2022-12-29, 04:48
Citat:
Ursprungligen postat av heltoklart
Är inte W….. S… kopplad t dalen? Isåfall är de garanterat kopplat med sprängningen mot S*ar

Jag har noll insyn i den här konflikten, men som jag förstår det så tillhör William Suso och Alasana Jallow till Farsta yngre. Farsta yngre verkar ha kopplingar till Dalen (Scar).

Nu har två personer blivit gripna efter dagens skjutning, man kan ju hoppas att dessa blir häktade så man kan få ut namnet på dessa. Lågoddsare att dom tillhör Farsta äldre? Detta känns som hämnden för någon tidigare händelse.
Citera
2022-12-29, 05:37
Medlem
Jag kan just ingenting om dessa gängkonflikter och har självklart ingen susning om vilka personerna är som omnämns men jag tänker så här:

Är det snart någon i sammanhanget "prominent" person som ska friges från anstalt, tyvärr kan jag inte använda benämningen straffarbetslägret, då påföljden snart är avtjänat? En sådan lever säkerligen under, av honom känt, dödshot när han blir frigiven och vill så att säga mota Olle i grind. Dessutom är det väl sannolikt att det gamla livet återupptas men då gäller det att få nya anhängare i gången och i ett förebyggande syfte ingjuta respekt.

Att kunna organisera grova brott inifrån anstalterna verkar vara det minsta problemet i dagens Sverige.
Citera
2022-12-29, 06:11
Medlem
En förundersökning gällande försök till mord är inledd och en polisinsats pågår

Polisen:

28 december 23:24, Mord/dråp, försök, Stockholm

Polis kallas till Gubbängen med anledning av flera samtal om skottlossning.

Flera gärningspersoner har varit synliga vid ett flerbostadshus i Gubbängen i samband med skottlossning mot en lägenhetsdörr. Ingen person i bostaden uppges vara skadad.

Brottsplatsen är avspärrad för teknisk undersökning.

En förundersökning gällande försök till mord är inledd och en polisinsats pågår.

Uppdatering den 29/12 klockan 04:10

I ett tidigt skede i den polisinsats som inleddes greps två misstänkta gärningspersoner i närområdet, som nu är frihetsberövade.

Under polisinsatsen påträffades ett skjutvapen i närområdet som är beslagtaget och ska undersökas.

Under natten har utredningsåtgärder såsom förhör vid dörrknackning inventering av kameror med mera utförts.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...sok-stockholm/
Citera
2022-12-29, 06:25
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Här undersöker polisen ett vapen efter nattens skjutning i Gubbängen.

Två personer greps efter att skott avlossats mot en lägenhet i stadsdelen – för andra gången inom loppet av ett dygn.

– Vi genomför just nu brottsutredande åtgärder så som förhör och inventeringar av videokameror i området, säger Per Fahlström vid Stockholmspolisen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...et-i-gubbangen
Citera
2022-12-29, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Jag har noll insyn i den här konflikten, men som jag förstår det så tillhör William Suso och Alasana Jallow till Farsta yngre. Farsta yngre verkar ha kopplingar till Dalen (Scar).

Nu har två personer blivit gripna efter dagens skjutning, man kan ju hoppas att dessa blir häktade så man kan få ut namnet på dessa. Lågoddsare att dom tillhör Farsta äldre? Detta känns som hämnden för någon tidigare händelse.

bli inte förvånad om de omhändertagna kommer från upplands bro eller jordbro. men det förblir en fråga tills dessa pojkar blir häktade eller ej. jag vet redan såklart oavsett vem som blir häktad om någon ens blir häktad.
Citera
2022-12-29, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZetaReticuli
Gubbängsvägen 98 ska det vara enligt lokala fb-gruppen.

2 dagar i rad alltså skjutningar på samma adress.
Kan förklara att polisen denna gång var så snabbt på plats.
Men hur smart är det?
Någon måste vara riktigt otålig
Med tanke på sprängningen i Farsta också som lär röra samma ärende
Citera
2022-12-29, 06:54
Medlem
Två gripna pojkar 14 respektive 15 år gamla

Saxat:

"Nicklas Lundgren, jourförundersökningsledare vid polisstation Västberga uppger att de gripna pojkarna är 14 respektive 15 år gamla.

De är misstänkta för skjutningen, säger Nicklas Lundgren."

https://www.expressen.se/nyheter/lar...sion-inomhus-/
Citera
2022-12-29, 07:01
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig

Två snorungar gripna.
14 och 15 år. Får se om polisen får dem att snacka.
Citera
2022-12-29, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltoklart
Är inte W….. S… kopplad t dalen? Isåfall är de garanterat kopplat med sprängningen mot S*ar
Denna W.S var misstänkt för mordförsök i rågsved på nyårsdagen förra året om jag ej minns fel. Mog veterligen bor havals vän på denna gatan
Citera
2022-12-29, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Denna W.S var misstänkt för mordförsök i rågsved på nyårsdagen förra året om jag ej minns fel. Mog veterligen bor havals vän på denna gatan
tror nog det va 2020
Citera
2022-12-29, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Saxat:

"Nicklas Lundgren, jourförundersökningsledare vid polisstation Västberga uppger att de gripna pojkarna är 14 respektive 15 år gamla.

De är misstänkta för skjutningen, säger Nicklas Lundgren."

https://www.expressen.se/nyheter/lar...sion-inomhus-/

Vad gäller för gripande av 14-åringar? Någon som vet?
Citera
2022-12-29, 09:26
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Vad gäller för gripande av 14-åringar? Någon som vet?

Han är inte straffmyndig, så förmodligen Socialen / Ungdomsvård
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in