2022-12-17, 10:40
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

BTW: jag tycker skadeståndet till flickan är alldeles för klent tilltaget. Det måste höjas.Detta brott är avskyvärt rått och brutalt.
Det tycker nog de flesta.

Man skulle kunna bättra på summan genom att sälja förövaren till högstbjudande, som då får roa sig med fullskalig tortyr tills förövaren bönar och ber att bli dödad.
Citera
2022-12-17, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
"Men när hans föräldrar inte ville medverka i utredning konstaterade socialtjänsten att de 'inte fann skäl att utreda mot föräldrarnas vilja' ".
"Familjen säger att de vill se en 'Lex Luna' – en möjlighet för skola och socialtjänst att dela information."

Det här är Titanics isberg 2.0 och ett sista mayday ... i ett mörkt hav av handfallenhet.

Sådant där beteende från familjer borde innebära omedelbar utvisning automatiskt.
Citera
2022-12-17, 10:44
Medlem
f30malmos avatar
Det man hoppades på var ju att hon inte minns, men hon verkar dessutom minnas vad som hänt.

Det här är så sorgligt och orättvist.
Citera
2022-12-17, 10:45
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Sådant där beteende från familjer borde innebära omedelbar utvisning automatiskt.

Enkelresa till Etiopien. Spottluva på under hela resan.. Och handfängsel.
Citera
2022-12-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Varje tanke på frigivning måste underbyggas med en noggrann utskrivningsprövning. En sån här människa släpps inte så länge han är farlig. Jag vet inte om det är de flesta men iaf en hel drös blir kvar i den här bestraffningsformen för resten av livet - de flesta bland dessa djupt neddrogade. För en del sitter de destruktiva personlighetsdragen så djupt att dom aldrig kan vistas bland oss andra igen. Så du oroar dig i onödan. En sån här vårdform är säkrare för allmänheten än fängelsedomar eftersom fängelsedomars längd är beroende av faktorer som handlar om tidslängder och "skötsamhet". Sen har man sonat sitt brott. Nu sitter han på obestämd tid. Det ska vi vara glada och tacksamma för.

BTW: jag tycker skadeståndet till flickan är alldeles för klent tilltaget. Det måste höjas.Detta brott är avskyvärt rått och brutalt.

Han kommer få permissioner och promenader med en lönnfet blåhårig soctant som han kan rymma ifrån.
Sedan blir han utskriven om 2-3år eftersom det är inhumant samt rasistiskt att hålla den lilla besten inlåst och borta från sina strypsexfantasier som han vill leva ut på svenska barn.
Citera
2022-12-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det man hoppades på var ju att hon inte minns, men hon verkar dessutom minnas vad som hänt.

Det här är så sorgligt och orättvist.

Och hon kan inte kommunicera det så hon kan inte heller få terapi för det som hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Jag startar här en ny tråd kring överfallet i Skellefteå där en 15 årig somalier överföll, våldtog och svårt skadade ett barn i somras. Flickan tillstånd är att hon inte kan prata, röra sig eller äta själv.

All denna information gick familjen ut med i media idag. Se länk längst ned.

Att diskutera- vad skall samhället göra för att denna typ av överfall aldrig skall ske igen? Tex bakgrundskontroll av asylsökande där inga id handlingar är lika med omedelbart avslag på asyl ansökan?

Vilken skuld bär de som nu är tysta? Avser här de som propagerat för öppna gränser och ”öppna era hjärtan”?

https://www.expressen.se/nyheter/lun...ttar-familjen/

Alltså, jag var tvungen stänga ner artikeln när jag läste att aset lämnat stackars flickan bunden med skosnöret runt trädet.. Alltså...

Han måste avlivas.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
det har väl varit tal om återinförande av tjänstemannaansvar. här har det ju brustit i flera led, från ansvariga politiker till den enskilde migrationshandläggaren som släppt in monstret. dessa bär ansvar för tjejens öde.
Citera
2022-12-17, 10:49
Medlem
ReijoHervonens avatar
Första steget mot förbättring vore väl att sluta med asylinvandringen tvärt? Asylinvandringen bör vara noll. Det fixar inte problemet som redan är omfattande och kanske helt omöjligt att åtgärda, men det bromsar upp förvärrandet så att resurserna kan riktas emot dom probleminvandrare som redan finns i landet.
Citera
2022-12-17, 10:49
Medlem
Citat:
Han kommer få permissioner och promenader med en lönnfet blåhårig soctant som han kan rymma ifrån.
Sedan blir han utskriven om 2-3år eftersom det är inhumant samt rasistiskt att hålla den lilla besten inlåst och borta från sina strypsexfantasier som han vill leva ut på svenska barn.
Jag tror just den domen var bästa scenariot ändå. Han kanske aldrig blir utsläppt, förhoppningsvis inte.
Citera
2022-12-17, 10:50
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Och hon kan inte kommunicera det så hon kan inte heller få terapi för det som hänt.

Det enda man kan göra är ju att försöka skapa all trygghet man kan för henne.
Citera
2022-12-17, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Förövaren var inte somalier utan eritrean om jag inte missminner mig?
Läste artikeln, etiopier var han. Pappan bor i Italien, kan inte pojken sitta där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in