2022-12-26, 02:30
Medlem
Ganonitos avatar
Dödat så många höga politiker och myndighetschefer som möjligt.
Citera
2022-12-26, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todd119kg
Jag hade inte orkat sitta i fängelse (meningslös kostnad och tidsspillan) om jag inte på förhand hade en dödlig och obotbar diagnos. Jag vill minimera risken att upptäckas och stoppas. Därför är masskjutning med maskingevär på tex Sergels Torg nog uteslutet.
Risken att åka fast för vapenbrott är nog för stor oavsett hur försiktig man är och därför inte få något gjort. Att spränga kärnkraftverk till härdsmälta, slottet eller riksdagen är inte möjligt respektive sannolikt.
Jag äger förvisso en gård där vi håller djur och odlar spannmål. Konstgödsel och släp har jag så en Oklahoma City bomb skulle kunna brännas av vid någon arena eller dylikt. Tex utanför ett polishus.
Måhända 100 döda och det dubbla antalet skadade om man kör förbi en större folkmassa och just då går upp i rök tillsammans. Men är det tillräckligt...

Tips på grova brott. Brott som is going to go with you... Vad hade du gjort för brott som det sista innan du ändå skulle dö?

Ringa narkotikabrott. LSD rakt in i blodet en stund innan dödsfallet.
Citera
2022-12-26, 03:33
Avslutad
När jag minns tillbaka så har jag upplevt något liknande. Jag vill inte säga när, var och hur men flygplanet hade rökutveckling som spred sig. Piloten fick gå ner nära marken. Bara några hundra meter nedanför såg man snöklädda berg.
Den äldre personen (numera död) jag åkte med hade bagaget fyllt med narkotika. Det var inte alls min sak och vore ändå preskriberat.
Jag kände nu störtar vi och att det var allvar. Men så blev inte fallet utan planet gled i en loop tills vi nödlandade. Det kändes rätt nice.
Citera
2022-12-26, 04:17
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Nej. Hämndaktioner för sakens skull är däremot stört om du ändå ska dö. Vad hjälper hämnd dig när du är död?
Skulle du ha våldtagit mina barn så hade det varit stört om jag inte mördade dig. (Om jag fick chansen som i det här scenariot) Psyko.
Citera
2022-12-26, 04:32
Medlem
systems avatar
Citat:
När jag minns tillbaka så har jag upplevt något liknande. Jag vill inte säga när, var och hur men flygplanet hade rökutveckling som spred sig. Piloten fick gå ner nära marken. Bara några hundra meter nedanför såg man snöklädda berg.
Den äldre personen (numera död) jag åkte med hade bagaget fyllt med narkotika. Det var inte alls min sak och vore ändå preskriberat.
Jag kände nu störtar vi och att det var allvar. Men så blev inte fallet utan planet gled i en loop tills vi nödlandade. Det kändes rätt nice.
Detta låter ju fantastiskt. Något man borde hört talas om, kan jag tycka.
Citera
2022-12-26, 04:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShotsFired
Skulle du ha våldtagit mina barn så hade det varit stört om jag inte mördade dig. (Om jag fick chansen som i det här scenariot) Psyko.
Det hade i så fall blivit ditt livstidsstraff, inte mitt. Ingen hänsyn alls tas till motiv.
Om längre tid än en hastig impuls förflyter så hade det blivit överlagt mord och livstid, ca 25 år eller tom längre.
Att bli mördad är så kort tid jämfört praktiskt taget all resterande tid i fängelse + ev övervakning. Så där tycker jag att du hade varit irrationell.
Citat:
https://lagen.nu/ds/2017:38 Sedan mitten av 1990-talet har det tidsbestämda straff till vilket ett livstidsstraff normalt omvandlas ökat i längd. Under perioden 1985-1994 omvandlades livstidsstraffen i genomsnitt till 15,5 års fängelse. Motsvarande siffra för åren 2005-2013 var nästan 25 år.
Hur många år 2023 och 2050...
Senast redigerad av Todd119kg 2022-12-26 kl. 04:43.
Citera
2022-12-26, 04:37
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Det hade i så fall blivit ditt livstidsstraff, inte mitt. Ingen hänsyn alls tas till motiv.
Om längre tid än en hastig impuls förflyter så hade det blivit överlagt mord och livstid, ca 25 år eller tom längre.
Att bli mördad är så kort tid jämfört praktiskt taget all resterande tid i fängelse + ev övervakning. Så där tycker jag att hade varit irrationell.
Sådant är nånting man skulle göra om man inte hade långt kvar att leva. Men mördare överlags kanske är impulsivare menar du?
Har f.ö. nästan aldrig hört talats om nån som fått 25 år men det är väl rabatt där med.
Citera
2022-12-26, 04:47
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Bli en osynlig, livsfarlig seriemördare.

Tänk att ha ett gevär, sen skjuta random personer i små byar långt från polis.
Skulle bli helt otroligt svårt att åka fast.
Alltså smyga i skogen på kvällen, lägga dig 100m från ett hus och skjuta rakt genom fönstret.
Har man rekat innan så ska det inte va så svårt att inte bli sedd.
Rör du dig till fots endast och på natten skulle jag nog säga det blir omöjligt.

Eller kanske mörda random folk på motionsspår.
Har själv tränat på kvällen ibland och fy fan så chanslös man skulle va om det stod en gubbe med typ pilbåge 20 m framför en ellr om nån sprang förbi en och bara högg en med kniv i halsen.

Säger inte att mörda hade varit roligt, hade varit mer att man blev en mystisk "legend" i likhet med zodiac osv.
Hade även varit kul att se hur samhället reagerade och agerade om typ motionsspårsmord började hända på random platser över hela sverige.

Ett annat alternativ hade varit att döda så många kriminella som möjligt men det vet jag iten hur man skulle lyckas med utan att åka fast.
Kanske låtsas va polis, gå in i deras lägenhet och gripa dom, och sen kör man ut dom i skogen och skjuter dom istället.

Skulle nog funka bättre på enskillda individer som våldtäktsmän och peddofiler.
Man knackar på och säger " hej du ska med till stationen" sen skär man halsen av dom nånstans.
Man skulle ju göra samhället en tjänst iaf.

Eller göra som dumpen, lura peddofiler och sen mörda dom.
Verkar som det kan va ganska lätt att locka dom till en öde plats så ingen ser.
"jag vet ett ställe i skogen vi kan vara på".... PANG!
Citera
2022-12-26, 04:48
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Dödat så många höga politiker och myndighetschefer som möjligt.

hade inte hjälpt tror jag då det bara kommit nya likadana direkt.
Citera
2022-12-26, 04:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
hade inte hjälpt tror jag då det bara kommit nya likadana direkt.

Kanske det, men då är jag död och slipper uppleva dem.
Citera
2022-12-26, 04:54
Medlem
Mullrets avatar
Gått mot rött ljus.

Annars inget. Varför skita ner sig med våldshandlingar?
Citera
2022-12-26, 04:54
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Bli en osynlig, livsfarlig seriemördare.

Tänk att ha ett gevär, sen skjuta random personer i små byar långt från polis.
Skulle bli helt otroligt svårt att åka fast.
Alltså smyga i skogen på kvällen, lägga dig 100m från ett hus och skjuta rakt genom fönstret.
Har man rekat innan så ska det inte va så svårt att inte bli sedd.
Rör du dig till fots endast och på natten skulle jag nog säga det blir omöjligt.

Eller kanske mörda random folk på motionsspår.
Har själv tränat på kvällen ibland och fy fan så chanslös man skulle va om det stod en gubbe med typ pilbåge 20 m framför en ellr om nån sprang förbi en och bara högg en med kniv i halsen.

Säger inte att mörda hade varit roligt, hade varit mer att man blev en mystisk "legend" i likhet med zodiac osv.
Hade även varit kul att se hur samhället reagerade och agerade om typ motionsspårsmord började hända på random platser över hela sverige.

Ett annat alternativ hade varit att döda så många kriminella som möjligt men det vet jag iten hur man skulle lyckas med utan att åka fast.
Kanske låtsas va polis, gå in i deras lägenhet och gripa dom, och sen kör man ut dom i skogen och skjuter dom istället.

Skulle nog funka bättre på enskillda individer som våldtäktsmän och peddofiler.
Man knackar på och säger " hej du ska med till stationen" sen skär man halsen av dom nånstans.
Man skulle ju göra samhället en tjänst iaf.

Eller göra som dumpen, lura peddofiler och sen mörda dom.
Verkar som det kan va ganska lätt att locka dom till en öde plats så ingen ser.
"jag vet ett ställe i skogen vi kan vara på".... PANG!

Du är ju själv pedofil. Skulle du mörda dina kompisar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in