Citat:
Ursprungligen postat av
damnyou
Häcken har bortsett mot Kalmar och Växjö knappast vräkt in mål. Då de obönhörligen måste rucka på sitt spel imorgon för att vinna med många mål så tror jag inte att segern är självklar, och att Hammarby följaktligen är ganska klara favoriter.
Det är just favoritskapet som dock gör det så jävla fragilt - allt att förlora snarare än allt att vinna. Jag var inte närvarande (eller ens påtänkt) 1982 men paralleller går väl att dra. Fan vad nervig man är nu...
Jag var med min farsa på Söderstadion 2001 när man mötte Örgryte i sista matchen. Seger och allt var klart, oavgjort eller förlust och allt var fortfarande öppet. Öis tar ledningen i matchen och farsan sa just ...."1982 igen!"
Hänger mycket med supporters och befinner mig åldersmässigt mellan de lite äldre pessimisterna och de lite yngre optimisterna. Men visst , sett till antal säsonger i högsta serien och placering i maratontabellen både dam och herr, så är Bajen knappast ett lag som brukar vinna i slutänden. Antar att det på något sätt skapat en viss mentalitet bland oss supporters. Vi vet hur det känns att förlora men älskar vårat lag ändå.
Men det finns ngt med damlaget 2023 som får mig att tro på seger här. Inte bara segern i cupen utan också i stort. Kan också känna att supportrarna mellan dam och herr skiljer sig åt här ( och då är ändå många av de gamla rävarna tongivande här).
Men va fan, jag är ändå grymt nervös och lite pessimistisk. Man är ju trots allt uppväxt med den gamla stammens bajare, "allt går åt helvete till slut men fan va kul vi hade på vägen dit".