• 9
  • 10
2023-09-19, 18:02
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Hej hej, ja lnge sedan nu. Folk frtjnar kanske en update!

Reste runt i Indien i 3 mnader, trffade hrliga mnniskor. Njutit av sol, bad, olika landskap och spelat mycket musik och en hel del ventyr, Indien takes you on a ride s att sga. Reste en stor del av tiden med en israel, hngt med mnga av den sorten. Fina mnniskor! Flg sedan till Nepal och var dr i en mnad och vandrade bland bergen - den mktigaste naturupplevelse jag varit med om, rekommenderas starkt. Dock blev jag rtt trtt p hur giriga nepaleserna r efter ens pengar, n mer s n i Indien. Blir trttsamt i lngden, dock trffat ngra indier som man haft genuina mten med och folk av annat ursprung man kommer ha som vnner eller bekanta lng tid framver =)

Kom tillbaka till Sverige fr att jobba ihop pengar och har inte bestmt exakt vad nsta move r, men r sugen p att resa igen. kte till Israel fr att hlsa p mina nya vnner en vecka i sommar ocks.

Vill avsluta med att sga att jag ser att en del frustration och dmande framkommer i min trdstart. Lite fr dmande helt enkelt.

Peace!

hrligt att du kom ivg vilket ventyr ! grattis !Starkt gjort av dig
Citera
2024-06-28, 18:45
Citat:
Har nu sagt upp rum i kollektiv med en narcissist och en "utbrnd" prakt-feminist som jag inte tl lngre, sagt upp jobb jag trttnat p och lmnar ett frhllande som aldrig funkat bra p flera r. Enkelresa till Asien.

Ngra tips eller lycko-nskningar?

Allt vl,
Fyndig

Hur gick det efter resan ? Ska du resa s
igen? Hur knns det shr eftert?
Citera
2024-06-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan

ja vore roligt att veta hu r gick det ? men som vanligt fr man nog inget svar
Citera
2024-06-28, 21:25
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan

Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
ja vore roligt att veta hu r gick det ? men som vanligt fr man nog inget svar

Ni missade nog min update. Finns p samma sida som era kommentarer..

Hursom har jag rest igen efter detta och massor har hnt. Vet inte vad jag ska sga mer n att det ftt mig att omvrdera svenssonlivet
Citera
2024-10-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ni missade nog min update. Finns p samma sida som era kommentarer..

Hursom har jag rest igen efter detta och massor har hnt. Vet inte vad jag ska sga mer n att det ftt mig att omvrdera svenssonlivet
Kan du beskriva p vilket stt det ftt dig att omvrdera Svensson-livet?
Citera
2024-10-30, 22:50
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
Kan du beskriva p vilket stt det ftt dig att omvrdera Svensson-livet?

Mycket fram och tillbaka. Mrkte att jag fick mjligheter att bostta mig i latinamerika, sger inte vilket land. Jag sumpade/nappade inte p mjligheterna som kom min vg fr jag brjade resonera att jag egentligen ville bo i Sverige och tnkte p vnner och familj. Nr jag kom hem och frstod vilken chans jag missat s fick jag ngest, ngrade mig och tnkte att pengar och trygghet/skerhet ekonomiskt m.m r inte lika viktigt som man tror, fr hjrtat och fr att leva ett lyckligt liv. Samt att man inte mste bo nra familj ndvndigtvis. I slutndan handlar det om vad man faktiskt vill gra, mjligheterna finns dr om man ger sig in i det och sker efter mjligheter. Nu vet jag inte om jag pallar ta mig ut igen och ska de mjligheterna p nytt.
Citera
2024-10-30, 23:02
Medlem
Citat:
Mycket fram och tillbaka. Mrkte att jag fick mjligheter att bostta mig i latinamerika, sger inte vilket land. Jag sumpade/nappade inte p mjligheterna som kom min vg fr jag brjade resonera att jag egentligen ville bo i Sverige och tnkte p vnner och familj. Nr jag kom hem och frstod vilken chans jag missat s fick jag ngest, ngrade mig och tnkte att pengar och trygghet/skerhet ekonomiskt m.m r inte lika viktigt som man tror, fr hjrtat och fr att leva ett lyckligt liv. Samt att man inte mste bo nra familj ndvndigtvis. I slutndan handlar det om vad man faktiskt vill gra, mjligheterna finns dr om man ger sig in i det och sker efter mjligheter. Nu vet jag inte om jag pallar ta mig ut igen och ska de mjligheterna p nytt.
Wow, r ungefr vad jag sjlv knner/ har upplevt den senaste tiden. Men det har ju inte ens gtt tv r sedan din trdstart s du kanske bara behver landa och sen ge dig ivg igen.
Citera
2024-10-31, 12:02
Medlem
Citat:
Mnniskor tnker fr mycket. Man skall g p sin knsla. Skiter det sig r man en erfarenhet rikare och kommer snart till en ny vnda dr nya beslut behver fattas. Det enda som suger med att ngra att man tackade nej r att man frlorar tid. Inget annat. Bara att ge sig ut igen om det r verkligen vad du just nu knner fr.
Citera
2024-10-31, 16:01
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

ven om man bor p andra sidan jorden s r det bara en tupplur och ngra dliga filmer p planet s r man hemma igen. Det viktiga r att skta sin ekonomi och kunna hlsa p regelbundet hemma i Sverige och ha det som en rutin.

Det r vidare bra att ha regelbunden kontakt med sin familj fr nr man r lngt ifrn dom fr man fr sig i huvudet att det hnder en massa saker som man missar ven att s inte r fallet. Ringer man hem regelbundet och fr det bekrftat att det inte hnt ngot man missat s dmpas den ngesten.

Tycker du ska ge dig ivg p ventyr igen. Hitta ett platsoberoende jobb innan du drar ivg och bostt dig i ett land med lg/ingen skatt s har du mer pengar ver att anvnda nr du vill hlsa p.
Senast redigerad av Bbobi 2024-10-31 kl. 16:06.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in