2022-12-21, 08:40
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Förstår. Segt att känna att man behöver dem till det.

Har själv zopiklon sedan länge, sköter det rätt bra och de hjälper mig mycket, trots det får jag lite mer ångest när jag använder dem än utan, men känner igen den och viktar det mot mina insomningsbesvär.

Försök som sagt värdesätta funktionen mer så bör allmänna ångesten minska något(-mycket), det funkar så för mig iaf.
Kämpa!
Jag ska testa att köra på hela dagen utan. Idag. Jag tror inte det går men jag ska försöka.
Citera
2022-12-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Jag ska testa att köra på hela dagen utan. Idag. Jag tror inte det går men jag ska försöka.

Ja det är väl inte helt lätt, snabb abstinens, och även efter bara en halv tablett för att lindra sjunker omdömet som en sten och det blir lätt mer..

Låter smart att försöka iaf! Även om det hjälper för stunden att ta, och du skulle ha ångest helt ren är jag rätt övertygad att ångesten håller sig mycket värre om du fortsätter som du gjort.

Du får försöka, tills du lyckas.
Citera
2022-12-22, 00:50
Medlem
Citat:
Nej då. Jag tog imovane i början i alla fall för att sova. De gjorde mig lugn och nöjd. Kände tydlig påverkan. Det är väldigt udda om du inte upplevt denna effekt av en benso analog. Den tröttande lugnande mysiga effekten. Det är ju en slags B-benso men folk blir generellt rejält svängda på dom. Särskilt om de tar mer än en. Min sambo gick i sömnen och klippte av halva sitt hår och jag lade en glödlampa i ugnen och öppnade ytterdörren. Somnambulism är vanligt förekommande med imovane.

Jättetråkigt att höra om dina och din sambos erfarenheter av missbruk 😬
Känns tyvärr som att du vill få mig att medge någon slags euforisk effekt av z-analoger, som jag inte har lyckats uppnå 🤔 och heller inte eftersträvar.
Är varken intresserad av att bli ”svängd” av min medicinering och blir heller inte imponerad av folk som jämföra CS-doseringar med varandra!
Senast redigerad av sheuer77 2022-12-22 kl. 00:59.
Citera
2022-12-27, 14:51
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheuer77
Jättetråkigt att höra om dina och din sambos erfarenheter av missbruk 😬
Känns tyvärr som att du vill få mig att medge någon slags euforisk effekt av z-analoger, som jag inte har lyckats uppnå 🤔 och heller inte eftersträvar.
Är varken intresserad av att bli ”svängd” av min medicinering och blir heller inte imponerad av folk som jämföra CS-doseringar med varandra!
Nej då. Tycker bara det är udda. För de flesta brukar tycka att de blir lugnande och är mysigt. Kan säga att jag inte hållit dosen. Fick höjd dos till 15 mg också. Idag har jag bara tagit 10 mg. Försöker lugna det lite.
Citera
2022-12-27, 14:53
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Ja det är väl inte helt lätt, snabb abstinens, och även efter bara en halv tablett för att lindra sjunker omdömet som en sten och det blir lätt mer..

Låter smart att försöka iaf! Även om det hjälper för stunden att ta, och du skulle ha ångest helt ren är jag rätt övertygad att ångesten håller sig mycket värre om du fortsätter som du gjort.

Du får försöka, tills du lyckas.
Tog 10 mg imorse. Ska inte ta mer förrän ikväll. Det jag behöver egentligen varje morgon är stesolid. Tror jag fick tag på det nyss.
Citera
2023-01-24, 01:03
Medlem
gymr8ttans avatar
Citat:
För mig är det så att har jag inte tagit imovane på typ en vecka, så funkar min dos, 7,5 mg i typ 1 - 3 dygn. Sen måste jag dubbla i några dygn. Och sedan trippla. Sen är dom slut och jag tvingas gå utan tills nästa gång jag får dom.

Hur gör ni? Antingen får man ta dom vissa nätter bara, eller så får man göra som jag gör.

Det förekommer även att jag tar dom på dagen.

Eftersom man snabbt utvecklar tolerans och efter det får ännu svårare att sova. Så vill jag påstå att detta läkemedel inte skall tas varje dag. Det är därför sjukt att läkarna skriver ut dom att ta varje natt. Det funkar ju inte.

Är ett jävla gnäll på läkarna. Tänk lite själv din såsse!

Nä men, ät dem 4 ggr i veckan och pausa 3 dagar i rad. Eller jobba deltid eller ta en paus från utbildningen/det som stressar dig till att behöva sömnhjälp. Oftast är det ju ”måsten” som gör man behöver alkohol eller medicin. Bara o skjuta fram saker eller ta bort dem. Finns inge annat sätt. Säg nej åt stress.
Citera
2023-01-24, 12:07
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymr8ttan
Är ett jävla gnäll på läkarna. Tänk lite själv din såsse!

Nä men, ät dem 4 ggr i veckan och pausa 3 dagar i rad. Eller jobba deltid eller ta en paus från utbildningen/det som stressar dig till att behöva sömnhjälp. Oftast är det ju ”måsten” som gör man behöver alkohol eller medicin. Bara o skjuta fram saker eller ta bort dem. Finns inge annat sätt. Säg nej åt stress.
Bla bla bla. Fuck svenska läkare. Det är nummer 1. Jag varvar zopiklon med weed. That's it.
Citera
2023-01-25, 03:46
Medlem
gymr8ttans avatar
Citat:
Bla bla bla. Fuck svenska läkare. Det är nummer 1. Jag varvar zopiklon med weed. That's it.

Vad är det som stressar dig då, antar du använder dem för att slappna av?
Citera
2023-01-25, 06:21
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymr8ttan
Vad är det som stressar dig då, antar du använder dem för att slappna av?
Ångest ptsd tinnitus.
Citera
2023-01-25, 12:48
Medlem
OveMalms avatar
Har du klippt alkoholen ännu?
Citera
2023-01-25, 12:56
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ångest ptsd tinnitus.
En fråga, jag lider också av tinnitus. Märker du skillnad på ljudnivån om du tar benzodiazepiner?
Citera
2023-01-25, 13:02
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
En fråga, jag lider också av tinnitus. Märker du skillnad på ljudnivån om du tar benzodiazepiner?

Det försvinner nästan helt och hållet. Hittills. Enligt research jag gjort på utländska sidor så ska xanor och iktorivil vara bäst. Men just nu kör jag på stesolid. Men har beställt ikto. Fastnade dock i för höga doser så håller på att trappa ner nu. Jag var så desperat så jag slängde i mig för höga doser. Men det ordnar jag. Sakta bara. Tänkte ta 10 mg stes och 2 - 4 mg ikto per dag.

Enligt det jag läst på forum så funkar detta på vissa. Alla har tydligen inte samma orsak till tinnitus. Men det förekommer att xanax skrivs ut till patienter med tinnitus i USA tex.

Min ptsd försvinner nästan helt med. 50% av dom som har ptsd har tinnitus har jag läst. Jag kan mycket om detta men det är nog fel tråd att diskutera detta i.

Även imovane om jag tar minst 3 st hjälper några timmar på kvällen.
Senast redigerad av CockWitch 2023-01-25 kl. 13:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in