2022-12-19, 14:53
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det finns väldigt många dekadenta vänstertroll kanske? De blir liksom tungan på vågen. Lägg till alla som är ambivalenta eller bara röstar efter det de tror är Musks politiska övertygelse.

Som tur är tror jag inte Twitter kommer återgå till förfallet som var innan Musk köpte bolaget, de hittar nog en kompetent CEO. Musk har tillräckligt på sitt bord och han har redan fyllt sin roll gällande twitter, så han är nog bara glad att kliva ned.
Ja min respekt för Elon Musk har höjts efter detta.
2022-12-19, 15:05
Musk kom och gick som twitter chef alltså. Vad var egentligen Peter Thiels och Ari Emanuels poäng med allt detta?
2022-12-19, 15:23
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Är det bara jag som tycker Elon verkar mest tramsa med Twitter, varje dag någon ny ändring. Jag trodde faktiskt han hade någon vettig plan när han la så mycket pengar, men han verkar mest behandla det som en leksak han hittat i återvinningslådan. Är är han så smart att jag inte fattar vad han håller på med kanske.
2022-12-19, 15:27
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justanam
Han har blockat journalister. Han agerar impulsivt och ogenomtänkt. Han uppvisar narcissistiska drag. Bl.a.

Väldigt stor skillnad från tidigare då twitter blockade i princip alla som vill ha trump som president.
2022-12-19, 15:27
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Är det bara jag som tycker Elon verkar mest tramsa med Twitter, varje dag någon ny ändring. Jag trodde faktiskt han hade någon vettig plan när han la så mycket pengar, men han verkar mest behandla det som en leksak han hittat i återvinningslådan. Är är han så smart att jag inte fattar vad han håller på med kanske.
Han sänker Twitter för att ta över med sin egen app under uveckling, X. Samma namn som hans son och rymdföretaget SpaceX. Kanske ...
2022-12-19, 15:30
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt

Det är Peter Thiel, Jared Kushner och Ari Emanuel som säger åt han vad han ska göra och inte göra.
2022-12-19, 15:36
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Han sänker Twitter för att ta över med sin egen app under uveckling, X. Samma namn som hans son och rymdföretaget SpaceX. Kanske ...

Att avgå som chef är inte samma sak som att sälja bolaget. VD svarar alltid till ägarna
2022-12-19, 15:37
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Vad har Elon Musk gjort som är så dåligt på Twitter?

Han har bara gjort det mer åsiktsfritt och tagit bort en del censur.

Något som vänstern självklart har synpunkter på.
2022-12-19, 15:41
Medlem
Zloths avatar
Vad vill Musk åstadkomma här egentligen? Först köper han Twitter för en sanslös summa och sedan tramsar han bara runt med det.

Det skulle bli riktig yttrandefrihet på Twitter om han tog över men judarna tar fortfarande bort vilka de vill från plattformen.

Nä, han verkar bara vara en tramspelle med för mycket pengar.
Senast redigerad av Zloth 2022-12-19 kl. 15:49.
2022-12-19, 15:42
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
En timme kvar att rösta. Elon Musk kör poll om han skall avgå som Twitterchef

https://twitter.com/elonmusk/status/...5m74_Xinvq9e3Q

Det lutar åt ny Twitterchef.

Är det ett bra sätt att avgöra företagets framtid?

Det där spelar ingen roll egentligen vad svaret blir. Oavsett kommer han att ge rollen till någon ny då han har betydligt viktigare saker att ägna sig åt, sedan tror jag att denna period har varit väldigt stressande för han att hantera. Så han vill nog bort.
2022-12-19, 15:45
Medlem
Lofns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det är Peter Thiel, Jared Kushner och Ari Emanuel som säger åt han vad han ska göra och inte göra.
Varför tror många att Peter Thiel har stort inflytande över Musk? Är inte han en lightweight i sammanhanget? Och Kushner? Vad kan han bidra med? Har han kontakter i arabvärlden med mycket pengar eller vad är grejen?

Musk vill nog minska sin exponering mot Twitter men att få folk att investera miljarder dollar i något som han själv säger kan vara påväg mot konkurs är nog inte lätt. Det måste vara människor som inte investerar för att, i första hand öka sin förmögenhet, utan vill öka sin förmåga att påverka opinionen. Kanske därför han var på vm och snackade med rika araber. Men är Musk villig att vika sig för deras önskemål och vad skulle dessa önskemål kunna vara?
2022-12-19, 15:52
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Att avgå som chef är inte samma sak som att sälja bolaget. VD svarar alltid till ägarna
Men han är ägaren och ger nu Twitter dåligt rykte genom alla manipulationer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in