Då kan vi prata lite om Hellofresh.
Tydligen säljer de inte bara mat. Utan knark också.
Citat:
Anställda har varit påverkade av droger på arbetstid på Hellofresh. Företaget har tvingats genomföra mer än 300 drogtester.
– Tram och oxy och allt vad det nu är säljs. Säg vad du vill ha så fixar de det till dig, säger en tidigare anställd.
Citat:
Nuvarande och tidigare anställda på Logent på Hellofresh i Bjuv vittnar om en mängd olika missförhållanden. Förekomsten av droger är det många som vittnar om.
Vilka tjommar jobbar på Logent och Hellofresh i Bjuv?
Går det djupare än så här?
Kanske därför det så ofta har blivit fel i våra påsar, över lag så är vi jättenöjda med HelloFresh när vi väl tar en påse därifrån, men ofta så är det något som inte kom med.
Någon vecka låg det broccoli i istället för blomkål, senast igår faktiskt så var det faktiskt en produkt som saknades.
Har blivit ganska många anmälningar om felaktiga påsar, företaget har kanske märkt någon ökning på felen och kanske var det på den vägen allt det här uppdagades.
Det verkar ha hänt nåt sista tiden. Två försvunna paket på kort tid. Konstiga personer som lämnar en pratade oavbrutet och skrattade (hög?)
Är annars nöjd
Inte helt ovanligt med unga män på akuten som jobbar på fabrik, lager eller liknande. Plötsligt epilepsianfall, första gången, på jobbet.
Riktlinjerna är: DT hjärna och remiss till neurologen vid förstagångs-EP-anfall. Om det inte beror på tramadol. Väldigt få erkänner det dock. De är väl rädda att vårdpersonalen ringer polisen. Det gör vi inte ifall någon som känner sig träffad läser det här.
Jag är gammal nog att minnas när knark+jobb förde tankarna till tjackade svenskar på bandet på Volvo
Man har ju hört om studenter som trycker i sig både det ena och andra för att orka med kilometervis av ordbajsande för uppsater, avhandlingar och dylikt.
Tänker inte vara den som är moralpredikande. Ökar det effektiviteten och det blir en trevligare arbetsmiljö för de inblandade så tycker jag ingen ska vara dömande på förhand.
Om det är något som kommer att fälla hellofresh, jag köper dem varannan vecka och är nöjd, är det invandrarna. Invandrar-firma som levererar, det är en ny person varje gång, varannan gång kan de inte ens svenska, de är totalt förvirrade och man tror att man bor i Bagdad. Ja, med invandrare på alla poster så blir Sverige Bagdad.