Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Vad menar du med ”högern”? Alla till höger om svenska socialdemokraterna? Eller alla borgare?
Jag hävdar isåfall det omvända. Vänstern ljuger om i princip allt och döljer det som inte passar deras världsbild. De vill även censurera åsikter i betydligt högre grad än ”högern” vilket direkt gör dem mindre demokratiska.
De accepterar dessutom i ganska hög grad pseudovetenskap, som genusteori och HBTQ osv. Vissa går t.o.m. så långt att de förnekar biologiska kön och hävdar att män kan bli gravida. Det är uteslutande vänsterfolk som tror på dylikt ovetenskapligt mumbojumbo.
Hur förhåller du dig till dessa teorier förresten? Tror du också på det? Jag vet inte var gränsen går eller hur mycket vänster man måste vara för att tro på det.
Kommentera gärna.
Nej dom tankesätten å generaliseringarna lämnar jag till alt högern som använder uttryck såsom "woke" och "pk" som egentligen bara betyder "inte fascist". När jag säger alt höger menar jag definitionen du hittar i ordböcker. Enkelt beskrivet, Donald Trump och CO.
Nja, alla är väl rätt överens om att censurera idioter som talar om judekonspirationer etc. Har inget med vänster att göra, större delen av högern vill också censurera dem.
Sen hittar du på att tvärvetenskapliga fält är pseudovetenskap, det är bara pinsamt. Självklart blir sådan idioti indirekt censurerad eftersom alla ignorerar sådana personer. Bara för att vetenskap kommer fram till saker du ogillar gör det den inte till pseudo.
Du får vara mer specifik om jag ska kommentera. Tror på exakt vad? Jag accepterar vad som har bevis, svårare än så är det inte.