Verkar vara ett nedköp att vara rik numera?
Hela tiden jagad av bovar som vill åt en verkar stressande.
De på Strandvägen har ju haft ett gissel med Rinkebyborna som gasat på med bilar utanför dem också.
Om det är de där Dal*nson som nämnts i tråden så verkar iallafall de vara sådana som gett mycket tillbaka till samhället genom välgörenhet och dylikt (enligt Wikipedia) så inga rakt igenom osympatiska högdjur alltså(?) som man kan förknippa folk med rikedom som?
Såg en port på Strandvägen 35 på hitta där det bor invandrare och flera Mohammed i hela porten. Invandrare som klättrar upp sig bland de rika är nog de som kan utgöra den riktigt osympatiska kategorin i samhället, däremot?
Jag var förbi Ica Baner häromsistens. Det är som ett litet närlivs för just de boende där på Strandvägen och gatorna däromkring (en liten pluttig butik som känns som förortens närlivs).
När jag skulle gå in så reagerade jag på att en ung kille var så himla artig och trevlig vid dörren.
Man blir förvånad när ungdomar är sådär liksom. Snäll, korrekt och jätteartig.
Inget man råkar ut för med dagens unga annars i samhället. Det syntes på honom att han kom från hörnet, som boende i kvarteret (ja, sådan kan synas).
För övrigt reagerade jag på att den lilla närlivssbutiken, med smalt sortiment likt ett snabbköp, hade klämt in färsk hummer, krabba osv i en vrå med kallvarudisk, samt även en hörna med färskt kött i kallvarudisk (kassören springer väl dit och skär upp köttet då folk vill ha?

) men rätt fascinerande att detta var inklämt i ett närlivs på pluttig yta.
Obs, jag såg sen att den artiga killen gick in i en av portarna utmed Strandvägen, typ 29:an eller nåt.
Och jag som liksom tänker mig att rika är snoffsiga högdjur, likt de egocentriska Hollywood-fruarna, tog upp den artiga killen med sambon sen.
"Nja, för att komma upp sig i karriär och smöret sådär fordras nog sådana där riktigt sociala skills" tyckte han.
Så man ska nog inte bara sparka uppåt att det är empatilösa svin som är rika?
(Influencers, Hollywoodfruar och Allan Ballan-invandrare som korrumperat tagit upp sig till rikedom i Sverige är dock empatilösa svin.)
Edit: Aha, såg att Egyptens ambassad är beläget på Strandvägen 35
https://www.wikiwand.com/sv/Egyptens_ambassad_i_Stockholm