2022-12-11, 19:32
Avslutad
Jag har lite problem med att det stinker gräs i hela trapphuset då jag vapear, kör alltid med fönstret öppet och oftast med köksfläkten igång. Hur fasiken kan det fortfarande stinka så pass mycket ut i trapphuset? Och finns det något smart sätt att förhindra det?

För övrigt luktar det inte alltid ut, men är rätt säker på att det beror på gräset. Det är heller ingen "nojja" jag har utan jag har självt känt lukten då jag kommit hem flera timmar efter jag rökt vape i hemmet. Har även bett vänner känna efter och en hel del kände det rätt tydligt.

EDIT: Om det inte var tydligt i texten menar jag då att jag använder en vaporizer, inte olja eller liknande.
Senast redigerad av cosmoneuti200 2022-12-11 kl. 19:34.
Citera
2022-12-11, 19:36
Medlem
RattHaverists avatar
Du har en gräsrökande granne
Citera
2022-12-11, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RattHaverist
Du har en gräsrökande granne
Den tanken har faktiskt slagit mig ett par gånger, men då jag öppnar dörren känner jag liksom en "intensifierad" version av lukten så känns som att jag bör vara källan. Men det är definitivt en möjlighet!
Citera
2022-12-11, 19:39
Medlem
Röker jag vape luktar det ingenting. Kan komma en bränd/ugnsdoft i 2 sekunder men inte mer.

Vad har du för vape egentligen ? Eller så har du en rökande granne...
Citera
2022-12-11, 19:40
Medlem
RattHaverists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmoneuti200
Den tanken har faktiskt slagit mig ett par gånger, men då jag öppnar dörren känner jag liksom en "intensifierad" version av lukten så känns som att jag bör vara källan. Men det är definitivt en möjlighet!

Annars kan du byta ut listen till dörren, tätlist eller vad den nu hette.
Citera
2022-12-11, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Röker jag vape luktar det ingenting. Kan komma en bränd/ugnsdoft i 2 sekunder men inte mer.

Vad har du för vape egentligen ? Eller så har du en rökande granne...
Hmm.. Ja det låter ju mer och mer som att jag har en rökande granne, har en Arizer nånting. Hur mycket röker du? Min kan ändå i princip vara igång 1+ timme i sträck. EDIT: Alltså att den fylls på direkt när den är slut^.
Citera
2022-12-11, 19:49
Medlem
Citat:
Hmm.. Ja det låter ju mer och mer som att jag har en rökande granne, har en Arizer nånting. Hur mycket röker du? Min kan ändå i princip vara igång 1+ timme i sträck. EDIT: Alltså att den fylls på direkt när den är slut^.

Då har vi helt olika vapes! Jag har en pocket variant. Kan fylla den med ca 1g och då blossar jag i max 5 min.
Men kan lätt gå några gram på en (tråkig) dag..
Min sambo känner heller ingen doft o hon är själv inte rökare.

Ingen i huset har då klagat de senaste 5 åren !
Citera
2022-12-11, 19:56
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Jag har lite problem med att det stinker gräs i hela trapphuset då jag vapear, kör alltid med fönstret öppet och oftast med köksfläkten igång. Hur fasiken kan det fortfarande stinka så pass mycket ut i trapphuset? Och finns det något smart sätt att förhindra det?

För övrigt luktar det inte alltid ut, men är rätt säker på att det beror på gräset. Det är heller ingen "nojja" jag har utan jag har självt känt lukten då jag kommit hem flera timmar efter jag rökt vape i hemmet. Har även bett vänner känna efter och en hel del kände det rätt tydligt.

EDIT: Om det inte var tydligt i texten menar jag då att jag använder en vaporizer, inte olja eller liknande.

Stäng fönstret och sitt under fläkten. Alt. rök på toaletten vid utsuget.
Citera
2022-12-11, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Då har vi helt olika vapes! Jag har en pocket variant. Kan fylla den med ca 1g och då blossar jag i max 5 min.
Men kan lätt gå några gram på en (tråkig) dag..
Min sambo känner heller ingen doft o hon är själv inte rökare.

Ingen i huset har då klagat de senaste 5 åren !
Ja, men 1g räcker nog strax under 1 timme i min så mängden är ju den samma. Men tack för input!
Citera
2022-12-11, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Stäng fönstret och sitt under fläkten. Alt. rök på toaletten vid utsuget.
Bör jag stänga fönstret för tryckets skull?
Citera
2022-12-11, 20:06
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Bör jag stänga fönstret för tryckets skull?

Ja. Att ha ett fönster öppet gör att det blåser in luft som tar med sig röken vidare till trapphuset.
Citera
2022-12-11, 20:13
Medlem
sendas avatar
Varför inte bara öppna fönstret en liten glipa och blåsa ut samtidigt som du kysser glipan? Då kommer ju 98% av röken utanför..

Själv kör man hhc på coilen i en rda vape med vanligt vg/pg blandning i, så det luktar ingenting oavsett
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in