2022-12-27, 04:54
Medlem
Bonnatorps avatar
Tänkte göra en ny partition på min externa SSD så att jag kunde använda den för att installera om windows.
Tabbade mig extremt mycket och valde i min dumhet "krymp volym".
Sagt och gjort så har jag nu bara 20GB utrymme med en windowsinstallation på, istället för 1TB med spel, plugg och diverse jox.

Finns det något sätt jag kan återställa den på så att åtminstone merparten av filerna är kvar?
Hade väl inget tokviktigt på den egentligen då mesta plugget är på git, och det var väl mest wow som var spelet jag hade på den som tar ett tag att ladda ner igen, men ingen viktig sparning förlorad iallafall.
När jag gick in i bios för att titta efter en grej så såg jag ändå att alla mappar med grejer går att identifiera i BIOS-flashverktyget. Det går bara inte att se i windows.

Däremot hade jag en del modeller för stable diffusion på den, och det var lite jobbigt att hitta en del av dem.
Senast redigerad av Bonnatorp 2022-12-27 kl. 04:57.
Citera
2022-12-27, 06:26
Medlem
Stormpiskares avatar
Högerklicka på "den här datorn" (eller på disken), välj "hantera".
Citera
2022-12-27, 07:40
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Tänkte göra en ny partition på min externa SSD så att jag kunde använda den för att installera om windows.
Tabbade mig extremt mycket och valde i min dumhet "krymp volym".
Sagt och gjort så har jag nu bara 20GB utrymme med en windowsinstallation på, istället för 1TB med spel, plugg och diverse jox.

Finns det något sätt jag kan återställa den på så att åtminstone merparten av filerna är kvar?
Hade väl inget tokviktigt på den egentligen då mesta plugget är på git, och det var väl mest wow som var spelet jag hade på den som tar ett tag att ladda ner igen, men ingen viktig sparning förlorad iallafall.
När jag gick in i bios för att titta efter en grej så såg jag ändå att alla mappar med grejer går att identifiera i BIOS-flashverktyget. Det går bara inte att se i windows.

Däremot hade jag en del modeller för stable diffusion på den, och det var lite jobbigt att hitta en del av dem.

Info - https://www.terabyteunlimited.com/bootit-bare-metal/
Undelete partition.

Men jag är inte säker på om du hade behövt ha det installerat innan, för full effekt.
Citera
2022-12-27, 11:21
Medlem
1FFs avatar
Det kanske inte fungerar med ditt problem kom jag på, men läs Manualen på sidan. Hursom, jag vet folk som fått tillbaka hela partitioner, med ALL info, som vart raderade.

Programmet är nytt för mig så jag vet inte så mycket om det. Manualen samt nätet har info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in