Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-14, 17:38
Medlem
FluffigGuldigVovves avatar
har den där väderrutan jämte klockan i högre hörnet ni vet, men den jävla skitfunktionen säger att jag är i fucking Vallentuna. skulle inte sätta fot i Vallentuna ens om jag fick betalt. bor i en liten stad typ 55000 invåpnare men DEN FINNS INTE MED I DERAS CP-LISTA över städer.

likaså när jag använder program som använder platsinställningar blir allt FEL för att jag slås ihop med folk från andra ställen snarare än i närheten.

vet ngn hur man kan fixa detta. så trött
Citera
2022-12-14, 17:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är det detta som du syftar på?

https://support.microsoft.com/sv-se/windows/positioneringstj%C3%A4nst-och-sekretess-i-windows-3a8eee0a-5b0b-dc07-eede-2a5ca1c49088
Citera
2022-12-14, 18:11
Medlem
DeDenAssos avatar
Aktivera förhelvete inte den där väderappen i taskbaren. Den suger upp prestanda som en dammsugare. Vill du fucka din dators prestanda hårt (likt en fattig studentflicka på 18 bast som livestreamar på någon sketen streamingtjänst med dildomaskin i röven) för 20kr/timmen, då aktiverar du alla Windows-tjänster (som väderappen). Vill du få ut mer från din dator, inaktivera all sådan skit. hade t.o.m. rekommenderat att göra en debloat-install. Alltså inte debloat EFTER att du installerat Windows. Utan radera skiten från ISO-filen, så att du får MINIMALT med appar när du väl installerar. Chris Titus Tech har videos på detta på YouTube - superenkelt!

Sen så rekommenderar jag att du avinstallerar hela Windows såvida du inte har behov av det, och installerar Linux istället. Men det är min egen åsikt.
Citera
2022-12-14, 18:59
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeDenAsso
Aktivera förhelvete inte den där väderappen i taskbaren. Den suger upp prestanda som en dammsugare. Vill du fucka din dators prestanda hårt (likt en fattig studentflicka på 18 bast som livestreamar på någon sketen streamingtjänst med dildomaskin i röven) för 20kr/timmen, då aktiverar du alla Windows-tjänster (som väderappen). Vill du få ut mer från din dator, inaktivera all sådan skit. hade t.o.m. rekommenderat att göra en debloat-install. Alltså inte debloat EFTER att du installerat Windows. Utan radera skiten från ISO-filen, så att du får MINIMALT med appar när du väl installerar. Chris Titus Tech har videos på detta på YouTube - superenkelt!

Sen så rekommenderar jag att du avinstallerar hela Windows såvida du inte har behov av det, och installerar Linux istället. Men det är min egen åsikt.

Länk till en tutorial tack (Den du nämnde)

Edit : Kom på det själv. Högerklicka på ett tomt fält i taskbar ... välj "nyheter och intressen" bocka för "inaktivera" Lätt som en plätt
Senast redigerad av Opaque 2022-12-14 kl. 19:05.
Citera
2022-12-14, 19:00
Medlem
Flytta datorn till ett annat rum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här