2022-12-13, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpediemsi
I den här dokumentären finns bevis, kolla på den och återkom

https://www.youtube.com/watch?v=91Ib5NjSZ-o&t=28s

Den här videon borde vara obligatorisk att orka ta sig igenom för alla som har den minsta åsikt om hur läkemedelsindustrin fungerar.
2022-12-13, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombstick
Den här videon borde vara obligatorisk att orka ta sig igenom för alla som har den minsta åsikt om hur läkemedelsindustrin fungerar.

HAHA fel länk, menade denna.

https://youtu.be/91Ib5NjSZ-o
2022-12-13, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Rekommenderar denna videon. Den ger en bra översikt

https://youtu.be/vw7YXUZ1SL0

Vet inte hur jag kunde posta så snett, mod ta bort mina två inlägg..

Men denna videon är en must see för alla som har en åsikt i frågor om läkemedelsinsdustrin.
2022-12-13, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Han har inte dränerat något. Han har gjort twitter mindre populärt. Rätt säker på att det är motsatsen till resultatet man är ute efter som företagsledare.Speciellt som sponsorerna flyr twitter.

Men var iaf roligt att han gjorde det möjligt att påverka aktiemarknaden så extremt genom de falska företagskonton som kunnat skapas med hans nya regler.

Det är mer populärt än nånsin med twitter.

Var inte sån vänsterslödderbög så blir du gladare
2022-12-13, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Såvida inte Musk har en PhD i medicin av något slag ignorerar jag totalt vad han säger. Varför lyssna på en person som inte är expert?

l.
manga lyssnar till b.gates som ofta sitter i paneler som diskuterar virus/pandemihantering och vaccin, saklart kan man da ocksa lyssna till och beakta motpolen e.musk's uttalanden
2022-12-13, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Expert på att läsa mejlkonversationer?

Behöver man ha en doktorand i medicin för det?.

Måste kännas trevligt att outsourca tänkande.

Ontopic så kommer detta att bli stort för människor som faktiskt söker information. Dom som föredrar att bli skedmatade av media kommer antagligen att vara lika omedvetna som i allt annat. Då media kommer göra allt för att ignorera det tills det försvinner

Jag outsourcar inte tänkande. Jag säger att om du ska förstå måste du ha utbildning. Jag uppmuntrar att man utbildar sig så man förstår det man nu är intresserad av att förstå.

Problemet är att människor utan utbildning både saknar förmågan att tolka statistiken i fråga, och i regel saknar källkritik. Bara att kolla vissa av källorna här på Flashback, i stil med "antivaxx.org". Personer utan utbildning klarar helt enkelt i regel inte att korrekt kolla upp information
2022-12-13, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mairburg
Är bill Gates expert? Nehe då. Men honom lyssnar du på.

När det kommer till dataprogrammering, matematik, och företagande, absolut. När det kommer till medicin ser jag var vetenskaplig konsensus står och går på det. Vilket är det bästa att göra utom att själv bli PhD.
2022-12-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Vad menar du med ”högern”? Alla till höger om svenska socialdemokraterna? Eller alla borgare?

Jag hävdar isåfall det omvända. Vänstern ljuger om i princip allt och döljer det som inte passar deras världsbild. De vill även censurera åsikter i betydligt högre grad än ”högern” vilket direkt gör dem mindre demokratiska.

De accepterar dessutom i ganska hög grad pseudovetenskap, som genusteori och HBTQ osv. Vissa går t.o.m. så långt att de förnekar biologiska kön och hävdar att män kan bli gravida. Det är uteslutande vänsterfolk som tror på dylikt ovetenskapligt mumbojumbo.

Hur förhåller du dig till dessa teorier förresten? Tror du också på det? Jag vet inte var gränsen går eller hur mycket vänster man måste vara för att tro på det.

Kommentera gärna.

Nej dom tankesätten å generaliseringarna lämnar jag till alt högern som använder uttryck såsom "woke" och "pk" som egentligen bara betyder "inte fascist". När jag säger alt höger menar jag definitionen du hittar i ordböcker. Enkelt beskrivet, Donald Trump och CO.

Nja, alla är väl rätt överens om att censurera idioter som talar om judekonspirationer etc. Har inget med vänster att göra, större delen av högern vill också censurera dem.

Sen hittar du på att tvärvetenskapliga fält är pseudovetenskap, det är bara pinsamt. Självklart blir sådan idioti indirekt censurerad eftersom alla ignorerar sådana personer. Bara för att vetenskap kommer fram till saker du ogillar gör det den inte till pseudo.

Du får vara mer specifik om jag ska kommentera. Tror på exakt vad? Jag accepterar vad som har bevis, svårare än så är det inte.
2022-12-13, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Så så länge någon är "expert" så litar du blint på vad människan säger till dig? Snacka om godtrogen

Absolut inte, det vore cherry picking. Jag går på konsensus.

Och det är mer godtroget att tro att man utan utbildning förstår saker såsom medicinsk statistik.
2022-12-13, 08:29
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det behöver det inte göra. Det räcker att deras arbetsgivare har samma agenda och vill forma samhället likadant.

En journalist på exempelvis New York Times, en på Washington Post och så någon på CNN har ju alla olika arbetsgivare men de har samma politiska agenda.

Jag skulle heller inte bli förvånad om väldigt många "experter" i slutändan finansieras av samma fåtal överheter.

Kan du utveckla vad det är som får dig att skriva något sådant? Varför har inte Elon Musk alla hästar i stallet?

Som jag skrev, en, två, tre eller tio experter kan ha samma agenda men inte 100 eller tusentals.

Ditt exempel är tre journalister, prova samma med 1000 journalister på olika tidningar.
2022-12-13, 08:32
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
Elon musk Har inte ett aerospace degree utan är självlärd och läser böcker och pratar med smart folk säger han. Så bara för att du är dum i huvudet så betyder det inte att musk behöver sitta på skolbänken i flera år för att förstå saker du inte kan begripa. Han skickar ut raketer i rymden, som landar snyggt på högern. bygger bilar som du åker i, fixar internet på Antarktis.

Men ditt stolpskott han bygger ingenting. Han anlitar människor som ÄR utbildade till att byggs och designa.

Han har bara pengarna till att anlita sådant folk till olika projekt han läser om och köper upp.
2022-12-13, 08:36
Medlem
Bassplays avatar
Den där lilla alven borde hängas. Finns få jag hatar som fauci.

Tvi!

Borde åtminstone spendera resten av sitt liv i fängelse.
Släng in honom i vanligt fängelse, där blir han säkert omtyckt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in