• 5
  • 6
2022-12-27, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskig
Tror det är väldigt inviduella parametrar. Jag gör överföringar på rätt stora belopp till och från. Fått frågan en gång vad pengarna kom från, den gången var det en insättning på nästan 2 miljoner.
När man läser här verkar folk få frågan över små belopp.
Kanske ren slump att dom kollar vissa, eller en kombination av flera olika transaktioner, tex obefintlig lön och många swich eller liknande saker. Jag är glad så länge jag slipper.
Citera
2022-12-27, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BusterPunch
Undra om kaerakel begriper att man kan ha byggt en lägenhet i källaren på sitt hus och inte behöver all yta själv och gärna cashar in 13k skattefritt i månaden utan att det kostar mer än vatten och 50 kWh i månaden för el...?

156 papp rakt ner i min ficka!
Det täcker räntan, amortering OCH försäkringar på min villa !!!

Hoppas du sover gott och inte ligger på din mjuka kudde och funderar hur din ekonomi ska gå ihop.

-Frågor på det eller är vi klara med varandra?
Är det inte värt att nöja sig med ca 130 papp, skattade och klara, rakt in på bankkontot istället då? Tråkigt att betala ca 2k extra skatt i månaden, men fördelen av att kunna samla pengarna på hög på ett konto utan frågor eller krångel överväger det hela. Speciellt i ditt fall då du inte hinner göra av med pengarna på löpande utgifter om du nu hade fått det kontant.
Citera
2022-12-27, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamreren
Är det inte värt att nöja sig med ca 130 papp, skattade och klara, rakt in på bankkontot istället då? Tråkigt att betala ca 2k extra skatt i månaden, men fördelen av att kunna samla pengarna på hög på ett konto utan frågor eller krångel överväger det hela. Speciellt i ditt fall då du inte hinner göra av med pengarna på löpande utgifter om du nu hade fått det kontant.

Nu var det ju inte någon moralpredikan för eller emot jag sökte när jag startade tråden...
Jag ville ha tips på hur jag kunde vara kriminell på ett smart sätt
Citera
2022-12-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Although1
Gör rätt för dig och betala skatt på beloppet. Handlar väl om 1 500:- till 2 000:- per månad eller liknande.

Lite desperat att hålla på med hälften kontakt/hälften banktransaktion för ett sådant litet skitbelopp, speciellt när din hyresgäst kommer veta exakt vad det är du sysslar med och kan använda det mot dig om det uppkommer en konflikt i er relation.

Sen är det rätt patetiskt att hålla på att fiffla överlag, speciellt för småpengar.

Håller med.
Citera
2022-12-28, 17:22
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Nu var det ju inte någon moralpredikan för eller emot jag sökte när jag startade tråden...
Jag ville ha tips på hur jag kunde vara kriminell på ett smart sätt
Det är bara välmenta råd från dina medmänniskor.

Men i god rebellisk anda, och speciellt om man ogillar hur staten spenderar våra skattepengar, har Ts en sund tanke, blås staten. Även hyresgästen gynnas rimligen; om staten ska ha del av kakan tvingas hyresgästen betala lite mer hyra.

När jag senast ville stoppa in ett inte märkvärdigt kontantbelopp fick jag nobben av min egen bank, men i en annan lokal bank kunde jag sätta in pengarna utan trubbel. Min tanke då var att om jag nånsin får frågan "varifrån kommer stålarna?" kommer jag svara att jag prostituerat mig och oftast fått kontant betalning från mina kunder, alla vip:are i c-partiet. Skämt åsido men om man har - sant eller inte - gnott ihop sina stålar, kan staten ta dom?
Senast redigerad av Starobrno 2022-12-28 kl. 17:25.
Citera
2022-12-28, 22:11
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Undra om kaerakel begriper att man kan ha byggt en lägenhet i källaren på sitt hus och inte behöver all yta själv och gärna cashar in 13k skattefritt i månaden utan att det kostar mer än vatten och 50 kWh i månaden för el...?

156 papp rakt ner i min ficka!
Det täcker räntan, amortering OCH försäkringar på min villa !!!

Hoppas du sover gott och inte ligger på din mjuka kudde och funderar hur din ekonomi ska gå ihop.

-Frågor på det eller är vi klara med varandra?

Oj, den kroken träffade rakt på levern!

Det täcker räntan, amortering och försäkringar på din villa OM du lyckas tvätta pengarna, glöm inte den lilla detaljen. Råder dig ändå att skatta pengarna så sover du gott om kvällarna. Och ja, jag sover väldigt gott, tack för omtanken
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in