• 6
  • 7
2025-09-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Kommer till en början handla om att fastighetsägaren CO2-beskattas olika högt beroende på hur klimatvänlig fastigheten är.
Det kommer finnas olika kriterier som behöver uppfyllas.
Dessa förändringar kommer kosta ägaren en himla massa pengar att genomföra.

Med andra ord så kommer de inte och tar din bostad, men de skapar kostnader och krav som de flesta inte har möjlighet att betala eller uppfylla.

Beslutat i EU denna vecka.

Där rök drömmen om en stuga med kamin i skogen för mig.

Men vad jag hörde sist det var på tal om det, var att förslaget inte gick igenom. Har du någon länk som bekräftar detta? Inte för att jag inte tror att man på sikt kommer lyckas klubba genom förslaget.

Edit: Tror jag fann något om att det införs 2027, om jag förstod det rätt.
Senast redigerad av delfintanke 2025-09-10 kl. 14:51.
Citera
2025-09-11, 12:01
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Jag har kommit över 400 PDF sidor som beskriver vägen till den fjärde revolutionära industrin.

Den agenda som pågår nu dvs med höjda räntor är förberedelse inför The Great Reset 2030. Tanken är att ingen ska vara skuldsatt och äga något utan allt ska hyras eller leasas.

Man iscensätter en kris för att få hushållen och bankerna i konkurs så att majoriteten ska acceptera ”vi är i en kris” och att de måste lämna tillbaka ägodelarna till banken för att rädda ekonomin i utbyte mot avskrivna lån. Därmed får du istället hyra ditt boende av respektive kommun som hyr och sköter fastigheten av banken men marken och fastigheten ägs helt och hållet av banken.

Medborgarlön i CBDC modellen kommer införas där din lön kommer bli nollställd efter varje månad om du inte har gjort av med pengarna, du kan alltså inte eller kommer kunna spara pengar som du gör idag. Glöm att krypto och alla andra valutor ska rädda dig från de kommande förändringarna.

Sen kommer det införas 15 minuters zoner i syfte för att ”rädda klimatet”.
Det går huvudsakligen på att att du inte får överskrida med din bil eller köpa saker med din lön/betal/kreditkort utanför en zon som ligger 15 minuters bort från där du bor. Detta ska vara tillför rädda klimatet men också att du ska ekonomisk gynna din egen zon du bor i.

Mer om det här: https://www.bitchute.com/video/UQwiGz7RAVAz/

Någon fordon ska du helst inte äga eller får inneha i samma utsträckning som idag. Du kommer istället via en app beställa självkörande taxi i el-bilar.

Hur mycket har ni förberedd er både fysisk och mentalt?

Snackar du om "The great taking" eller?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in