Citat:
Ursprungligen postat av
Fyndigt-namn
Mycket fram och tillbaka. Mrkte att jag fick mjligheter att bostta mig i latinamerika, sger inte vilket land. Jag sumpade/nappade inte p mjligheterna som kom min vg fr jag brjade resonera att jag egentligen ville bo i Sverige och tnkte p vnner och familj. Nr jag kom hem och frstod vilken chans jag missat s fick jag ngest, ngrade mig och tnkte att pengar och trygghet/skerhet ekonomiskt m.m r inte lika viktigt som man tror, fr hjrtat och fr att leva ett lyckligt liv. Samt att man inte mste bo nra familj ndvndigtvis. I slutndan handlar det om vad man faktiskt vill gra, mjligheterna finns dr om man ger sig in i det och sker efter mjligheter. Nu vet jag inte om jag pallar ta mig ut igen och ska de mjligheterna p nytt.
ven om man bor p andra sidan jorden s r det bara en tupplur och ngra dliga filmer p planet s r man hemma igen. Det viktiga r att skta sin ekonomi och kunna hlsa p regelbundet hemma i Sverige och ha det som en rutin.
Det r vidare bra att ha regelbunden kontakt med sin familj fr nr man r lngt ifrn dom fr man fr sig i huvudet att det hnder en massa saker som man missar ven att s inte r fallet. Ringer man hem regelbundet och fr det bekrftat att det inte hnt ngot man missat s dmpas den ngesten.
Tycker du ska ge dig ivg p ventyr igen. Hitta ett platsoberoende jobb innan du drar ivg och bostt dig i ett land med lg/ingen skatt s har du mer pengar ver att anvnda nr du vill hlsa p.