2022-12-21, 20:44
Medlem
Har upptäckt att jag väldigt ofta och väldigt lätt får en coregasm när jag ansträngde mina nedre magmuskler. Började googla av nyfikenhet och hittade begreppet "coregasm" och smygorgasm. Vet inte hur vanligt det är eller om vi kvinnor som får det ens förstår att det är en orgasm. Det känns väldigt konstigt och pinsamt ofta.

Har även tänkt att en coregasm var min, förmodligen, första orgasm men att jag inte förstod det då. Kommer ihåg att jag klättrade i lianerna på skolan under mellanstadiet och inte kunde klättra hela vägen för att "det kittlades för mycket i smulan".

Vill gärna höra erfarenheter av andra kvinnor men för att ge män som saknar en livmoder en förståelse om coregasm och hur de uppkommer kan jag rekommendera RFSU förklaring på svenska:
https://www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/satt-att-ha-sex/orgasm/smygorgasm-pa-gymmet/
och en mer utförlig förklaring på engelska:
https://www.medicalnewstoday.com/articles/coregasm#who-can-have-them

Vill dessutom nämna att detta är okontrollerbart för mig och händer ofta när jag är på gymmet bland folk. Från att jag känner att "Nu pirrar det i livmodern" till att jag får utlösning är ca 4-6 sekunder. Och tar ca 20 sekunder att åstadkomma... inte ens av mitt bästa sex går det så fort! Inte ens i närheten. Skulle även säga att det är en skönare orgasm i jämförelse med en klitorisorgasm eller g-punktsorgasm (vilket jag aldrig ens uppnått. OBS EJ UPPNÅTT G-PUNKTSORGASM, klitorisorgasm har jag upplevt alldeles för många gånger ).

Kram Anna
Senast redigerad av annacondanna 2022-12-21 kl. 20:48. Anledning: någon missförstod mig
Citera
2022-12-21, 20:46
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Har upptäckt att jag väldigt ofta och väldigt lätt får en coregasm när jag ansträngde mina nedre magmuskler. Började googla av nyfikenhet och hittade begreppet "coregasm" och smygorgasm. Vet inte hur vanligt det är eller om vi kvinnor som får det ens förstår att det är en orgasm. Det känns väldigt konstigt och pinsamt ofta.

Har även tänkt att en coregasm var min, förmodligen, första orgasm men att jag inte förstod det då. Kommer ihåg att jag klättrade i lianerna på skolan under mellanstadiet och inte kunde klättra hela vägen för att "det kittlades för mycket i smulan".

Vill gärna höra erfarenheter av andra kvinnor men för att ge män som saknar en livmoder en förståelse om coregasm och hur de uppkommer kan jag rekommendera RFSU förklaring på svenska:
https://www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/satt-att-ha-sex/orgasm/smygorgasm-pa-gymmet/

Vill dessutom nämna att detta är okontrollerbart för mig och händer ofta när jag är på gymmet bland folk. Från att jag känner att "Nu pirrar det i livmodern" till att jag får utlösning är ca 4-6 sekunder. Och tar ca 20 sekunder att åstadkomma... inte ens av mitt bästa sex går det så fort! Inte ens i närheten. Skulle även säga att det är en skönare orgasm i jämförelse med en klitorisorgasm eller g-punktsorgasm (vilket jag aldrig ens uppnått).

Kram Anna

Det är skönare i jämförelse med något du inte upplevt ?
Troll eller
Citera
2022-12-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Det är skönare i jämförelse med något du inte upplevt ?
Troll eller
Ja antagligen med tanke på att jag försökt med penis, fingrar och sexleksaker för att nå en g-punktsorgasm men aldrig lyckats och detta jag beskrev kommer omedvetandes.
Citera
2022-12-21, 20:52
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ja antagligen med tanke på att jag försökt med penis, fingrar och sexleksaker för att nå en g-punktsorgasm men aldrig lyckats och detta jag beskrev kommer omedvetandes.

Tror du vet mycket väl

kom första gången omedvetet
Men numera får du det medvetet

Skulle aldrig gå till gymmet om jag fick utlösning/ orgasm där bland folk
Varför gillar du det så mycket ?
E du blottare oxå ?
Citera
2022-12-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Tror du vet mycket väl

kom första gången omedvetet
Men numera får du det medvetet

Skulle aldrig gå till gymmet om jag fick utlösning/ orgasm där bland folk
Varför gillar du det så mycket ?
E du blottare oxå ?
Men herregud. Jag har såklart kläder på mig och skriker inte etc. Gör kanske ett konstigt ansiktsuttryck som alla andra som tar i mycket.

Typ precis som i denna video ser det ut för mig. https://www.tiktok.com/@anninamarleen/video/7174826013044542725?is_from_webapp=v1&item_id=7174 826013044542725
Citera
2022-12-21, 21:00
Medlem
Conams avatar
Citat:

Vill dessutom nämna att detta är okontrollerbart för mig och händer ofta när jag är på gymmet bland folk. Från att jag känner att "Nu pirrar det i livmodern" till att jag får utlösning är ca 4-6 sekunder. Och tar ca 20 sekunder att åstadkomma... inte ens av mitt bästa sex går det så fort! Inte ens i närheten. Skulle även säga att det är en skönare orgasm i jämförelse med en klitorisorgasm eller g-punktsorgasm (vilket jag aldrig ens uppnått. OBS EJ UPPNÅTT G-PUNKTSORGASM, klitorisorgasm har jag upplevt alldeles för många gånger ).

Kram Anna
Knappt jag vågar yppa detta, jag är (gubbe) och i småskoleåldern, minns inte exakt! Så upplevde jag samma! En kittlande känsla vid just klängande i rep och dylikt.
Citera
2022-12-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Knappt jag vågar yppa detta, jag är (gubbe) och i småskoleåldern, minns inte exakt! Så upplevde jag samma! En kittlande känsla vid just klängande i rep och dylikt.
Det är intressant! Har du inte upplevt det i vuxen ålder? Eller bara när du var ett barn?
Citera
2022-12-21, 21:02
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam

Kan ju vart att du hade kli i röven typ
Glömt torka dig ordentligt
Svett å bajs så
Citera
2022-12-21, 21:06
Medlem
Conams avatar
Citat:
Det är intressant! Har du inte upplevt det i vuxen ålder? Eller bara när du var ett barn?
Är inte den gymmande sorten men kanske ska testa nästa gång jag är i gympahallen!
Och nääe (tyvärr) så har jag inte stött på samma känsla nu i vuxen ålder
Citera
2023-01-20, 13:22
Medlem
Dille24s avatar
Jag har också lyckats komma ett par gånger utav vissa styrkeövningar. Gissar att man klämmer åt prostatan när man spänner vissa muskler.

Kan inte säga att det är skönare än sex, utlösningen känns ungefär likadant och blir ungefär lika kladdig. Enda skillnaden är att den kommer mer plötsligt och innan kuken blivit hård.

- Har ingen erfarenhet alls av prostatastimulans annars.. och inget sug av att få det heller.
Citera
2023-01-21, 09:22
Medlem
Mindbreaths avatar
Två gånger har jag fått det. En gång på ett yoga pass och en annan gång när jag tränade mage på gym. Det är jobbigt för mig för jag blir ofta väldigt fuktig där nere när jag är upphetsad och jag blir rädd att det skall synas igenom byxorna. På gym kan man bara avbryta men på ett yoga pass vill man inte bara ställa sig upp och gå mitt i passet.
Citera
2023-01-21, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Två gånger har jag fått det. En gång på ett yoga pass och en annan gång när jag tränade mage på gym. Det är jobbigt för mig för jag blir ofta väldigt fuktig där nere när jag är upphetsad och jag blir rädd att det skall synas igenom byxorna. På gym kan man bara avbryta men på ett yoga pass vill man inte bara ställa sig upp och gå mitt i passet.
Hoppsan!

Yoga kanske jag borde testa, men i enrum och inte under ett pass. Jag blir också oroad att det ska bli fläck på tightsen eller på nån maskin. Men oftast brukar det vara lugnt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in