• 4
  • 5
2022-12-20, 21:27
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Hoppade från 250 kr i okt till 680 i nov (bara elen, exkl nätavgifter alltså). Räknar med runt 2500 i dec. se4.
2022-12-20, 22:17
Medlem
fittleifs avatar
Villa på 225kvm, garage och attefallshus. Hittills i december ligger jag på runt 16tkr, drabbar ingen fattig. Får kanske höja hyran lite mot min hyresgäst 😊
2022-12-20, 22:25
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är inte många hyresrätter som har att el ingår i hyran. Bor du hos mamma och pappa och det är de som betalar för elen?

Det finns faktiskt, t ex HSB. Har haft två lägenheter hos HSB, och i båda lägenheterna så ingick elen. Men i hyresrätt behöver man ju generellt inte tänka på elen i dagsläget (borde justeras) våra streamingtjänster kostar nog det tredubbla mot vår elkostnad, vilket är makabert i dagens läge.

Hyresvärdar verkar inte hängt med här alls. Min dyraste elkostnad i en hyresrätt någonsin hade jag i min första 1:a, och det var på 90-talet.
2022-12-20, 22:31
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morphius
Lägenhet 100 kvm, värme ingår i hyran Men får betala för vattnet. Kyl, frys & spis sen början av 00-talet. Tvätt och diskmaskin köpta förra året.

Oktober: 346 kWh, 971 kr
November: 328 kWh, 1242 kr.
December: 200 kWh än så länge.

Använder bara nödvändig belysning, diskar det mesta för hand och tvättar tre gånger per vecka då vi är fyra personer. Prioterar tv, datorer, spelkonseler i mörkret med tända ljus

Du har mer än mig som bor i hus😆
2022-12-20, 23:20
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
inte nog med att vi hyrestorskar får mycket höjd elräkning kommer nog bli en hyreshöjning på 3-5%
Får ni i hyresrätter höjd elräkning??? Ni får max ett par hundra mer i månaden i utgifter. Vi i hus får flera tusen mer i kostnader. Man skulle straffbeskatta folk i hyresrätt och jämna ut skillnaderna mot de som bor i hus så det blir rättvist.
2022-12-20, 23:25
Moderator
HelgeBuks avatar
Listtråd = stängs.

/Mod
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem