2022-12-26, 17:20
Medlem
Har jobbat endast helgskift i 9 månader. Nu behövs inte det skiftet längre och jag fick börja köra dagtid. Jag slutade då helgskiftet kl 21 en söndag och fick börja kl 8 på måndag morgon (1½ timma senare än normalt för att få in 11 timmars dygnsvila). Inga problem med det, men det blir jobb 7 dagar i sträck och 70 timmar på de sju dagarna.
Hur funkar veckovila? Räknas måndag som ny vecka, och helgen som veckan innan? Detta är säkert i sin ordning, men tänkte om det finns utrymme att kunna sno åt sig lite komp om det finns nån regel där med veckovila.
Citera
2022-12-26, 17:32
Medlem
Hej

Har n kollektivavtal?

Och isf vilket avtalsområde?

Veckovila
Kolla vilken tidpunkt ditt arbetsställe har bestämt. Troligtvis måndag kl 07:00 men behöver inte vara det.

Men det ska vara överenskommit innan, om du har en seriös arbetsgivare.
Citera
2022-12-26, 17:42
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosewood
Har jobbat endast helgskift i 9 månader. Nu behövs inte det skiftet längre och jag fick börja köra dagtid. Jag slutade då helgskiftet kl 21 en söndag och fick börja kl 8 på måndag morgon (1½ timma senare än normalt för att få in 11 timmars dygnsvila). Inga problem med det, men det blir jobb 7 dagar i sträck och 70 timmar på de sju dagarna.
Hur funkar veckovila? Räknas måndag som ny vecka, och helgen som veckan innan? Detta är säkert i sin ordning, men tänkte om det finns utrymme att kunna sno åt sig lite komp om det finns nån regel där med veckovila.

Man kan skjuta på veckovilan, så man kan jobba max 10 dagar i sträck.
Citera
2022-12-26, 22:22
Medlem
Amazon-mannens avatar
Veckovilan kan skjutas upp, jag har själv haft schemalagt 7 dagar med jobb, sedan ledig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in