2023-03-17, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zy
Tora tar hem skiten. Hon sa nu att hon skulle resa om hon vann. Hon reste till Florida i november på hennes insta
För att resa kan man ju inte göra om man förlorar eller?
Det är ju inte för vinstpengar hon rest iomed att dom inte betalas ut förrän efter finalen sänts på tv.
2023-03-17, 04:08
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Tora tar hem skiten. Hon sa nu att hon skulle resa om hon vann. Hon reste till Florida i november på hennes insta
Ja, för det är ju helt otänkbart att hon åker ut och reser ändå. Herregud vad alla drar korkade (eller självklara) slutsatser här inne och tror att de är nästa Nostradamus. Antingen säger ni sånt som är 99% säkert att det infaller och känner er som genier eller så säger ni saker med 100% övertygelse som sen visar sig vara helt fel.

Var lite ödmjuka inför nästa säsong så blir det trevligare att diskutera med er. Är ni över 16 år eller har över 75 i IQ blir jag mörkrädd. Hoppas att jag aldrig mer behöver läsa ordet bullfitta i en Farmen-tråd igen för det har nog inte gått en enda sida där det ordet inte nämnts sedan trådens start. Eller att Sebbe är tjock. Eller att Nebil är en tattare. Vi fattar. Hög nivå.
2023-03-17, 06:24
Viktor tog ändå fler frågor än vad jag trodde! Hoppas Tora vinner nu
2023-03-17, 06:46
Medlem
Persimååns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Hoppas att jag aldrig mer behöver läsa ordet bullfitta
Vårda ditt språk tack
2023-03-17, 07:58
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Nog sa hon att hon skulle ta med sin syster på resa om hon vann.
Jag är inte den som letar rätt på deltagarnas instagram. Vad får man reda på där? Är hennes syster med?
2023-03-17, 08:55
Medlem
Kan man se på bilden när finalisterna kliver in vem som gick till final utöver Tora?
2023-03-17, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Ja, för det är ju helt otänkbart att hon åker ut och reser ändå. Herregud vad alla drar korkade (eller självklara) slutsatser här inne och tror att de är nästa Nostradamus. Antingen säger ni sånt som är 99% säkert att det infaller och känner er som genier eller så säger ni saker med 100% övertygelse som sen visar sig vara helt fel.

Var lite ödmjuka inför nästa säsong så blir det trevligare att diskutera med er. Är ni över 16 år eller har över 75 i IQ blir jag mörkrädd. Hoppas att jag aldrig mer behöver läsa ordet bullfitta i en Farmen-tråd igen för det har nog inte gått en enda sida där det ordet inte nämnts sedan trådens start. Eller att Sebbe är tjock. Eller att Nebil är en tattare. Vi fattar. Hög nivå.

Exakt var ödmjuka, det gäller alla.
Det jag hoppas mest på är att vi slipper psykosmänniskor i tråden som är här för att leka lekar som matar deras ego. Förstöra tråden genom att försöka förbjuda allt som inte passar deras idé av vad som är att vara "bra". Det var som nån annan skrev: det har varit några såna som har förpestat TV-trådarna på fb senaste åren. Några styckna med extrembehov förstör för många andra

Försöker leka som att de har vissa moralkoder med de är värst på att både döma deltagarna och hacka på varandra och andra "skribenter" pga deras sköra ego.
Man kan verkligen undra vilka som har under 75 i IQ? Kan det möjligtvis vara de med de största behoven att anses som "de vettiga"? Det är lite så det brukar vara.
Sen "jagar" man bor alla unga också, vilket också är lite synd.

En annan sak som brukar avslöja dem är att när de har gått in i rollen för "de vettiga" så verkar det som man har missat vilka kvalifikationer en vettig människa ska uppfylla för det verkar som att man tog upp och läst fel beskrivningsmanual, och tagit "mongobarnet med extrema behov" beskrivningarna istället. Om man ska leka den vettiga leken så kan man åtminstone leka den bra, men även där misslyckas man precis som man antagligen har gjort med allt i livet vilket har gjort att man har hamnat på fb för att leka vettig.

Själv är jag lite så att om jag har märkt att en person brukar skriva sånt som inte intresserar mig så brukar jag automatiskt skita i att läsa deras inlägg. Så länge personen inte försöker styra tråden med sina regler så kan den får sitta och skriva hur mycket ointressanta (för mig) saker den vill. Men många andra verkar bli kränkta så fort nån annan lekar en annan lek än den de vill leka.. Väldigt ofta känns "de vettiga" som en flock vilda djur. det skiftar från mongobarn med extrema behov till vilddjur och fram och tillbaka hela tiden
Senast redigerad av MoppepojkeNr1 2023-03-17 kl. 09:08.
2023-03-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten369
Asi har ifrågasatt Viktors beteende på ett väldigt aggressivt sätt. Hon vill inte förstå utan bara sätta dit honom. Det var samma sak med Artin i början. Hon sa i synk att hon hoppades att de andra som kom till Torpet skulle sätta honom på plats.

Asi är rigid och ställer folk mot väggen på ett sätt som är direkt motbjudande. Hon är mest ute efter att straffa folk och förminska dem.

Argument som "jag kan din typ" är väldigt barnsliga. Hon behöver växa upp och ta ansvar för sitt eget beteende. Asi verkar tycka att hon är tuff som törs ta fighten, men hon skapar bara mer konflikt med sitt sätt att angripa motståndaren.

Om man tar hänsyn till vilken "typ" Viktor är är hennes kritik väldigt mild. "Jag kan din typ" är också väldigt snällt sagt när hon kunde ha kallat honom för narcissist eller psykopat i stället. I det vanliga livet får hans typ utstå med mycket värre kritik och bemötande. Hon var modig när hon vågade kritisera honom, flera borde ha gjort som hon. Ingen annan kommer i närheten av Viktors elakhet i farmen, han förtjänar all kritik.
2023-03-17, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Om man tar hänsyn till vilken "typ" Viktor är är hennes kritik väldigt mild. "Jag kan din typ" är också väldigt snällt sagt när hon kunde ha kallat honom för narcissist eller psykopat i stället. I det vanliga livet får hans typ utstå med mycket värre kritik och bemötande. Hon var modig när hon vågade kritisera honom, flera borde ha gjort som hon. Ingen annan kommer i närheten av Viktors elakhet i farmen, han förtjänar all kritik.

Viktor har intagit en roll, vilket han sagt flera ggr, och även märkts att det tynger honom. TV-teamet är nog väldigt intensiva i påtryckningar.
2023-03-17, 10:13
Medlem
Ja, Assi är en av de som tappat mest. Hon verkade ju vettig i början när hon var den av de tre nya som fattade att de borde tänka på sina egna intressen i stället för att stärka en redan existerande pakt bland de andra deltagarna. Men det var väl för att hon hamnade i kontrast till Rickard - den i särklass mest blåsta av alla deltagarna i Farmen - som hon framstod som vettig. I efterhand har det visat sig att hon är en sur och otrevlig person. Tydligen förekommer hon även i brottsregistret? Där ser man.

Och om Assi är den som tappat mest så får man konstatera att Artin är den som jag från början ogillade men som sedan visat sig faktiskt vara riktigt vettig.

Varken veganism eller bajshumor är något jag uppskattar. Men efter sista veckan på Torpet så är det ju omöjligt att inte gilla alla tre killarna.

Håller nu tummarna att Tora slår Näbben i finalen.
2023-03-17, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoppepojkeNr1
Exakt var ödmjuka, det gäller alla.
Det jag hoppas mest på är att vi slipper psykosmänniskor i tråden som är här för att leka lekar som matar deras ego. Förstöra tråden genom att försöka förbjuda allt som inte passar deras idé av vad som är att vara "bra". Det var som nån annan skrev: det har varit några såna som har förpestat TV-trådarna på fb senaste åren. Några styckna med extrembehov förstör för många andra

Försöker leka som att de har vissa moralkoder med de är värst på att både döma deltagarna och hacka på varandra och andra "skribenter" pga deras sköra ego.
Man kan verkligen undra vilka som har under 75 i IQ? Kan det möjligtvis vara de med de största behoven att anses som "de vettiga"? Det är lite så det brukar vara.
Sen "jagar" man bor alla unga också, vilket också är lite synd.

En annan sak som brukar avslöja dem är att när de har gått in i rollen för "de vettiga" så verkar det som man har missat vilka kvalifikationer en vettig människa ska uppfylla för det verkar som att man tog upp och läst fel beskrivningsmanual, och tagit "mongobarnet med extrema behov" beskrivningarna istället. Om man ska leka den vettiga leken så kan man åtminstone leka den bra, men även där misslyckas man precis som man antagligen har gjort med allt i livet vilket har gjort att man har hamnat på fb för att leka vettig.

Själv är jag lite så att om jag har märkt att en person brukar skriva sånt som inte intresserar mig så brukar jag automatiskt skita i att läsa deras inlägg. Så länge personen inte försöker styra tråden med sina regler så kan den får sitta och skriva hur mycket ointressanta (för mig) saker den vill. Men många andra verkar bli kränkta så fort nån annan lekar en annan lek än den de vill leka.. Väldigt ofta känns "de vettiga" som en flock vilda djur. det skiftar från mongobarn med extrema behov till vilddjur och fram och tillbaka hela tiden

Ändlösa inlägg om vissa i tråden och ett ständigt tjatande om "mongobarn". Lägg ner eller byt fokus, snälla!
2023-03-17, 10:36
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Ändlösa inlägg om vissa i tråden och ett ständigt tjatande om "mongobarn". Lägg ner eller byt fokus, snälla!

Eller så kan de skicka PM till varandra. Vi andra är iaf inte intresserade och inläggen skitar ned tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in