2023-02-10, 21:11
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Varför umgås du med människor som förstör julen? Det är dig det är fel på.

Folk är så jävla dumma i den här tråden. Kanske för att det typ är dom man brukar fira jul med?

Det är väl inte så att man byter umgänge som man byter krog när det kommer till julafton.

Hah!

Vad gör ni här ens? Det här är ett diskussionforum.
Citera
2023-02-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Folk är så jävla dumma i den här tråden. Kanske för att det typ är dom man brukar fira jul med?

Det är väl inte så att man byter umgänge som man byter krog när det kommer till julafton.

Hah!

Vad gör ni här ens? Det här är ett diskussionforum.

God jul!
Citera
2023-02-13, 21:46
Medlem
CompressorVanes avatar
Som en polis berättade. Familjebråk, när de kom dit var det bajs upp efter väggarna och ungarnas blöjor var full av det, föräldrarna påtända och skulle ha ihjäl varandra. På julafton.

Det var det värsta han någonsin sett sa han.
Citera
2024-12-26, 16:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Atla
Jag älskar julen, men den blir varje år förstörd över hur folk beter sig. Folk som gnäller (vuxna) över att de fick fel julklappar, vissa personer som alltid ska ha sin vilja fram och om man säger ett pip så blir personen alltid arg och börjar skrika eller gråter för att ge en dåligt samvete. Det är så tråkigt och jag har lust att strunta i alltihop. Att nästa år satsa på en utlandsresa över hela jul och nyår.
Som någon redan svarat så umgås man med fel folk.
Det kan t. ex innebära att du själv älskar julen och den du lever med hatar julen och den gör allt för att förstöra den julglädje du redan hunnit bygga upp.
Så på självaste julafton sätter den in sin dödsstöt genom att ställa till med något som den vet att du känslomässigt reagerar mycket negativt på och på så vis har den sett till att din julglädje är som bortblåst.
Är den själv inte glad när det är jul ska inte du heller vara det.
Kanske handlar det då om ren och skär psykopati när någon vill se dig lida istället för att se dig glad och att det också då handlar om att få sista ordet, att på julafton ska ingen vara glad för så har jag bestämt det.

Min erfarenhet av den här personlighetstypen är att de också förstör vardagen för sin omgivning, men det blir förmodligen en extra bonus för dem när de kan sabotera självaste julaftonen för alla dem som älskar den dagen och som kanske till och med gjort allt för att det ska bli så trivsamt för alla som möjligt.
Det kan ta mycket lång tid innan man ser ett upprepande mönster i folks beteenden och har du redan börjat göra detta så råder jag dig verkligen att börja tänka på dig själv, ditt eget liv och din egen frid och ro och själv börja välja vad som ger dig livsglädje.
Försök att omge dig med människor som delar dina egenskaper och dina värderingar.
Livet är för kort och för värdefullt för att tvingas få det man älskar förstört för sig av genomgående och minst sagt dysfunktionella människor.
Citera
2024-12-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Julklappar till vuxna kring jul måste ju vara mest onödiga skiten nånsin. Barn kan få presenter, resterande träffar man för att det är trevligt.
Vi ändrade till bara till barn för många år sedan i släkten.
För vuxna är det att träffa släkten, julmat och se på hur glada barnen blir.
Under perioder då det inte funnits småbarn, har jag tyckt julen inte är något speciellt.

Citat:
Ursprungligen postat av Domas

Varför inte?
Jag har bytt ut - inte släkten men - umgängeskrets delvis flera gånger, ofta p g a många blir tråkiga runt 30
Citera
2025-01-02, 20:53
Medlem
Fan alltså det måste vara dödsdriften
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem