2022-12-30, 20:28
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbags
Att de ogudaktiga, ateister, judar och muslimer inte får del av frälsningen är inte konstigare än så.
"Inte får ta del av frälsningen"?

Du menar "existera i oändliga plågor i ett brinnande helvete för all evighet"?
Citat:
Gud är god och att följa Guds bud leder till godhet.
Nej, han är inte god. Hade han varit god hade han inte skickat en majoritet av sina helt egna skapelser till ett plågsamt helvete i all evighet bara för att de inte "gjorde rätt" under en enda livstid, som i jämförelse med oändligheten inte är någonting alls... Hade din "Gud" sagt att människor fick spendera allt mellan en dag och 1000 år i ett plågsamt brinnande helvete beroende på hur pass mycket de gjort bort sig i hans ögon under sin tid på jorden, ja då hade man kanske kunnat respektera och underhålla hans existens och religion, och fundera kring hans "godhet". Men inte när otaliga människor döms till att spendera en oändlighet i helvetet oavsett vad.

Varför skulle en god Gud skicka mängder av sina egna skapelser till ett sådan hemsk plats? Du dyrkar Satan, för bara Satan skulle hota sina egna skapelser och skicka en majoritet av den till "helvetet". Hur kan det vara så svårt att förstå? En god gud hade sett till att varenda människa till slut hamnar i himlen. En god gud hade inte dömt någon av sina skapelser till en evighet i plågor, för om man gör så mot sina egna skapelser, ja, då är man riktigt jävla ondskefull.
Citat:
Att Gud väljer sitt umgänge bland de som älskar Gud är inte konstigare än så.
Hahahaha, så "Gud" "väljer" sitt umgänge? Varför är det viktigt för "Gud" att hans skapelser älskar honom? Vad är det för jävla trams? Varför skulle en skapare av ett helt Universum och mänskligheten bry sig om om hans skapelser älskar honom eller inte?
Citat:
Att Gud frälser de sina till evigt liv är den kärleksfullaste gärning man kan tänka sig.
Att "Gud" väljer ut en bråkdel av sina skapelser och skickar resten till en evighet av plågor kan väl knappast kallas ett kärleksfullt modus operandi... Att "Gud" skickar en majoritet av sina helt egna skapelser till ett oändligt plågsamt helvete i all evighet är en ofattbart ondskefull och irrationell gärning. Din "Gud" är falsk. Om han finns, så är han Satan, inget annat, för bara Satan skulle resonera och bete sig som din "Gud" gör.
Citat:
Gud är god och att följa Guds bud leder till godhet. Att avvika från Guds bud leder till ondska.
Nej, "Gud" är inte god, han är sjuk i huvudet och extremt ondskefull. Och hans följare och deras intolerans, ignorans och dumhet har orsakat mänskligheten oändligt lidande, hans följare har torterat och mördat otaliga oliktänkande i alla tider. De har bokstavligt talat förstört den här planeten.
Citat:
Jesus Kristus är vägen sanningen och livet ingen annan väg leder till Gud.
Jesus är en lögnare och charlatan. Jesus leder dig så långt bort från sanningen och Gud en människa någonsin kan komma. Avståndet mellan Gud och människan ska bryggas, inte förlängas, applåderas och uppmuntras.

Du är medveten att om din "Gud" finns på riktigt så betyder det att flera miljarder människor just nu plågas i helvetets lågor på de allra mest brutala sättet man kan tänka sig, och de ska dessutom få stanna i dessa ofattbara plågor i all oändlighet... Din "Gud" skiter i att hans egna skapelser plågas i all evighet. Så god! Så kärleksfull och barmhärtig!

En riktig Gud söker jämlikar, inte slavar. En riktig Gud dömer ingen människa till en evighet i plågor. En riktig Gud vill inte att hans skapelser ska frukta honom, eller att de någonsin ska känna fruktan. Endast Satan beter sig som den kristna "Guden" gör. Tortyrguden!

Kristna, muslimer och judar är Satansdyrkare!
Senast redigerad av Eustache 2022-12-30 kl. 21:13.
Citera
2022-12-30, 22:58
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
"Inte får ta del av frälsningen"?

Du menar "existera i oändliga plågor i ett brinnande helvete för all evighet"?

Nej, han är inte god. Hade han varit god hade han inte skickat en majoritet av sina helt egna skapelser till ett plågsamt helvete i all evighet bara för att de inte "gjorde rätt" under en enda livstid, som i jämförelse med oändligheten inte är någonting alls... Hade din "Gud" sagt att människor fick spendera allt mellan en dag och 1000 år i ett plågsamt brinnande helvete beroende på hur pass mycket de gjort bort sig i hans ögon under sin tid på jorden, ja då hade man kanske kunnat respektera och underhålla hans existens och religion, och fundera kring hans "godhet". Men inte när otaliga människor döms till att spendera en oändlighet i helvetet oavsett vad.

Varför skulle en god Gud skicka mängder av sina egna skapelser till ett sådan hemsk plats? Du dyrkar Satan, för bara Satan skulle hota sina egna skapelser och skicka en majoritet av den till "helvetet". Hur kan det vara så svårt att förstå? En god gud hade sett till att varenda människa till slut hamnar i himlen. En god gud hade inte dömt någon av sina skapelser till en evighet i plågor, för om man gör så mot sina egna skapelser, ja, då är man riktigt jävla ondskefull.

Hahahaha, så "Gud" "väljer" sitt umgänge? Varför är det viktigt för "Gud" att hans skapelser älskar honom? Vad är det för jävla trams? Varför skulle en skapare av ett helt Universum och mänskligheten bry sig om om hans skapelser älskar honom eller inte?

Att "Gud" väljer ut en bråkdel av sina skapelser och skickar resten till en evighet av plågor kan väl knappast kallas ett kärleksfullt modus operandi... Att "Gud" skickar en majoritet av sina helt egna skapelser till ett oändligt plågsamt helvete i all evighet är en ofattbart ondskefull och irrationell gärning. Din "Gud" är falsk. Om han finns, så är han Satan, inget annat, för bara Satan skulle resonera och bete sig som din "Gud" gör.

Nej, "Gud" är inte god, han är sjuk i huvudet och extremt ondskefull. Och hans följare och deras intolerans, ignorans och dumhet har orsakat mänskligheten oändligt lidande, hans följare har torterat och mördat otaliga oliktänkande i alla tider. De har bokstavligt talat förstört den här planeten.

Jesus är en lögnare och charlatan. Jesus leder dig så långt bort från sanningen och Gud en människa någonsin kan komma. Avståndet mellan Gud och människan ska bryggas, inte förlängas, applåderas och uppmuntras.

Du är medveten att om din "Gud" finns på riktigt så betyder det att flera miljarder människor just nu plågas i helvetets lågor på de allra mest brutala sättet man kan tänka sig, och de ska dessutom få stanna i dessa ofattbara plågor i all oändlighet... Din "Gud" skiter i att hans egna skapelser plågas i all evighet. Så god! Så kärleksfull och barmhärtig!

En riktig Gud söker jämlikar, inte slavar. En riktig Gud dömer ingen människa till en evighet i plågor. En riktig Gud vill inte att hans skapelser ska frukta honom, eller att de någonsin ska känna fruktan. Endast Satan beter sig som den kristna "Guden" gör. Tortyrguden!

Kristna, muslimer och judar är Satansdyrkare!
Vettskrämd? Du verkar därtill ha det allra sämsta samvete en människa kan besitta. Med den låga intelligens du besitter så kan man förstå din pubertala fjuniga sataniska livsåskådning. En riktig judekommunist som du söker jämlikar. Gud har ingen jämlike.

Helvetet hah. Det är mycket värre än så. Alla gudar har gått samman för att plåga skiten ur dig för all evig framtid.

Det måste finnas anledning till att du är livrädd för Gud!

Citera gärna från Bibeln. Bibeln är frälsningens bok. Du glömde nämna nordbornas asatro med Ja Just Det, Helvetet.
Citera
2022-12-30, 23:05
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Du kommer inte undan krav här i livet. Skall du utbilda dig krävs att du har rätt antagningsmeriter.
Skall du köra bil så krävs att du skaffar körkort. Skall du tillreda en utsökt maträtt krävs att du är en utmärkt kock. Vad än du vill jobba med så kollar man att du passar för uppgiften.

Att Gud väljer sitt umgänge bland de som älskar Gud är inte konstigare än så. Att Gud frälser de sina till evigt liv är den kärleksfullaste gärning man kan tänka sig.

Att de ogudaktiga, ateister, judar och muslimer inte får del av frälsningen är inte konstigare än så.

Gud är god och att följa Guds bud leder till godhet. Att avvika från Guds bud leder till ondska.

Jesus Kristus är vägen sanningen och livet ingen annan väg leder till Gud.
Jag tror muslimer kan vara legitima och islam en ok religion. Jag tror de kan "ta emot Jesus" och bli lika "frälst" som en kristen.
Liksom vi lever i samma natur. Samma lagar gäller.

Vi har gyllene regeln. Vi ska älska andra. Men gör vi det? Vi älskar inte de som är annorlunda och som vi inte kan tala samma språk med. Så som vi älskar våra likar. Vi är lika när det kommer till kritan.

Koranen "står ju på Jesus" fundament, kände jag idag. Synd att vi har svårt att tolerera varandras synvinklar och idoler.

Ja Jesus är vägen sanningen och livet. Men man kan "ta emot Jesus" utanför kristendom kan jag känna.

Visst vore det lättast om vi kunde samsas kring Jesus. Men vem har sagt att det ska vara lätt? Inte Gud väl.

Vi använder samma smutsiga pengar iaf.

Det är bara religion.
Gud är Gud. Människa är människa. Och ja Jesus är Gud och Människa.

Försöker bara fatta. Ja Jesus är oumbärlig. Bibeln och evangelium..
Senast redigerad av Ballooonie 2022-12-30 kl. 23:24.
Citera
2022-12-30, 23:26
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Jag tror muslimer kan vara legitima och islam en ok religion. Jag tror de kan "ta emot Jesus" och bli lika "frälst" som en kristen.

Vi har gyllene regeln. Vi ska älska andra. Men gör vi det? Vi älskar inte de som är annorlunda och som vi inte kan tala samma språk med. Så som vi älskar våra likar. Vi är lika när det kommer till kritan.

Koranen "står ju på Jesus" fundament, kände jag idag. Synd att vi har svårt att tolerera varandras synvinklar och idoler.

Ja Jesus är vägen sanningen och livet. Men man kan "ta emot Jesus" utanför kristendom kan jag känna.

Visst vore det lättast om vi kunde samsas kring Jesus. Men vem har sagt att det ska vara lätt? Inte Gud väl.

Då kom frestaren och sade till honom: »Om du är Guds son, så befall att de här stenarna blir bröd.« Jesus svarade: »Det står skrivet: Människan skall inte leva bara av bröd, utan av varje ord som utgår ur Guds mun.
Citera
2022-12-30, 23:29
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie

Det är bara religion.
Gud är Gud. Människa är människa. Och ja Jesus är Gud och Människa.

Försöker bara fatta. Ja Jesus är oumbärlig. Bibeln och evangelium..
Många judar, muslimer och kristna är bra människor som vill vara rättfärdiga och barmhärtiga, men deras religioner kunde mänskligheten vara förutan.
Citera
2022-12-30, 23:36
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Många judar, muslimer och kristna är bra människor som vill vara rättfärdiga och barmhärtiga, men deras religioner kunde mänskligheten vara förutan.
Mm det är tyvärr religion i vägen.
Det är samma sak! Om vi kunde lära av varandra. Bokstaven dödar! Förblindar och slår dövörat till. Det blir till rasism och min pappa är starkare än din..

1 Johannesbrevet 2:23 BSV
Den som förnekar Sonen har inte heller gemenskap med Fadern. Men den som erkänner Sonen har gemenskap också med Fadern.

Johannesevangeliet 8:28 SFB98
Då sade Jesus till dem: "När ni har upphöjt Människosonen, skall ni förstå att Jag Är och att jag inte gör något av mig själv utan talar vad Fadern har lärt mig.
Senast redigerad av Ballooonie 2022-12-30 kl. 23:46.
Citera
2022-12-31, 09:52
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Vettskrämd? Du verkar därtill ha det allra sämsta samvete en människa kan besitta.
Vad vet du om mitt samvete? Du projicerar medan du försöker gå till försvar för din inbillade psykopat-pappa i himlen.
Citat:
Med den låga intelligens du besitter så kan man förstå din pubertala fjuniga sataniska livsåskådning. En riktig judekommunist som du söker jämlikar. Gud har ingen jämlike.
Är det här det bästa du har att komma med, slav? Försök igen.
Citat:
Helvetet hah. Det är mycket värre än så. Alla gudar har gått samman för att plåga skiten ur dig för all evig framtid.
Hahahahaha! Du låter som en lågstadie-elev på skolgården som hotar en kamrat med sin kampsportande pappa. Väx upp, för helvete. Du skämmer ut dig själv.
Citat:
Det måste finnas anledning till att du är livrädd för Gud!
Ja, jag SKAKAR av rädsla!

Jag är inte ett dugg rädd för din löjliga pissgud, av den enkla anledningen att han inte finns på riktigt. Men hade jag varit rädd (och efterbliven) så hade jag väl blivit kristen omgående, för att slippa vara rädd.
Citat:
Citera gärna från Bibeln. Bibeln är frälsningens bok.
Bibeln är lögnernas bok. Det finns ingen sanning över huvud taget i bibeln. Bara för att ni är så oerhört många som har samma sjuka psykos betyder inte det att galenskaperna ni tror på är sanna. Hade en enda person varit kristen idag hade den personen omgående blivit inskriven på intensivpsykiatrisk tvångsvård (med all rätt).

Det märks att jag börjar komma åt dig då du börjar hota med helvetet och försöker skrämmas, som ett omoget barn.

Det är intressant hur kristna och följare av andra tramsreligioner ofta hotar och försöker skrämma icke-troende med helvetet. Hade Jesus betett sig så? Vilken sorts anständig människa skulle någonsin hota med en evighet i plågor, och håna någon som antagligen kommer att hamna i helvetet och stanna där för all evighet? Det visar på en obeskrivlig brist på moral, och det är hela problemet med mainstream-religioner - dess följare är alltid egoistiska, djupt omoraliska och i princip alltid helt och hållet efterblivna, och djupt depraverade.

Om jag var Gud hade du själv fått spendera lite tid i helvetet redan idag, så du lär dig lite hyfs. En halvtimme hade nog räckt för dig!
Senast redigerad av Eustache 2022-12-31 kl. 10:26.
Citera
2022-12-31, 11:55
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Svammel...
Det är så uppenbart att du blir osäker när du pressas kring din tro. Någonstans innerst inne vet du att din tro är falsk - det är din allra största rädsla, vilket leder till att du börjar hota och prioicera istället för att konfrontera dig själv och dina galna idéer om verkligheten.

Du vill "förgöra" det som utmanar dig och din tro. Ring any bells? Det är exakt vad kristna makter har ägnat sig åt i över 2000 år.

Jag tycker personligen inte att någon människa alls förtjänar att spendera en evighet i plågor. Vissa hade verkligen förtjänat helvetet om det fanns, men ingen människa har någonsin begått så allvarliga brott att den förtjänar att spendera en evighet i helvetet. Hundratals år, kanske tusentals i vissa fall skulle man kunna argumentera för, men aldrig en evighet. Urlöjligt rakt igenom, och verkligen ingenting en Gud skulle hota med, speciellt inte en som påstås representera ultimat godhet och barmhärtighet...
Senast redigerad av Eustache 2022-12-31 kl. 11:59.
Citera
2022-12-31, 12:04
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Vad vet du om mitt samvete? Du projicerar medan du försöker gå till försvar för din inbillade psykopat-pappa i himlen.

Är det här det bästa du har att komma med, slav? Försök igen.

Hahahahaha! Du låter som en lågstadie-elev på skolgården som hotar en kamrat med sin kampsportande pappa. Väx upp, för helvete. Du skämmer ut dig själv.

Ja, jag SKAKAR av rädsla!

Jag är inte ett dugg rädd för din löjliga pissgud, av den enkla anledningen att han inte finns på riktigt. Men hade jag varit rädd (och efterbliven) så hade jag väl blivit kristen omgående, för att slippa vara rädd.

Bibeln är lögnernas bok. Det finns ingen sanning över huvud taget i bibeln. Bara för att ni är så oerhört många som har samma sjuka psykos betyder inte det att galenskaperna ni tror på är sanna. Hade en enda person varit kristen idag hade den personen omgående blivit inskriven på intensivpsykiatrisk tvångsvård (med all rätt).

Det märks att jag börjar komma åt dig då du börjar hota med helvetet och försöker skrämmas, som ett omoget barn.

Det är intressant hur kristna och följare av andra tramsreligioner ofta hotar och försöker skrämma icke-troende med helvetet. Hade Jesus betett sig så? Vilken sorts anständig människa skulle någonsin hota med en evighet i plågor, och håna någon som antagligen kommer att hamna i helvetet och stanna där för all evighet? Det visar på en obeskrivlig brist på moral, och det är hela problemet med mainstream-religioner - dess följare är alltid egoistiska, djupt omoraliska och i princip alltid helt och hållet efterblivna, och djupt depraverade.

Om jag var Gud hade du själv fått spendera lite tid i helvetet redan idag, så du lär dig lite hyfs. En halvtimme hade nog räckt för dig!
Jag läser av ditt dåliga samvete och låga IQ på det du skriver.

Du projicerar och genomsyras av satans helvetes doktrin. Säg den ateist och ogudakting som inte önskar pest och pina till sina fiender för deras illdåd. Du har fastnat på vägen till ett helvete du gärna krediterar Bibeln. Bibeln som är frälsningens bok.

Helvetet fick du plötsligt svårt att belacka Gud för.

Hur efterbliven är du om du uppfattar att jag hotar med helvetet och försöker skrämmas? Prova läsförståelse -sarkasm.

Att du vill att brottslingar skall gå ostraffade visar vilket slödder du är. Den laglöse. Brottslingar ska straffas. Dödsstraff, livstidsstraff är en realitet redan på jorden.

Det går inte komma ifrån att du har ett synnerligen dåligt samvete, och gör uppror mot Gud i din fruktan för helvetet som genomsyrar dig, skyndsamt du stormar fram mot helvetet.

Judekommunist det tycker du alltså att du inte är. Hah.
Senast redigerad av flashbags 2022-12-31 kl. 12:08.
Citera
2022-12-31, 12:26
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Jag läser av ditt dåliga samvete och låga IQ på det du skriver.
Vad har jag dåligt samvete för?
Citat:
Helvetet fick du plötsligt svårt att belacka Gud för.
Din "Gud" är väl allsmäktig och oändligt intelligent? Han är ensamt ansvarig för skapelsen av vårt Universums och vår värld, och således ensam ansvarig för dess design och allt som ingår i den. Han gjorde det möjligt för helvetet att existera, och dit skickar han mängder av människor som där ska spendera en evighet i plågor. Vilket fegt, irrationellt och vidrigt jävla äckel han är.

Citat:
Hur efterbliven är du om du uppfattar att jag hotar med helvetet och försöker skrämmas?

Det är din "Gud" som är efterbliven, och ondskefull för den delen, eftersom han i sin design gjort det möjligt för ett helvete att existera, dit han dessutom väljer att skicka mängder av sina egna skapelser för att uppleva eviga plågor.
Citat:
Att du vill att brottslingar skall gå ostraffade visar vilket slödder du är. Den laglöse. Brottslingar ska straffas. Dödsstraff, livstidsstraff är en realitet redan på jorden.

Och du klagar på min läsförståelse?

Jag har inte sagt att brottslingar inte ska straffas. Det är klart dom ska. Vad jag däremot sagt är att ingen människa förtjänar att spendera en evighet i ett plågsamt helvete.
Citat:
Det går inte komma ifrån att du har ett synnerligen dåligt samvete, och gör uppror mot Gud i din fruktan för helvetet som genomsyrar dig, skyndsamt du stormar fram mot helvetet.

Hahahaha, ja, jag är verkligen sååååå rädd för din låtsaspappa... Och hur var det med hoten?

Hade jag varit rädd för helvetet hade jag blivit kristen, men som tur är så är jag är frisk nog att inte tro på löjliga sagor från stenåldern. Jag är frisk nog att förstå att din "Gud" är 100% falsk och att jag inte behöver frukta ett helvete.
Citat:
Judekommunist det tycker du alltså att du inte är. Hah.
Jag är varken jude eller kommunist. Men jag är hellre jude och kommunist än efterbliven.
Citera
2022-12-31, 12:45
Medlem
flashbagss avatar
Citat:
Vad har jag dåligt samvete för?

Din "Gud" är väl allsmäktig och oändligt intelligent? Han är ensamt ansvarig för skapelsen av vårt Universums och vår värld, och således ensam ansvarig för dess design och allt som ingår i den. Han gjorde det möjligt för helvetet att existera, och dit skickar han mängder av människor som där ska spendera en evighet i plågor. Vilket fegt, irrationellt och vidrigt jävla äckel han är.

Det är din "Gud" som är efterbliven, och ondskefull för den delen, eftersom han i sin design gjort det möjligt för ett helvete att existera, dit han dessutom väljer att skicka mängder av sina egna skapelser för att uppleva eviga plågor.

Och du klagar på min läsförståelse?

Jag har inte sagt att brottslingar inte ska straffas. Det är klart dom ska. Vad jag däremot sagt är att ingen människa förtjänar att spendera en evighet i ett plågsamt helvete.

Hahahaha, ja, jag är verkligen sååååå rädd för din låtsaspappa... Och hur var det med hoten?

Hade jag varit rädd för helvetet hade jag blivit kristen, men som tur är så är jag är frisk nog att inte tro på löjliga sagor från stenåldern. Jag är frisk nog att förstå att din "Gud" är 100% falsk och att jag inte behöver frukta ett helvete.

Jag är varken jude eller kommunist. Men jag är hellre jude och kommunist än efterbliven.

Det är efterblivet att vara jude och kommunist.

Ve er, judar, ni hycklare som far över land och hav för att vinna en enda proselyt, och när någon har blivit det gör ni honom till ett helvetets barn, dubbelt värre än ni själva.

Nu känner du igen dig.

Du sade att citat: "En god gud hade sett till att varenda människa till slut hamnar i himlen."slutcitat.

Din bild av en imbecill 'gud' bär judens alla önskemål. Gud borde gjort så alla mördare otuktsmän lögnare kom till himlen enligt din helvetes barns satans tolkning.

Du är bevisligen en sopa.
Citera
2022-12-31, 14:42
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Din bild av en imbecill 'gud' bär judens alla önskemål. Gud borde gjort så alla mördare otuktsmän lögnare kom till himlen enligt din helvetes barns satans tolkning.
Straffa de allra vidrigaste brotten stenhårt ska man givetvis göra. Vissa människor är såpass onda att de verkligen förtjänar att spendera mycket lång tid i brutala plågor i ett helvete. (Inte för att det finns på riktigt men för diskussionens skull.)

Men ingen människa förtjänar att spendera en evighet i helvetet, ingen förtjänar oändligt lidande som aldrig tar slut. Var det inte Jesus som sade "förlåt din fiende" eller något sådant? Alla människor förtjänar förlåtelse, men först efter att de sonat sina brott.

Ser du vad som händer här? Jag, en hedning, predikar förståelse och förlåtelse. Du, som ska förställa kristen, och som ska representera en religion med en "god Gud" vid rodret, bara hatar och väser som en jävla imbecill och tycker att det låter helt okej och att det till och med är önskvärt att vissa människor plågas i all evighet i livet efter detta.

Som vanligt är vissa kristna de minst kristna människorna man kan stöta på. Om Jesus fanns på riktigt skulle han skämmas å dina vägnar.

Du är dum i huvudet och en satanist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in