Citat:
Ursprungligen postat av
1717-1776
Det r jag som skrivit det lnkade. Varfr sitter du lgger din dyrbara tid och argumentera om ngon du helt uppenbart har noll koll p, finns det inte intressantare saker fr dig att syssla med?
har intresserat mig fr det fram och tillbaka och annat under lng tid.
Har en kompis som Jobbar som teknisk fysiker tror jag det heter. Han avfrdade det dr direkt.
Jag r sjlv fresprkare fr att man ska ha s mycket energifrsrjning lokalt vi vara kan av alla det slag. Det ingr i samhlle och beredskap och som bekant s r civilfrsvaret uruselt s en nnu strre anledning. Jag har fjt uvecingen och dr r inte lokala sm krkraftverkt ett veriget allternativ.
men vi kan vilja det. Vi kan prata om det. Vi kan starta ett fretag, Vi kan prata med alla politiker och frga dom vilka garantier fr vi och s vidare och s vidare.
Men bara fr att man pratar om det innebr ju inte det att vi har ngot att komma med egentligen i dag mer n tankar och ider. Sjlvklart har man mten i dag och snackar om det,det ska dom ha men som sagt.
Merav vi kan kalla det svammel hr.
Dagens lagstiftning ger i praktiken oligopol till dagens tv huvudgare av krnkraftverken.
Det i srklass viktigaste sklet till att ny krnkraft inte byggs eller planeras r den politiska risken.
Ett flertal lagar och frordningar lser fast oss i dagens situation