2022-12-17, 10:29
Medlem
tomyhockeys avatar
Ja vi har ganska många frisör salonger pizzerior bil verkstäder och tobaks affärer mat varor affärer i centrum men nu har invandrarna börjar öppna fler salonger där de bor runt bostadsområdena så hela staden börjar likna mer och mer som i Mellanöstern eller Indien .
Inget fel med det roligt att de bidrar till samhället men jag tycker staden börjar bli annorlunda och ful stad.
Citera
2022-12-17, 10:32
Medlem
Jag begriper inte hur dessa salonger går runt. Det är dyrt att klippa sig - man ser nästan aldrig några kunder på alla dessa salonger. Misstänker att det är penningtvätterier. Vem bryr sig.
Citera
2022-12-17, 10:36
Medlem
Man startar företag i de branscher där det är lättast att undahålla skatt.
Citera
2022-12-17, 10:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Ja vi har ganska många frisör salonger pizzerior bil verkstäder och tobaks affärer mat varor affärer i centrum men nu har invandrarna börjar öppna fler salonger där de bor runt bostadsområdena så hela staden börjar likna mer och mer som i Mellanöstern eller Indien .
Inget fel med det roligt att de bidrar till samhället men jag tycker staden börjar bli annorlunda och ful stad.

Brist på fantasi och kunskap har dom! Det precis dom få grejer dom fixar tydligen. Kebab pizza falafel klippa hår och byta däck och plastmöbler som ser för jävliga ut med en massa bling bling. Men det blir så för dom är inte intresserad av att ta en vanlig anställning och behöva jobba för en svensk. Vilket är bra på ett sätt för dom kan som regel inte bete sig siliviserat, komma i dispyt med en kameljoky vid kaffe automaten kan sluta med en kniv i halsen.
Citera
2022-12-17, 10:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Jag begriper inte hur dessa salonger går runt. Det är dyrt att klippa sig - man ser nästan aldrig några kunder på alla dessa salonger. Misstänker att det är penningtvätterier. Vem bryr sig.

Dom tvättar pengar. Och dom flesta av dessa verksamheter är finansieriade och betalda med svenska skattebetalarnas surt intjänade pengar. Låtsas jobb kort o gott.
Citera
2022-12-17, 10:51
Medlem
BananShans avatar
Citat:
De går nog inte runt, det är pengatvätt givetvis. Det trodde jag de flestade fattade.
Citera
2022-12-17, 10:53
Medlem
BananShans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Dom tvättar pengar. Och dom flesta av dessa verksamheter är finansieriade och betalda med svenska skattebetalarnas surt intjänade pengar. Låtsas jobb kort o gott.
Inga låtsasjobb, de klipper hår. Eller tror du att de bara står där och låtsas klippa?
Citera
2022-12-17, 11:00
Medlem
feemaxxxs avatar
För redan en par år sedan så förutspådde jag en explosion av dessa salonger. (som då redan hade skett i Tyskland)

Svarta pengar
Pengatvätt
Fusk med olika sorters bidrag
Anställa landsmän så att de ska få upphållstillstånd
Citera
2022-12-17, 11:01
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
De klipper andra babbars hår och rakar babbeskägg, men affärsplanen är noll skatt och en jävla massa penningtvätt, myndigheter och polis har fullt upp att jaga svenska ensamstående trebarnsmammor som som saknar lyse där fram på cykeln eller Bert Åke 77 som råkar säga jävla arab pack när han blir rånad och misshandlad
Citera
2022-12-17, 11:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
Inga låtsasjobb, de klipper hår. Eller tror du att de bara står där och låtsas klippa?

Har du hört talas om starta eget bidrag? Visst dom klipper hår men hur många klippningar behövs för att betala hyran el telefon utrustning schampo mm och på det en lön! När det kostar 50 kr att klippa sig. Där jag bor finns det ganska många frisörer och allt som oftast sitter frisörerna i frisörstolen själva och håller på med telefon och då drar man inte in några pengar. Var inte så förbannat naiv och tror att det är seriöst lagligt och ordentligt i deras verksamheter.
Citera
2022-12-17, 11:03
Medlem
Hoodietotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananShan
De går nog inte runt, det är pengatvätt givetvis. Det trodde jag de flestade fattade.
Sant

Suventionerat med startaegetbidrag dessutom.
Citera
2022-12-17, 11:04
Avslutad
Citat:

Dumsvenne som får det att gå runt fattar du väl. Sedan kan självgoda vänsterliberaler bräka ur sig att Sverige går under utan alla dessa pizzerior och frisörsalonger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in