2022-12-24, 08:48
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Den 79-årige Harald Sundin kunde bland annat berätta att han under 1944 varit vakt i Treblinka, skjutit lägerfångar som försökt fly och sett tåg fyllda med judar komma till lägret för att sedan spårlöst försvinna under "avlusningen". Efter ett års vakttjänst kunde han åka hem, via en förflyttning till Norge (Svenskarna som stred för Hitler, TV4 år 2000).

Det finns fler vittnen än Harald som var på plats då sakerna hände.
Inte bara fångar.
Det kommer foliehattarna att förneka, eller så ljuger man skamlöst om vittnenas berättelser.
Vi har sett det förr och snart kommer det igen.

/VV
Citera
2022-12-24, 08:50
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmeisser
Eller användandet av ett bekämpningsmedel för klädlöss, som är designat för att avge HCN i en torr och uppvärmd miljö.

Menar du att det var för kallt för att gasa folk med ZyklonB?
Svara gärna, och berätta samtidigt vad du fattar om temperaturer när man föser in ett stort antal människor i ett rum.

/VV
Citera
2022-12-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Hej.

Jag har väldigt dålig koll på det här så jag har inte direkt något att bidra med men, kan du länka bilder där 28 stycken människor är ihopträngda inom en kvadratmeter?

Nej det kan jag inte, men jag kan länka till ett väldokumenterat test med utförlig text samt bilder som klart och tydligt visar att man där utan större problem fick in 8 personer på en yta av 53x53cm. Och det stämmer då bra med det SS-man Gerstein vittnade om efter att själv varit med vid en gasning av folk i ett läger.

Läs och begrunda
http://holocaust.skeptik.net/documen..._gerstein.html
Citera
2022-12-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej det kan jag inte, men jag kan länka till ett väldokumenterat test med utförlig text samt bilder som klart och tydligt visar att man där utan större problem fick in 8 personer på en yta av 53x53cm. Och det stämmer då bra med det SS-man Gerstein vittnade om efter att själv varit med vid en gasning av folk i ett läger.

Läs och begrunda
http://holocaust.skeptik.net/documen..._gerstein.html
Texten säger 8 personer per 441 sq inch så jag undrar hur du räknade fram ytan till 53x53 cm?

Bilderna visar mest barn och Gerstein påstår att genomsnittsvikten på kropparna var 35 kg. Vilket är normalvikten för någon som är 134 cm lång. Judarna måste ha varit väldigt små och kraftigt undernärda under tågtransporten till gaskammaren.

Sen undrar jag hur man kan extrapolera siffrorna till att gälla "Therefore 703 people, over half children, can fit into an area of 25 m2"?

Hur får man 703 personer på 25 kvm genom en normalstor dörröppning?

Hur får man in 2000 personer på 100kvm genom en normalstor dörröppning?

Jag antar att du brukar lura små barn med godis.
Citera
2022-12-24, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Menar du att det var för kallt för att gasa folk med ZyklonB?
Svara gärna, och berätta samtidigt vad du fattar om temperaturer när man föser in ett stort antal människor i ett rum.

/VV
Problemet är att hålla 2000 personer vid liv på 100kvm så de hinner gasas innan de dör av syrebrist.

Jag skulle vilja veta hur man fick 2000 personer, i olika kön, att klä av sig och beblanda sig inför främlingar? Var de alla kusiner?

Och var i gaskammaren de hängde av sig kläderna? Eller kom de nakna på tåget?

Var i gaskammaren hade man 2000 badhanddukar och tvålar förvarade innan de delades ut till offren?

Var skulle de hänga handduken medans de "duschade"?
Citera
2022-12-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Ja, väldigt märkligt hur tyskarna, trots alla dessa Nobelpris i fysik och kemi, inte kan lista ut svaret på såpass fundamentala och enkla frågor.

Även imponerande hur judarna lyckats springa in i en gaskammare, fylld med gas och utan någon gasmask, och därefter släpa ut dessa mängder av lik utan att dö själva.

Frågorna är många men svaren är få.
Med 2000 personer packade på 100kvm måste det funnits massiva gasfickor som inte kunnat vädrats ut med ventilationen. Sonderkommandot måste ha dött så fort de börjat bända loss liken genom den enda dörren, som gick inåt. Bara ta i en kropp som förgiftas av HCN är livsfarligt då cyaniden tränger ut genom huden.
Citera
2022-12-24, 13:14
Medlem
Citat:
Inte var dieselmotorer

Menar du att ubåtsdieseln som Eichman vittnade om, var en lögn?
Citera
2022-12-24, 13:21
Medlem
Citat:
Texten säger 8 personer per 441 sq inch så jag undrar hur du räknade fram ytan till 53x53 cm?

Det kallas matematik….. På grundskolenivå typ…
Nu är du nära att att tangera BlizzardKings gamla rekord för hur korkad man kan vara, så, han vann med god marginal när han påstod att jo, blanda saft 1:4 funkar ju när man blandar saft till en person, men inte om man ska blanda till många….. När vi diskuterade koncentrationen 300PPM HCN

Citat:
Bilderna visar mest barn och Gerstein påstår att genomsnittsvikten på kropparna var 35 kg. Vilket är normalvikten för någon som är 134 cm lång. Judarna måste ha varit väldigt små och kraftigt undernärda under tågtransporten till gaskammaren.

Jag tippar på att du inte bemödat dig att läsa igenom texten i länken om detta test…? Är det nivån på ditt intresse för fakta…? Inte orka läsa men ändå påstå att det som läggs fram är fel…?

Citat:
Sen undrar jag hur man kan extrapolera siffrorna till att gälla "Therefore 703 people, over half children, can fit into an area of 25 m2"?

Det är inte svårare än att Provan kom att tänka på vad Gerstein sagt i sitt vittnesmål, att de föste in en massa människor i en lokal och människorna var avmagrade och att hälften var barn

Provans eget test visar med all tydlighet att det Gerstein säger sig ha bevittnat var fullt möjligt.

Citat:
Hur får man 703 personer på 25 kvm genom en normalstor dörröppning?

Man öppnar dörren…

Citat:
Hur får man in 2000 personer på 100kvm genom en normalstor dörröppning?

Man öppnar dörren

Citat:
Jag antar att du brukar lura små barn med godis.
Jag noterar att du är både osmaklig och väldigt off topic…
Citera
2022-12-24, 13:24
Medlem
Citat:
Menar du att ubåtsdieseln som Eichman vittnade om, var en lögn?

Om ett vittne har fel i någon detalj så är inte det automatiskt detsamma som att denne då måste ljuga. Eichmann kanske trodde det var en dieselmotor.
Han kanske inte såg motorn själv, kanske någon nämnde det för honom. Han kanske inte var motorkunnig etc etc..

Nu har det ju framkommit flera andra vittnesmål från folk som verkligen hanterade dessa motorer, och de säger bensinmotorer. Ska du och förnekarna då ignorera dessa vittnesmål för att de inte passar er…? Är det att följa vetenskaplig metod…?
Citera
2022-12-24, 13:27
Medlem
Citat:
Med 2000 personer packade på 100kvm måste det funnits massiva gasfickor som inte kunnat vädrats ut med ventilationen. Sonderkommandot måste ha dött så fort de börjat bända loss liken genom den enda dörren, som gick inåt. Bara ta i en kropp som förgiftas av HCN är livsfarligt då cyaniden tränger ut genom huden.

Så, låt höra nu, vilka påstår att HCN tränger in genom huden…? Har du några seriösa källor på det…?

Säg mig nu, i vilket stadie var HCN i dessa gaskammare…? Gas eller vätska….?
Kan du hitta en enda seriös vetenskaplig källa som säger att HCN i gasform i de aktuella koncentrationerna och tiderna tränger igenom huden..?

Sen kan du väl förklara varför vi inte dör direkt vi öppnar en påse bittermandel, eller äter tre fyra påsar bitter mandel, det är ju HCN i dessa….
Citera
2022-12-24, 14:17
Medlem
Citat:
Så, låt höra nu, vilka påstår att HCN tränger in genom huden…? Har du några seriösa källor på det…?

Säg mig nu, i vilket stadie var HCN i dessa gaskammare…? Gas eller vätska….?
Kan du hitta en enda seriös vetenskaplig källa som säger att HCN i gasform i de aktuella koncentrationerna och tiderna tränger igenom huden..?

Sen kan du väl förklara varför vi inte dör direkt vi öppnar en påse bittermandel, eller äter tre fyra påsar bitter mandel, det är ju HCN i dessa….
Det tillhör allmän kunskap att HCN tränger igenom huden och att lik som förgiftats med cyanid är livsfarliga att ta i. Fast du besitter ju inte allmän kunskap.

Om du andas in HCN kommer den ut i vätskeform genom huden. Ring gärna giftinformation och fråga.

Om du äter tre påsar bittermandel är du tämligen död av cyanväteförgiftning. Skulle tro att en handfull räcker. Testa gärna själv.

"Förgiftning sker dels genom inhalation av cyanväte i samband med bränder inomhus dels genom intag av cyanidföreningar. Behandling med nitroprussid (Nipride) utgör en risk för cyanidförgiftning.

Intag av hög dos bittermandel ger signifikant förgiftningseffekt."

https://kunskapsstodforvardgivare.se...d-och-cyanvate

"Om någon smakat på bittermandlar
Om mer än ett par mandlar förtärts, ge medicinskt kol och ring Giftinformation och kontrollera risken."

https://giftinformation.se/julregist...istPageId=2469

Din okunskap måste vara rätt besvärande när du dillar om saker du inte vet ett dyft om.
Citera
2022-12-24, 14:20
Medlem
Citat:
Om ett vittne har fel i någon detalj så är inte det automatiskt detsamma som att denne då måste ljuga. Eichmann kanske trodde det var en dieselmotor.
Han kanske inte såg motorn själv, kanske någon nämnde det för honom. Han kanske inte var motorkunnig etc etc..

Nu har det ju framkommit flera andra vittnesmål från folk som verkligen hanterade dessa motorer, och de säger bensinmotorer. Ska du och förnekarna då ignorera dessa vittnesmål för att de inte passar er…? Är det att följa vetenskaplig metod…?
Fel i en detalj? Hur misstar man sig på en ubåtsdiesel? Vet du ens storleken på en sån motor?

Vilket vittnesmål väger tyngre än Eichmans?

Varför skulle Eichman inte vara motorkunnig när transporter var hans huvudsyssla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in