2023-01-13, 20:59
Medlem
dialektikers avatar
Undrar vem den elaka ordföranden var?
Och märkligt att det gick utför för grannen Bengt i samma portuppgång, som också blev hemlös (och hamnade på samma boende som Christer Lev*n)?
Den snorrika porten verkar hemsökt.
Citera
2023-01-13, 21:51
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Undrar vem den elaka ordföranden var?
Och märkligt att det gick utför för grannen Bengt i samma portuppgång, som också blev hemlös (och hamnade på samma boende som Christer Lev*n)?
Den snorrika porten verkar hemsökt.

Eller så var det så att Bengt och Christer har haft skum business ihop tidigare och på så vis skaffat sig tillträde till varsin lägenhet i huset, följaktligen har de då fallit ner på gatan samtidigt.

En teori bara.
Citera
2023-01-13, 23:26
Medlem
Det är lite saker vi inte riktigt vet - Levin drev Levinskys o brände pengar - o lär inte ha skattat
juste - bengt kan ha downsizat o gett barnen pengar till bostäder alt kommit på obestånd - det
är inte såå dåligt att bo i etta på rigagatan jfrt med hur andra pensionärer bor - huset eller ett
antal lgh där är till för äldre.

Han som drev Svenska Investeringsinsitutet o skulle köpa bank köpte BR på Strandvägen 17
men kom aldrig att flytta in för Kronofogden nöp den - nu kanske han bara betalat handpenningen
vad vet jag - men han hade köpt - jag nämner inte hans namn. Vissa har sagt att han är en orm'
andra att han är juste - vet bara att denne man vill jobba i stort o inte i smått.
Citera
2023-01-13, 23:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Eller så var det så att Bengt och Christer har haft skum business ihop tidigare och på så vis skaffat sig tillträde till varsin lägenhet i huset, följaktligen har de då fallit ner på gatan samtidigt.

En teori bara.

Verkar rimligt.
Jo, de talade till och med öppet i dokumentären om hans svartmäkleri osv.
Lite charmigt att han ändå ställde upp i dokumentären och inte beklagade sig värst mycket över det enkla levernet i att vara utslagen i jämförelse med det lyxiga livet innan.
"Gud ger och gud tar" tyckte han bara. "Det är inte så stort (den nya lyan), jag har haft större. Jag kan sakna den gamla lägenheten. Men jag är inte bitter. Det är som det är. Det är lika bra det(att det blivit som det blivit)."
Även om han var en skurk, så tycker jag att han var så flexibel.
Citera
2023-01-14, 01:38
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Verkar rimligt.
Jo, de talade till och med öppet i dokumentären om hans svartmäkleri osv.
Lite charmigt att han ändå ställde upp i dokumentären och inte beklagade sig värst mycket över det enkla levernet i att vara utslagen i jämförelse med det lyxiga livet innan.
"Gud ger och gud tar" tyckte han bara. "Det är inte så stort (den nya lyan), jag har haft större. Jag kan sakna den gamla lägenheten. Men jag är inte bitter. Det är som det är. Det är lika bra det(att det blivit som det blivit)."
Även om han var en skurk, så tycker jag att han var så flexibel.

En överlevare förmodligen. Hade han haft några år till med god hälsa hade han kanske kommit på grön kvist igen.
Citera
2023-01-14, 15:13
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
En överlevare förmodligen. Hade han haft några år till med god hälsa hade han kanske kommit på grön kvist igen.

Jo han verkade vara rätt sansad trots en kapital omsvängning i livsförhållanden. Samtidigt så dog han ju av ohälsa. Han kanske var avtrubbad för "miljöombytet" för att han var sån nedgången alkoholist med hälsoproblem?

Undrar hur många ohederliga boende det kan finnas utmed Strandvägen egentligen?

Diskuterade detta med sambon igår, ifall det faktiskt kan vara lättare att trilla in i knark och alkoholism bland rika knösar.

Sambon resonerade att det faktiskt är mer vanligt än ovanligt att rika knösar går ner sig i alkoholism och droger än vanligt folk, för att spriten är så lättillgänglig, med enorma barskåp hemma och kosing till knark.

Så ur det hänseendet ska man väl vara glad att man inte är framgångsrik med enormt mycket pengar, eller.

Undrar hur tät han var?
Han fick kanske enorma skatteskulder när han var sån fifflare med sitt svartmäkleri, och detta ledde till att Kronkalle rättmätigt krävde hans tillgångar?
Citera
2023-01-14, 15:23
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Undrar hur tät han var?
Han fick kanske enorma skatteskulder när han var sån fifflare med sitt svartmäkleri, och detta ledde till att Kronkalle rättmätigt krävde hans tillgångar?

Jag gissar att han var en sån som levde ur hand i mun, fast med ett rejält kassaflöde.
Citera
2023-01-14, 16:04
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Jag gissar att han var en sån som levde ur hand i mun, fast med ett rejält kassaflöde.

Hur menar du där? Kan du formulera dig mer uttryckligen?
Han kan ju inte varit snuskig rik, för då är det väl svårt att slösa bort pengarna så lätt, då pengarna är självgenererande på bankkonton och i aktier? Eller?
Men han kanske hade dem i madrassen?
Citera
2023-01-14, 16:35
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Hur menar du där? Kan du formulera dig mer uttryckligen?
Han kan ju inte varit snuskig rik, för då är det väl svårt att slösa bort pengarna så lätt, då pengarna är självgenererande på bankkonton och i aktier? Eller?
Men han kanske hade dem i madrassen?

Jag menar att han kanske inte hade någon förmögenhet att tala om, mer att han var en sån som drog in mycket pengar och brände mycket pengar.

När man är fattig, exempelvis vid studier med CSN som enda inkomstkälla, och har det så knappt att det nätt och jämnt går ihop, inget sparande, då kan man säga att man lever ur hand I mun, kontot är tomt den 24e, men det finns människor som lever på samma sätt, pengarna är slut lagom till nästa löneutbetalning, med den skillnaden att man är två i hushållet som tjänar 100000 kr var i månaden.

Dessa lever också ur hand I mun.
Citera
2023-01-24, 00:40
Medlem
Citat:
Jo han verkade vara rätt sansad trots en kapital omsvängning i livsförhållanden. Samtidigt så dog han ju av ohälsa. Han kanske var avtrubbad för "miljöombytet" för att han var sån nedgången alkoholist med hälsoproblem?

Undrar hur många ohederliga boende det kan finnas utmed Strandvägen egentligen?

Diskuterade detta med sambon igår, ifall det faktiskt kan vara lättare att trilla in i knark och alkoholism bland rika knösar.

Sambon resonerade att det faktiskt är mer vanligt än ovanligt att rika knösar går ner sig i alkoholism och droger än vanligt folk, för att spriten är så lättillgänglig, med enorma barskåp hemma och kosing till knark.

Så ur det hänseendet ska man väl vara glad att man inte är framgångsrik med enormt mycket pengar, eller.

Undrar hur tät han var?

Till att börja med håller man inte på med mäkla hyresOrätter om man har lyckats.

Det finns förvånansvärt många utländska namn på strandvägen, ink Alexander Ernsbergers farsa
o Adelsohn - typisk judestavning på slutet -

Rikemansfolkets alkoholproblem brukar börja när de som jobbat hårt är vana att jobba mycket
o jobbar mycket eller aktivt slutar jobba - då får de tråkigt av sysslolösheten o börjar dricka sen kan det spåra ur-man kan ju tycka att de borde leva aktivt fritidsliv med rikemanskompisar i samma sits
Citera
2023-01-26, 00:34
Känd sen tidigare: Köpte svartkontrakt - blåstes på 100 000 | Ekonomi | Expressen
https://www.expressen.se/ekonomi/kop...-pa-100-000-9/
Citera
2023-01-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettstinnamiddagar
Ngn som sett kort-dokumentären?
Vem är denna Christer? Verkar som en riktig lirare minst sagt.
Och vilken adress bodde han på? Känner nån igen husets nummer? Han snackar hela tiden om hyror hit och dit men det kan väl knappast varit hyresrätter ens på Christers tid?

Länk till dokun (10 minuter)
https://www.svtplay.se/video/8ypbZ2y...till-rigagatan

Satan vad tragisk historia. Kunde ingen ha hjälpt Christer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in