Citat:
Ursprungligen postat av
volvo 240
Hej, jag tycvker att versionen av outlook som är med i windows tio är horribel. Den jag hade till win 7 var bra mkt smidigare, tex kunde man bara trycka på programknappen och få upp massa alternativ tex tanka ner alla bifogade filer. Jag lyckas inte ens lista ut hur man tar ner en bifogad fil eller öppnar ett fönster och inte en hel konversation. Kort sagt så är det en enda röra och skulle uppskatta om någon kunde peka mig till en bättre mailklient. Jag använder mig av skärmläsare eftersom jag är blind men det funkade ju utmärkt med gamla outlook så funkar säkert bra med de flesta program

Så vad har ni att rekomenderra? Startar ny tråd då den senaste jag hittade var från 2006.
Det finns flera e-postklienter som är utformade speciellt för användning av blinda eller synskadade personer. Några populära alternativ inkluderar:
NVDA (NonVisual Desktop Access): Detta är en gratis skärmläsare med öppen källkod som fungerar med en mängd olika e-postklienter, inklusive Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird och Gmail.
VoiceOver: Detta är en inbyggd skärmläsare för Apple-enheter, inklusive iPhone, iPad och Mac. Det fungerar med Mail-appen på dessa enheter.
JAWS (Job Access With Speech): Detta är en kommersiell skärmläsare som fungerar med en mängd olika e-postklienter, inklusive Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird och Gmail.
Window-Eyes: Detta är en annan kommersiell skärmläsare som fungerar med en mängd olika e-postklienter, inklusive Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird och Gmail.
Det är viktigt att välja en e-postklient som är kompatibel med din skärmläsare och uppfyller dina specifika behov och preferenser. Det kan också vara bra att söka rekommendationer från andra blinda eller synskadade personer som har erfarenhet av att använda e-postklienter.
Hoppas det svaret var till hjälp