• 1
  • 2
2022-12-16, 20:11
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Är det efter/före skatter? Jo allt är bara gissningar men inget talar för att elen blir billig på sikt. Även nya kärnkraft som ger billig el skall betalas o de är extremt dyra- så tyvärr, billig el hör en svunnen tid till är min gissning även om jag hatar den gissningen

Det är spottpriset sen tillkommer alla avgifter s.k
Att den kommer bli som förr kan vi nog glömma, den tiden är förbi tyvärr.
Sen kommer det självklart toppar som det gjort nu i December med höga priser. Tur man har låg elförbrukning😁
Citera
2022-12-16, 20:16
Medlem
Citat:
Menar du före eller efter skatter?

Efter skatter. Det är rätt uppenbart att det är ditåt det bär av. I princip inget elbolag erbjuder under 300 öre vid bindningstider längre än 1 år.
Citera
2022-12-16, 20:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Personligen så tror jag inte elpriset kommer ligga så högt över hela året.
Självklart kommer det ligga högt mot vad vi är vana vid. Men tror mer på ett snitt pris på 2-3 kronor under 2023 sen kommet det självklart komma toppar som det gjort nu i December.
Men det är skit svårt att säga hur det kommer bli framöver
Om dom ligger på strax över 10.000 kWh på 1 år när dom är 4 st så låter det lågt men inte helt omöjligt beroende på vad dom har för uppvärmning i huset.

Jag skulle be att få se beräkningen för elen som elbolaget har gjort. I dessa tider som råder nu så skulle inte jag lita på årsförbrukningen med tanke på läget som råder nu om elpriser och det vet husägare om som försöker sälja sina hus. Är förbrukningen för hög så blir husen svårsålda.

Elförbrukningen är ingenting som mäklare kollar upp utan får siffrorna av ägarna som ska sälja huset.
Det fuskad med allting annat så varför skulle inte folk uppge fel siffror på Elförbrukningen?
Jo exakt, tackar
Citera
2022-12-22, 13:17
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ja braskamin tycker jag personligen låter som en bra idé. Har en annan vän som installerar detta nu
Tidigare så köpte jag björkved i 4-5 meterslängder som levererades med en timmerbil, sen är det bara att såga till kubbar som man sen klyver... Vill minnas att det kosta 2000 sist för 10 kubik... Man tjänar en himla massa och så slipper man hänga på gymmet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in