Citat:
Jag pratade med en som jobbat där. Samma avdelning som ssk som våldtog. Jag fick intrycket av att det var/ varit en viss jargong där bland de anställda. Och kanske inte alltid så jättebra syn på vissa av patienterna. Men nu var det bara 1 person jag pratade med. Vet inte om man kan dra några slutsatser från det.
Man ska vara mycket försiktig att dra slutsatser av vad en person säger. Man behöver höra fler innan man bildar sig en uppfattning.
Läser du FUParna kring sjusksköterskan som våldtog tre patienter framkommer det rätt tydligt att om du råkar prata med "fel" person så kan du få en helt vrickad uppfattning.
Citat:
Ssk i den här tråden förvånar mig desto mer. Kanske pga mina fördomar om att en ssk av hennes kön och ålder inte beter sig så som de gjorde mot A.
Finns ju många andra exempel på kvinnliga medelålders ssk (och socionomer) som misskött sig och ssk är ju överrepresenterade som patienter inom psykiatrin så egentligen borde jag inte bli det minsta chockad.
Finns ju många andra exempel på kvinnliga medelålders ssk (och socionomer) som misskött sig och ssk är ju överrepresenterade som patienter inom psykiatrin så egentligen borde jag inte bli det minsta chockad.
Det här var ingen sjuksköterska (som tråden handlar om) det var en socionom/kurator.
Nja, har du statistik på att sjuksköterskor skulle vara överrepresenterade inom psykiatrin? Det är inte min erfarenhet från flera regioner. Då är nog undersköterskor betydligt vanligare.
Jag kan inte påstå att sjuksköterskor skulle vara överrepresenterade, tvärtom. Det kommer in betydligt fler byggnadsarbetare, undersköterskor, snickare, administratörer/kontorsarbetare, arbetslösa än vad det dyker upp sjuksköterskor.
På tal om psyk i Gävle så omhändertogs en läkare anställd på psyk av ambulanspersonal i centrala Gävle efter att ha gått till angrepp mot förbipasserande som försökt hjälpa honom när han ramlat (attackerade dem fysiskt och skrek grova rasistiska tillmälen) och vid det tillfället ofredade läkaren även en ambulanssjuksköterska ganska grovt sexuellt genom att ta ett hårt grepp i hennes skrev. Han hotade även personal på akuten med att han visste deras namn, att han skulle söka upp dem och att han var läkare etc. De tog väldigt illa vid sig. Det polisanmäldes och dömdes vad jag minns. Hände strax innan eller i början av pandemin.
Jo jag har läst om det där fallet. Det är så absurt så det finns knappt ord för det.
Ofta får man redigera koderna själv, dvs Quote-koderna.
Det verkar inte vara så lite kris heller såsom jag uppfattar det.