2023-11-09, 21:32
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Bakom kulisserna till matchen Bajen - Häcken
https://youtu.be/mcgiyAn5z8E?si=AetL19W5AlkNhbex

Pallar inte att åka med till Norrköping på lördag så det får bli kroghäng i Bajenland istället. Ryktet säger att tretton bussar redan är abonnerade av Bajen Fans och att minst 5000 biljetter sålts till "bortalaget" ( 7000 totalt nu). Skön avslutning på allsvenskan och skulle Häcken och Linköping dra runt 4000 så hamnar vi nära rekordåren 2003/2004 i publiksnitt.

Hur går det? Tja, vräker Häcken in mål mot Piteå så blir det svårt för Bajen. Norrköping har sedan sommaruppehållet bara släppt in mer än ett mål i en match. Och andra sidan så tycks de ha en förmåga att rada upp 1-0 förluster på ett nästan otroligt sätt, även mot "sämre lag".

Jag tror Hammarby vinner med just 1-0 och att det blir målskillnad som avgör. Vill inte gärna tro att Häcken vinner med fyra mål mot likaledes försvatsstarka Piteå men osvuret är bäst.

Lär inte bli mycket sömn innan det här är över.
Citera
2023-11-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa

Pallar inte att åka med till Norrköping på lördag så det får bli kroghäng i Bajenland istället. Ryktet säger att tretton bussar redan är abonnerade av Bajen Fans och att minst 5000 biljetter sålts till "bortalaget" ( 7000 totalt nu). Skön avslutning på allsvenskan och skulle Häcken och Linköping dra runt 4000 så hamnar vi nära rekordåren 2003/2004 i publiksnitt.

Hur går det? Tja, vräker Häcken in mål mot Piteå så blir det svårt för Bajen. Norrköping har sedan sommaruppehållet bara släppt in mer än ett mål i en match. Och andra sidan så tycks de ha en förmåga att rada upp 1-0 förluster på ett nästan otroligt sätt, även mot "sämre lag".

Jag tror Hammarby vinner med just 1-0 och att det blir målskillnad som avgör. Vill inte gärna tro att Häcken vinner med fyra mål mot likaledes försvatsstarka Piteå men osvuret är bäst.

Häcken har bortsett mot Kalmar och Växjö knappast vräkt in mål. Då de obönhörligen måste rucka på sitt spel imorgon för att vinna med många mål så tror jag inte att segern är självklar, och att Hammarby följaktligen är ganska klara favoriter.

Det är just favoritskapet som dock gör det så jävla fragilt - allt att förlora snarare än allt att vinna. Jag var inte närvarande (eller ens påtänkt) 1982 men paralleller går väl att dra. Fan vad nervig man är nu...
Citera
2023-11-10, 19:58
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa

Man älskar ju alla de här "bakom kulisserna" som Bajen börjat köra.
Citera
2023-11-10, 22:17
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Häcken har bortsett mot Kalmar och Växjö knappast vräkt in mål. Då de obönhörligen måste rucka på sitt spel imorgon för att vinna med många mål så tror jag inte att segern är självklar, och att Hammarby följaktligen är ganska klara favoriter.

Det är just favoritskapet som dock gör det så jävla fragilt - allt att förlora snarare än allt att vinna. Jag var inte närvarande (eller ens påtänkt) 1982 men paralleller går väl att dra. Fan vad nervig man är nu...

Jag var med min farsa på Söderstadion 2001 när man mötte Örgryte i sista matchen. Seger och allt var klart, oavgjort eller förlust och allt var fortfarande öppet. Öis tar ledningen i matchen och farsan sa just ...."1982 igen!"

Hänger mycket med supporters och befinner mig åldersmässigt mellan de lite äldre pessimisterna och de lite yngre optimisterna. Men visst , sett till antal säsonger i högsta serien och placering i maratontabellen både dam och herr, så är Bajen knappast ett lag som brukar vinna i slutänden. Antar att det på något sätt skapat en viss mentalitet bland oss supporters. Vi vet hur det känns att förlora men älskar vårat lag ändå.

Men det finns ngt med damlaget 2023 som får mig att tro på seger här. Inte bara segern i cupen utan också i stort. Kan också känna att supportrarna mellan dam och herr skiljer sig åt här ( och då är ändå många av de gamla rävarna tongivande här).

Men va fan, jag är ändå grymt nervös och lite pessimistisk. Man är ju trots allt uppväxt med den gamla stammens bajare, "allt går åt helvete till slut men fan va kul vi hade på vägen dit".
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2023-11-10 kl. 22:23.
Citera
2023-11-10, 23:15
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag verkligen gillar hypen (eller vad man skall kalla det för) inför att det skall avgöras vem som vinner SM-guldet.
Citera
2023-11-11, 09:05
Medlem
FNLSs avatar
Jag tycker inte om att guldet avgörs med en målskillnadsjakt
Citera
2023-11-11, 10:16
Medlem
Seriemakarna har verkligen fått till en usel helg planeringsmässigt. Det är förstås ok att alla serier avgörs samma helg men hade man verkligen behövt ha i stort sett samma avsparkstid för Damallsvenskan, Superettan och Div 1 Södra? Idiotiskt, tycker jag. Någon borde startat kl 13 och någon kl 16.

Jag måste tyvärr prioritera bort Damallsvenskans avgörande. Tror väl Hammarby fixar det, men Häckens avslutning senast kanske gett dom mersmak när det gäller måljakt och det är inte uteslutet att dom gör över 3 mål på Piteå. Hoppas det låser sig för båda och att Linköping vinner guldet, men det lär inte hända.
Citera
2023-11-11, 11:40
Medlem
Phass avatar
Att vi är 5-6000 glada som är på väg till Norrköping i detta nu är så sjukt jävla mäktigt. Kom igen nu söderbönor, idag drar vi hem detta. Hade någon sagt för fem år sedan att jag skulle sitta här och vara en del av det - hade jag garvat och sagt tjena.

Tiderna förändras.
Senast redigerad av Phas 2023-11-11 kl. 11:43.
Citera
2023-11-11, 12:34
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
16 bussar med supportrar har anlänt till Peking. Om tre och en halv timme vet vi. Börjar ångra att jag inte hängde på.

Själv drar jag ner till Blecktornskällaren nu och sveper några bärs med Jäger innan det börjar. Kan bli en historisk dag och kväll på Södermalm.
Citera
2023-11-11, 14:34
Medlem
2-0 Uppsala nu. Håll i detta! BP-Växjö parodimatch av sällan skådat slag. Fel i liverapporteringen på Svensk Fotboll, dråpligt självmål av BP, utcheckad hörnmarkering av Växjö och sedan 2-1 på tveksam straff men klumpigt BP-försvarspel.
Citera
2023-11-11, 14:34
Janogy igen, när skal hon bli proffs?

eller vill hon inte bort? Otroligt bra fotbollsspelare

Bara 27 bast
Citera
2023-11-11, 14:41
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Janogy igen, när skal hon bli proffs?

eller vill hon inte bort? Otroligt bra fotbollsspelare

Bara 27 bast

Hade väl mentala problem som gjorde att hon ville va på hemmaplan.

Alltid vetat att Bajen är en kärringklubb förresten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in