2006-07-17, 19:30
Bannlyst
Hej

Min fråga är för ett party jag skall anordna. Upplägget är att var o en tar med sig en liten picknick med dryck. Sång till maten o sen musik.
Vill bjuda på en mottagningsdrink med alkohol till men även till få chaufförerna som ska köra sen. Har ni några enkla tips vore jag glad.
Citera
2006-07-17, 19:42
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lena P
Hej

Min fråga är för ett party jag skall anordna. Upplägget är att var o en tar med sig en liten picknick med dryck. Sång till maten o sen musik.
Vill bjuda på en mottagningsdrink med alkohol till men även till få chaufförerna som ska köra sen. Har ni några enkla tips vore jag glad.

Gör en bål på mousserande vin, sockerdricka och cocktailbär på burk. Busenkelt.

Vet ju inte hur många ni är men det är bara att blanda efter behag. Det kör jag alltid när vi har fester med en massa av mina vänner och frugans väninnor hemma.
1,5 liter sockerdricka en sjuttiss mousserande och en burk cocktailbär är blandningen öka sen om ni har fler än 4 gäster, det kan bli tufft med stora bålskålar så jag kör en rejäl balja.
Jag brukar spetsa bålen med HB då jag egentligen tycker denna är alldeles för klen men det är en smaksak...
Citera
2006-07-17, 20:53
Medlem
Minimonstrets avatar
Sangria

Cocktailbär är absolut uteslutet (bonnigt) nu när det är sommar, det finns ju massor av färska jordgubbar, hallon och annat gott.
Något som är gott är ju Sangria:

http://www.ma-design.net/spain/recept/sangria.php

Super enkelt och väldigt gott när det är varmt !!!

Detta kan nog också de som kör ta sig ett glas av och sen köra hem flera timmar senare.....du kan ju göra ett alkoholfritt bål till dem, med alkoholfritt rödvin och utesluta spriten.

Ha en trevlig fest!!!
Citera
2006-07-17, 20:56
Medlem
Ivanovichs avatar
En god bål har Pommac som grund.

3 del Pommac
2 del torrt vitt vin
1 del Renat
1 del Överstelöjtnant
1 del fruktbitar

-Pommac till chaffören

Servera
Citera
2006-07-18, 11:09
Medlem
Raschs avatar
Till chauffören:

Cider
Koncentrerad apelsinjuice
Jordgubbar + andra valfria bär

Blanda --> Klart..
Citera
2006-07-18, 11:18
Medlem
tjompans avatar
Gin
Flädersaft
Sprite

Kanske inte till chauffören men det är skitgott och friskt
Citera
2006-07-18, 11:22
Medlem
exerds avatar
1. Köp kokosnötter (så många som du tänkter bjuda till).
2. Borra ett hål i varje kokos(stort som ett sugrör).
3. Fyll på med Ananasjuice, Malibu, Mjölk och Sprit.

Chauffören får bara kokosmjölken.
Citera
2006-07-18, 11:58
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimonstret
Cocktailbär är absolut uteslutet (bonnigt) nu när det är sommar, det finns ju massor av färska jordgubbar, hallon och annat gott.
Något som är gott är ju Sangria:

http://www.ma-design.net/spain/recept/sangria.php

Super enkelt och väldigt gott när det är varmt !!!

Detta kan nog också de som kör ta sig ett glas av och sen köra hem flera timmar senare.....du kan ju göra ett alkoholfritt bål till dem, med alkoholfritt rödvin och utesluta spriten.

Ha en trevlig fest!!!

Ska man ha jordgubbar förstörs dock den fina smaken på dem om man har i en massa sockerdricka.
Citera
2006-07-18, 16:24
Medlem
Jonas_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lena P
Hej

Ja hade bjudit på san fransisco :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in