2006-07-17, 15:21
Medlem
Hallå gott folk!

För ett par år sen kom jag över en länk till något som heter "Ishkur's Guide To Electronic Music"! En väldigt intressant guide där alla stilar och artister illustrerades med ljudklipp och allting är gjort i flash:

http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Nu undrar jag följande: Är det någon som har gjort en liknande "guide" fast för rock? Vore väldigt intressant i sånna fall!

Rock on!
Citera
2006-07-17, 16:00
Medlem
yowsers avatar
Nix, har inte sett nån rockmotsvarighet. Men tack för länken! Coolt som fan!
Citera
2006-07-17, 17:20
Medlem
krijgenics avatar
Skön sida! Tack för länken.
Citera
2006-07-17, 19:07
Medlem
Läskigs avatar
tack för länken, har letat som fasen efter den, finns en skön låt som jag har haft på hjärnan dom senaste åren som jag inte kommer ihåg vad den hette men som fanns med på den där sidan.

men tyvärr så har jag inte sett något liknande för rock, vi kanske borde ta och göra en egen?
Citera
2006-07-18, 02:13
Medlem
Jävligt bra sida måste jag säga. Hamnade direkt bland favoriter. Borde finnas en för inte bara rock utan även jazz och blues också.
Citera
2006-07-18, 08:53
Medlem
Räsernajss avatar
För en massa år sedan hittade jag på nätet en stor bild, som beskrev Grungebandens sammanlänkningar i ett släktträdsperspektiv. Slarvade givetvis bort bilden och har aldrig sett den igen, men den var otroligt intressant.

Skulle gärna hitta den igen, och gärna någon som tar upp hårdrocken på liknande sätt. Kanske vore något att tapetsera väggarna med.
Citera
2006-07-18, 08:56
Medlem
GÅ in på techno å sen Swedish..
Trevlig läsning där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in