2022-12-22, 07:10
Medlem
Tappade en gång min mobil utan lås (vilket var jävligt dumt) där det fanns massor av bilder på mig. Någon kan väl använda detta till kontakt med en minderårig decoy bara för djävulskap osv? Hur vet Sjöberg och andra att detta inte är fallet?
Citera
2022-12-22, 07:39
Medlem
Har du skickat en massa dickpics till småbarn? Eller jag kanske missförstod dig, ber om ursäkt isåfall
Citera
2022-12-22, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Tappade en gång min mobil utan lås (vilket var jävligt dumt) där det fanns massor av bilder på mig. Någon kan väl använda detta till kontakt med en minderårig decoy bara för djävulskap osv? Hur vet Sjöberg och andra att detta inte är fallet?

hur dom vet det!? ja dom bestämmer ju träff med peddosarna och där får dom bekräftat att det faktiskt var personen
Citera
2022-12-22, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abidas762
Har du skickat en massa dickpics till småbarn? Eller jag kanske missförstod dig, ber om ursäkt isåfall
Nej, menar som en identitetsstöld. Du tappar din mobil och har bilder på dig själv i den som kan användas till att sätta dit dig som pedofil.
Citera
2022-12-22, 08:07
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Nej, menar som en identitetsstöld. Du tappar din mobil och har bilder på dig själv i den som kan användas till att sätta dit dig som pedofil.
Hur kan dom göra det?
Dom sätter inte dit dig före du åker på träffen med deras fiktiva barn.
Så även om du tappar din mobil så åker du inte dit utan att ha pratat med och försökt träffa barnet.
Citera
2022-12-22, 09:31
Medlem
snooper123s avatar
Du övertänker. Det skulle aldrig hända.
Citera
2022-12-22, 09:41
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:

Porträtt kan hittas överallt på nätet. Till och med AI genereras. Och vad är sannolikheten att just den som hittar din telefon skulle vara peddo? Snarare mer troligt att man i sådana fall använder den för att tjäna en hacka - om det ens är någon weirdo som hittat din telefon. De allra flesta i vårt land är varken peddosar eller kriminella. De är ärliga (nåja).

Nej, antingen har du trasslat till det för dig och behöver en alibi-tråd eller så är du extremt nojjig över din telefon. Finns ingen anledning till det. Relax...
Citera
2022-12-22, 10:34
Medlem
Tappar tfn sin, person hittar den och skriver till dem och prickar i dem deras arbetare och får skickat bilder till sig. Dvs kukbilder som du själv tagit och skickat till personer i din omgivning innan du tappat den.

Sedan så hör personen som chattat med dem och låtsats vara dig och säger att han hittat din tfn, sedan så ber han att mötas upp och stämmer trätt med dem.

Som säkerhet skrivits eller iaf är underförstått så är det nog troligen promille av en promille att detta skulle inträffa..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in