2022-12-21, 21:13
Medlem
Hej

Det är såhär att min pojkvän sitter häktad med restriktioner. Men vi fick till med ett tillfälligt undantag till ett bevakad besök. Men innan jag skulle få träffa honom ville polisen förhöra mig. Jag tyckte det var märkligt och jag frågade då om är det såhär det ska gå till eller är jag misstänkt för nåt och isf måste jag väl ha en advokat med mig.

Polisen sa nej det är inget sånt och att jag inte är misstänkt för nåt men de har lite frågor då jag är hans tjej.

De ställde några frågor och kände det var märkligt att de frågade om vad han har för telefon och telefonnummer.

Min fråga är då:

- Kan de säga att jag inte behövde advokat fast de ställde en del frågor?

-Varför frågade de mig om hans nummer och telefon?

- Kan de begära något utdrag om de enbart har ett nummer, ett oregistrerat kontantkort?

- Lagrar operatörerna sån data som sms och kan de begära från operatören att få utskrivna alla sms där exakt hur alla meddelanden har skrivits, även de som är raderade och är försvinnande meddelanden?

Vore tacksam om nån vet och har svar på detta. Då jag verkligen vill veta varför de frågade efter hans nummer.
Tack
Mvh C
Citera
2022-12-21, 21:17
Medlem
quts avatar
Varför är han häktad är det första som dyker upp, sen ska han inte ha nån telefon, Punkt.
Citera
2022-12-21, 21:23
Medlem
trickydicks avatar
Man kan se vilka master som kopplar upp sig mot hans telefon och därmed se på ett ungefär vart han befunnit sig vid vissa tidpunkter,

Sen borde du göra slut med killen. Man blir inte häktad med fulla restriktioner om han inte är skäligen misstänkt för nått allvarligt brott. Kriminella skall man hålla sig borta från.
Citera
2022-12-21, 21:23
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cebuana7878
Min fråga är då:

- Kan de begära något utdrag om de enbart har ett nummer, ett oregistrerat kontantkort?

- Lagrar operatörerna sån data som sms och kan de begära från operatören att få utskrivna alla sms där exakt hur alla meddelanden har skrivits, även de som är raderade och är försvinnande meddelanden?

1: Advokat har man vid förhör. Blir man förhörd så blir man meddelad detta innan förhöret äger rum.

2: För att se om mobil/nummer stämmer överens med vad de tagit i beslag eller om han har ytterligare en telefon ute på vift.

3: Ja.

4: 100%, operatörer sparar all trafik i X antal månader. Noll problem för polisen att inhämta.

Så ni är båda rökta, du gör nog snart ditt low-life till pojkvän sällskap
Citera
2022-12-21, 21:25
Medlem
Citat:
Hej

Det är såhär att min pojkvän sitter häktad med restriktioner. Men vi fick till med ett tillfälligt undantag till ett bevakad besök. Men innan jag skulle få träffa honom ville polisen förhöra mig. Jag tyckte det var märkligt och jag frågade då om är det såhär det ska gå till eller är jag misstänkt för nåt och isf måste jag väl ha en advokat med mig.

Polisen sa nej det är inget sånt och att jag inte är misstänkt för nåt men de har lite frågor då jag är hans tjej.

De ställde några frågor och kände det var märkligt att de frågade om vad han har för telefon och telefonnummer.

Min fråga är då:

Vore tacksam om nån vet och har svar på detta. Då jag verkligen vill veta varför de frågade efter hans nummer.
Tack
Mvh C

Du är inte misstänkt - kanske blivande vittne - du är inte skyldig att uttala dig men du borde kanske
ha sagt - jag vill egentligen inte diskutera min kille - jag vill inte hjälpa er att göra ert jobb gratis -
men jag har inget att dölja - fixa ett anställningsavtal hos polisen så skall jag berätta
Citera
2022-12-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qut
Varför är han häktad är det första som dyker upp, sen ska han inte ha nån telefon, Punkt.
Det är just det. Jag har inte fått veta varför han är häktad. Det är sekretess. Ingen vet nåt.
Citera
2022-12-21, 21:32
Medlem
Citat:
Det är just det. Jag har inte fått veta varför han är häktad. Det är sekretess. Ingen vet nåt.

Försök inte glida - du vet hur han lever - är han Ali Baba - har han juste jobb osv
Citera
2022-12-21, 21:41
Medlem
One2Manys avatar
Citat:

Du vet 100% varför han är häktad, spela inte dum. Du hade inte nojat över att polisen kan hämta raderade sms från operatören i annat fall. Det tyder på att du dessutom är insyltad på något sätt.

Gissar på att du hjälpt till med din PVs narkotikaaffärer, alt. att du indirekt golar ner honom genom vad du skrivit.
Citera
2022-12-21, 21:51
Medlem
Nä verkligen inte. Det var att jag ville veta varför de frågar om hans nummer och det med sms var mer när vi hade våra privata grejer. Har aldrig varit med om detta därför bad jag om råd. Och deras frågor handlade mer om andra och jag vet att han inte har gjort nåt. Men skitsamma om ingen av er vill ge mig nån vettigt och rak svar. Är det påhopp ni vill så behöver inte jag det rådet. Jag är en människa och det är ni också. Finns faktiskt människor som behöver råd när de aldrig varit med om liknande.
Citera
2022-12-21, 21:55
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Nä verkligen inte. Det var att jag ville veta varför de frågar om hans nummer och det med sms var mer när vi hade våra privata grejer. Har aldrig varit med om detta därför bad jag om råd. Och deras frågor handlade mer om andra och jag vet att han inte har gjort nåt. Men skitsamma om ingen av er vill ge mig nån vettigt och rak svar. Är det påhopp ni vill så behöver inte jag det rådet. Jag är en människa och det är ni också. Finns faktiskt människor som behöver råd när de aldrig varit med om liknande.

Läs igenom tråden igen då. Du har fått dina svar.
Citera
2022-12-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Du vet 100% varför han är häktad, spela inte dum. Du hade inte nojat över att polisen kan hämta raderade sms från operatören i annat fall. Det tyder på att du dessutom är insyltad på något sätt.

Gissar på att du hjälpt till med din PVs narkotikaaffärer, alt. att du indirekt golar ner honom genom vad du skrivit.

Citera
2022-12-21, 21:56
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Dindo nuffin. Klassisk blatte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in