2022-12-30, 00:08
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vi hade en tråd förut om Sabaton Cruise och till våren har jag sett att en annan hårdrockskryssning kommer vara aktuell. Det är Slaughter At Sea som går av stapeln på M/S Baltic Queen. Avgår från Värtahamnen 21 april 15:00.

Arrangören anordnade tidigare festivalen Stockholm Slaughter (2017-2019) men det är tydligen slut med det. Premiären av Slaughter At Sea var i september 2022, således är detta andra tillfället.

Det är nio band som ska underhålla publiken:

Asagraum
Batushka
Candlemass
Cult Of Fire
Grave
Hexvessel
Molasses
Rotting Christ
Tyr

Ungefär 60 minuter spelar varje band.

Sabaton Cruise hade fokus på power metal, till vissas förtret. Den som är ytterst allergisk mot catchiga refränger och överdrivet positiva durtonarter kanske känner sig mer hemma på Slaughter At Sea, tänker jag. Mer brutalitet.

Är detta något som passar? Vad anser ni om banduppställningen?
Citera
2022-12-30, 00:17
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Äntligen säger jag. Detta ska vi kolla vidare på.

Vid en snabb googling verkar det inte gelt spikat eller klart.
Senast redigerad av Pippipipparpippin 2022-12-30 kl. 00:32.
Citera
2022-12-30, 00:37
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Äntligen säger jag. Detta ska vi kolla vidare på.

Vid en snabb googling verkar det inte gelt spikat eller klart.

Du har rätt. Biljetterna finns inte att köpa ännu.
Citera
2022-12-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Du har rätt. Biljetterna finns inte att köpa ännu.

Skrev till en kompis som sa att det är fjolårets lineup. Men detta är helt klart intressant om det blir verklighet. Candlemass levererar alltid live ovasett sångare. Grave är ju legender och sjukt kul att se live på en kryssning sen äe ju rotting christ rätt fräsiga.

Senast jag var på hårdrockskryssning rökte jag cigarr med basisten i finntroll vilket var en kul upplevelse. Så jag är allmänt possitivt inställd till kryssningar.
Citera
2022-12-30, 13:41
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Skrev till en kompis som sa att det är fjolårets lineup. Men detta är helt klart intressant om det blir verklighet. Candlemass levererar alltid live ovasett sångare. Grave är ju legender och sjukt kul att se live på en kryssning sen äe ju rotting christ rätt fräsiga.

Då är det nog så jävligt att det inte blev någon planerad kryssning detta året som det stod. Jaja, allt vi kan göra är att avvakta och se om det blir av.

Citat:
Senast jag var på hårdrockskryssning rökte jag cigarr med basisten i finntroll vilket var en kul upplevelse. Så jag är allmänt possitivt inställd till kryssningar.

Kul minne, och hur var kryssningen i övrigt?
Citera
2022-12-30, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Då är det nog så jävligt att det inte blev någon planerad kryssning detta året som det stod. Jaja, allt vi kan göra är att avvakta och se om det blir av.

Kul minne, och hur var kryssningen i övrigt?

Det var svinkul. Ett riktigt fylleslag dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in