• 1
  • 2
2006-07-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Observera: inga externa diskar är gjorda för att stå på 24/7! Är de på dygnet runt blir de oerhört varma, något som betyder att de troligtvis kommer dö på bara några få månader.

Skitsnack, haft igång mina externa i snart ett år. Självklart har dom vart avstängda ibland men inte ofta och länge! Inga missljud eller kända fel på dom! Nu på sommaren är det vaaarmt vid datorn. Dom håller!
Citera
2006-07-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvand
Skitsnack, haft igång mina externa i snart ett år. Självklart har dom vart avstängda ibland men inte ofta och länge! Inga missljud eller kända fel på dom! Nu på sommaren är det vaaarmt vid datorn. Dom håller!

Håller med, mina externa mår inte sämre än mina interna och varför skulle de bli mycket varmare? Är man orolig så kan man åtminstone i Macen låta det gå ner i vilioäge när de inte används. Mina externa chassin har öppna sidor så de borde få mer luft än de interna.
Citera
2006-07-24, 23:47
Bannlyst
Varför skaffa externa om man har på dom 24/7?
Citera
2006-07-25, 09:45
Medlem
mugabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes

Därför att man inte har plats i datorn eller känner för att va inne å mecka i den?
Citera
2006-07-25, 15:11
Medlem
Citat:

betydligt mkt smidigare än att behöva köpa nytt chassi och kontrollerkort.. usb-ingångar finns i överflöd på min dator..
Citera
2006-07-27, 22:38
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
Testa att säg "packard bell" till dig själv.
Packard Bell gör skitprodukter, inte något som någon skulle vilja ha.

Observera: inga externa diskar är gjorda för att stå på 24/7! Är de på dygnet runt blir de oerhört varma, något som betyder att de troligtvis kommer dö på bara några få månader.

Har en Packard bell 250 gig...svinbra! Billig som fan också...gav 995 kr för den Elgiganten för ett tag sen...nu har dom en 400 gig för 1495 på nätet tror jag.
Tyst och liten HD som dessutom är rätt snygg!
Citera
2006-07-28, 17:54
Medlem
tepss avatar
Beställde en 250gb hårddisk från priskrig.se har fått kolli nummer nu och där står följande:

Vikt: 0,10 kg
Typ av försändelse: Postpaket

Kan det verkligen stämma att en hårddisk väger 100 gram ? i ett paket också.... priskrig.se verkar fuffens.
Citera
2006-07-28, 21:39
Medlem
majken_60s avatar
nja jag vet inte om den bara väger 100 gram (låter lite), tryckfelsnisse har väl varit framme

jag har handlat på priskrig förut och det har då aldrig varit nåt problem
Citera
2006-07-29, 00:37
Medlem
Jag kan starkt rekomendera LaCie Porsche 250 GB! Köpte själv en sådan för ca 2 månader sedan och den fungerar klockrent. Jag har Seagate disken i min, vet ej hur den fungerar med annan disk. Min brukar stå på under långa perioder och jag har aldrig märkt något konstigt. Visst, den blir lite varm men det är sånt man får leva med. Grymt snygg och stilren design medkommer! Köp
Citera
2010-07-05, 15:52
Medlem
Citat:

För att den är extern? Jag vill kunna flytta en stor mängd data ifrån stad A till stad B utan att behöva använda FTP eller liknande.

Eller helt enkelt för att kunna ha den på flera datorer eller emellan två lägenheter, finns många olika anledningar.

Varför skulle de äns vara sämre än diskar som sitter i datorn då datorn står på 24/7 iallafall?

Det är bara nojja att de skulle gå sönder för de blir "varma".

Skulle nog säga att de tär mer på dem att stänga av/sätta på dem hela tiden än att låta dem stå på.

Edit: whuups, märkte nu att tråden var ifrån 2006..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in