2022-12-22, 20:50
Medlem
Jag älskar julen, men den blir varje år förstörd över hur folk beter sig. Folk som gnäller (vuxna) över att de fick fel julklappar, vissa personer som alltid ska ha sin vilja fram och om man säger ett pip så blir personen alltid arg och börjar skrika eller gråter för att ge en dåligt samvete. Det är så tråkigt och jag har lust att strunta i alltihop. Att nästa år satsa på en utlandsresa över hela jul och nyår.
Citera
2022-12-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atla
Jag älskar julen, men den blir varje år förstörd över hur folk beter sig. Folk som gnäller (vuxna) över att de fick fel julklappar, vissa personer som alltid ska ha sin vilja fram och om man säger ett pip så blir personen alltid arg och börjar skrika eller gråter för att ge en dåligt samvete. Det är så tråkigt och jag har lust att strunta i alltihop. Att nästa år satsa på en utlandsresa över hela jul och nyår.

Bygger du din egen lycka på vad alla andra tycker?

Då förstår jag att det blir jobbigt.
Citera
2022-12-22, 20:53
Avslutad
För att du umgås med fel människor
Citera
2022-12-22, 21:08
Medlem
BewilderedHulders avatar
Det är väl bara att se fenomenet som en äventyrlig julsaga där du får spela rollen som hjälten, jul-superman, och utse dig själv som den store julväktaren mot din antagonist, den lilla styggfula grinchen.

Så säg som de gamla grekerna, låt spelen börja!
Citera
2022-12-22, 21:11
Medlem
tastass avatar
Är i princip av samma åsikt, men jag har lärt mig att zona ut och sluta bry mig om hur andra beter sig.
Det är trevligt att träffa släkt och vänner och att se de små glädjas åt sina klappar och julgodiset, så på det stora hela kan man släppa det andra.
Citera
2022-12-22, 21:11
Medlem
Egentligen vill jag bara att alla ska vara glada och ha det trevligt. Kanske ska jag sluta försöka och acceptera att vissa folk kommer vara sura och gnälliga. Det är inte alla, absolut inte. De flesta vill jag träffas, men bara man kunde slippa allt drama.
Citera
2022-12-22, 21:54
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Ja men då säger du inte ett pip som eskalerar det hela till skrik o gråt och håller en god min istället.
Citera
2022-12-22, 21:58
Medlem
Varför umgås du med människor som förstör julen? Det är dig det är fel på.
Citera
2022-12-23, 00:02
Medlem
Julklappar till vuxna kring jul måste ju vara mest onödiga skiten nånsin. Barn kan få presenter, resterande träffar man för att det är trevligt.
Citera
2022-12-23, 00:06
Medlem
Sedelagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atla

Testa ignorera alla och bara göra rätt. Fixa glögg. Sitt och njut. När någon klagar så flinar du bara.
Citera
2022-12-23, 00:13
Medlem
MrSwaggers avatar
Titta på filmen "tomten är far till alla barnen". Gjordes antagligen före din tid. Så får du lite perspektiv. Mao vi har alla lidit av julen i decennier
Citera
2022-12-24, 10:13
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Bra ide, om du har råd och ork, att åka utomlands. Önskar jag hade råd och ork att göra det. Jag firar aldrig jul, till stor del pga det du nämner. + att det oftast är väldigt ytligt och krystat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in