en kampsportare har teknik och snabbhet och 1000 tals träningstimmar mer.

Spelar inte så stor roll ändå. Det är inte som på tv. Principen är att den som slår först som har större chans och du kan inte slåss mot flera samtidigt om de inte kommer en och en
Citera
2023-01-02, 18:23
Medlem
Citat:
Har du sett när fransk kravallpolis i full utrustning får spö av en ensam boxare utan vapen. Ha ha. Finns att se på tuben.
https://www.youtube.com/watch?v=SETWVZqlHFo

Om du menar det där, så ser det inte ut som om polisen riktigt får spö. Han boxas och dem backar. Hade polisen börjat göra motstånd så hade han inte fått någon chans, tror jag.

Men nu börjar vi diskutera om helt någonting annat, än vad tråden är tänkt för. Så du får istället börja skicka PM eller så får du sluta tjata om dina boxnings-prat.

Tack och hej.
Citera
2023-01-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Spelar inte så stor roll ändå. Det är inte som på tv. Principen är att den som slår först som har större chans och du kan inte slåss mot flera samtidigt om de inte kommer en och en
Nu kan jag tyvärr inte länka. Men under gulavästarnas kravaller i Paris. Får kravallpolis i full utrustning och sköld pisk av en ensam boxare. Dom är 5 mot en. Han slår genom skölden och den manlige polisens är chanslös viftar lite med batongen utan att träffa. Han flyger som en vante. Finns på tuben att se. Det är verklighet. Bara att titta. Polisen lär inte springa ikapp Ben Jonsson heller.
Citera
2023-01-02, 18:47
Medlem
[quote=L.o.a|82969371]https://www.youtube.com/watch?v=SETWVZqlHFo

Om du menar det där, så ser det inte ut som om polisen riktigt får spö. Han boxas och dem backar. Hade polisen börjat göra motstånd så hade han inte fått någon chans, tror jag.

Men nu börjar vi diskutera om helt någonting annat, än vad tråden är tänkt för. Så du får istället börja skicka PM eller så får du sluta tjata om dina boxnings-prat.

Tack och hej.[/QUO Boxning nej. Men polisen har inte en chans att blockera slag mot någon som "kan slåss". Man kan inte heller kräva det av polisen. Lika lite som att dom skulle kunna springa efter och gripa en sprinter löpare. Poliser är inga elitidrottsmän och kan självklart bli överraskade. Man kan inte kräva det omöjliga av polisen. Jag lovar att dom skjuter inte lika bra som en tävlingsskytt heller Men vill du missförstå så.

Killen har knappt börjat. Du ser väl vad stryk den närmaste polisen. Han är tvungen att backa. Förstår du kanske att
Citera
2023-01-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Som sagt, det är lite gulligt att du tror att snutar är några slags ubermenchjudgedredds som är fysiskt överlägsna alla vanliga dödliga. En motionsboxare som varit aktiv i något år har liksom fler träningstimmar i våldsutövning än den genomnsnittlige polisen. För en erfaren fighter på kompetitiv nivå och med en och annan kur på sitt CV är den genomsnittlige snuten en munsbit, med eller utan batong.

Och ja, uppenbarligen är ju en arg farsa ett tillräckligt stort problem för att två snutar ska ha svårigheter att hantera det. Varför tror du snuttöntarna inte vågar ta i med hårdhandskarna mot dessa bankrånare och kriminella blattar du snackar om?

Jag tror du behöver släppa din pojkdrömmande bild av poliser som superhjältar och komma in i verkligheten. Gemene snut ägnar inte sin tid åt att utöva våld som hobby, och det är mer eller mindre självklart att de står sig slätt mot någon som faktiskt gör det.

Du läser ju inte ens vad jag skriver. Jag påstår inte att polisen kan hantera kriminella bankrånare och blattar i förorten NU. Jag lyfter en åsikt om att jag tycker att det borde kunna göra det.

Men den sortens man som behövs för att klara av att hantera det på det sättet jag beskriver kommer aldrig vara en patrullerande polis 2022 eftersom hans personlighetstemperament kommer få honom att välja något annat nu när polisen har blivit HBTQ, WOKE, FEMINISTISK.

Kårandan inom Polisen är i princip borta. 1987 kunde man skämta om utlänningar i polisen och man skrattade och hade en gemenskap. Det är totalt dött idag. Man har krossat kulturen och vad blir kvar? Inga som går in i döden med sina kollegor i alla fall. Man har förstört det precis som man förstör allt som är manligt i samhället. De kommer en dag när du behöver MÄN som är galna. De fyller en funktion. Men vi arbetar bort detta.
Citera
2023-01-02, 18:54
Medlem
Citat:
Ja de har legat på backen efter en sekund. Denna lille pinnen dom har är inget problem för en kampsportare. Dom är vana vid värre slag.

DU vet inte ens vad en batong är uppenbarligen. Den kan krossa mänskliga ben om du slår allt vad du har.
Citera
2023-01-02, 20:03
Medlem
Citat:
Du läser ju inte ens vad jag skriver. Jag påstår inte att polisen kan hantera kriminella bankrånare och blattar i förorten NU. Jag lyfter en åsikt om att jag tycker att det borde kunna göra det.

Men den sortens man som behövs för att klara av att hantera det på det sättet jag beskriver kommer aldrig vara en patrullerande polis 2022 eftersom hans personlighetstemperament kommer få honom att välja något annat nu när polisen har blivit HBTQ, WOKE, FEMINISTISK.

Kårandan inom Polisen är i princip borta. 1987 kunde man skämta om utlänningar i polisen och man skrattade och hade en gemenskap. Det är totalt dött idag. Man har krossat kulturen och vad blir kvar? Inga som går in i döden med sina kollegor i alla fall. Man har förstört det precis som man förstör allt som är manligt i samhället. De kommer en dag när du behöver MÄN som är galna. De fyller en funktion. Men vi arbetar bort detta.
Vill inte ha galna män som tror att enda lösningen är våld. Alla polisen kommer aldrig kunna vara elitsoldater det är inte meningen heller. Utan galna aggressiva män har vi inte haft sån elände i världen. Stöter två poliser på en kampsportare så hart dom inte en suck i närstrid oavsett hur aggressiva dem är.
Citera
2023-01-02, 20:46
Medlem
Citat:
Vill inte ha galna män som tror att enda lösningen är våld. Alla polisen kommer aldrig kunna vara elitsoldater det är inte meningen heller. Utan galna aggressiva män har vi inte haft sån elände i världen. Stöter två poliser på en kampsportare så hart dom inte en suck i närstrid oavsett hur aggressiva dem är.

https://www.youtube.com/watch?v=k881sekj7Ng

Såna här ska vi ha bara men de flyr ju undan woke mentaliteten i polisen
Citera
2023-01-02, 21:38
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=k881sekj7Ng

Såna här ska vi ha bara men de flyr ju undan woke mentaliteten i polisen
Det skulle bli dyrt med en poliskår som tjänar 15000 om dagen. Du betalar eller? Inte speciellt imponerad av hans snabbhet brotta ner en kille på 59 kilo som kommer som en snigel på stesolid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in