2022-12-10, 22:09
Medlem
Ottisgatan29Bantons avatar
Även om praxis inte är spikad så i ämnet brottsbekämpning för att bekämpa kriminella journalistligor övergrepp där oskyldiga privatpersoner som du och jag produceras, framställs och hängs som pedofiler, nazister, våldtäktsmän, kvinnomisshandlare, knarkare, hivsmittade läkare och poliser, bögar, prostituerade sexköpare osv. Hur bekämpar vi bäst denna form av kriminalitet?
Om det hade slumpat sig så att du råkat chatta med ett troll som påstått sig vara minderårigt. Du hade skickat bilder, tackat ja till dejt och åkt för att ha sex eller för en bättre överblick och reda ut saken.

Frågan gäller inte bara byxkärlek utan även om Lamotte, Aschberg mfl får för sig att göra tex terrorist, homo - eller nazireportage om dig. Om du blir kommande olycksfågel och syndabock som Dumpen och dylika väljer att attackera, hur hade du då bemött dessa? Hur hade du betett dig?
Vilket bemötande skulle du rekommendera dina barn, nära och kära att använda sig av mot nätmobbare och bajskastare likt Aschberg, Dumpen och Avmaskerat? Hur hugger vi av hundhuvudet så att säga?
2022-12-10, 22:22
Medlem
VenturaCustoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottisgatan29Banton
Även om praxis inte är spikad så i ämnet brottsbekämpning för att bekämpa kriminella journalistligor övergrepp där oskyldiga privatpersoner som du och jag produceras, framställs och hängs som pedofiler, nazister, våldtäktsmän, kvinnomisshandlare, knarkare, hivsmittade läkare och poliser, bögar, prostituerade sexköpare osv. Hur bekämpar vi bäst denna form av kriminalitet?
Om det hade slumpat sig så att du råkat chatta med ett troll som påstått sig vara minderårigt. Du hade skickat bilder, tackat ja till dejt och åkt för att ha sex eller för en bättre överblick och reda ut saken.

Frågan gäller inte bara byxkärlek utan även om Lamotte, Aschberg mfl får för sig att göra tex terrorist, homo - eller nazireportage om dig. Om du blir kommande olycksfågel och syndabock som Dumpen och dylika väljer att attackera, hur hade du då bemött dessa? Hur hade du betett dig?
Vilket bemötande skulle du rekommendera dina barn, nära och kära att använda sig av mot nätmobbare och bajskastare likt Aschberg, Dumpen och Avmaskerat? Hur hugger vi av hundhuvudet så att säga?

Finns väl en poäng i att agera väldigt mediatränad i stunden.

"Ni kommer med påståenden och kameror i ansiktet på mig i hopp om att överraska mig och försöker få fram något form av erkännande av skuld. Jag kan inte och vill inte svara på era frågor just nu, men ni kan väl skicka frågorna till min epost knollabarn@hotmail.. oj jag menar VenturaCustom@hotmail.com så kan jag svara era frågor där istället" och sedan bara upprepa varianter av den meningen.

Detta ovan om dom får med ens ansikte på film, jag hade själv inte öppnat dörren för en lamotte-person om han eller hon fått för sig att jag gjort något, säg, oetiskt med min f-skattsedel.
2022-12-10, 23:28
Medlem
ArgusOnes avatar
Vilka kriminella journalisters övergrepp avses? Vore fint med några exempel.
2022-12-11, 01:32
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Håll dig till topic tack. Tråden handlar om hur samhället ska komma till rätta med all kaos och alla tragedier som oseriösa journalister ställer till med, och om hur du skulle bemött kriminella "swishzigenare" som påstår sig agera med goda avsikter.

Hur skulle Du bemött Mig med chatlog och nakenbilder skickade till någon du trodde var någon annan vuxen? Jag har loggar och bilder på dig angående ditt intresse att xxx... Nu väntar vi med videokamera för att få sista på dig... Nå?

Vad är det för kaos som oseriösa journalister skapar?
2022-12-11, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Om jag springer runt naken på stan med någon jävla buttplugg och skiter ner mig så får jag väl för fan skylla mig själv om folk filmar och hänger ut mig.
Det behöver du inte göra. Vad du har gjort online är tillräckligt för att vi ska kunna skända din vidriga kropp oavsett. Det ska DU ALLTID HA I ÅTANKE.

Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vad är det för kaos som oseriösa journalister skapar?
Har du bott under en sten de senaste tjugo åren eller vem pratar jag med...
2022-12-11, 01:57
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Det behöver du inte göra. Vad du har gjort online är tillräckligt för att vi ska kunna skända din vidriga kropp oavsett. Det ska DU ALLTID HA I ÅTANKE.

Har du bott under en sten de senaste tjugo åren eller vem pratar jag med...

Nej jag frågar genuint. Har du lust att bjuda på några fall?
2022-12-11, 03:34
Medlem
anomaligns avatar
Citat:

Snurrigare trådstart får man nog leta efter!

Du börjar med att konstatera att rättsläget för Dumpens aktiviteter inte är klart, och konstaterar i nästa mening att det rör sig om kriminalitet.

Om du vill problematisera Dumpen så får du prova att använda hjärnan, åtminstone lite grann, inte bara skriva random ord. Nu ser det ut som att du bara har råkat kräkas över tangentbordet.
2022-12-11, 03:55
Medlem
Citat:

Varför skriver du inte Hur hade du som pedofil bemött Dumpen? Att bekämpa kriminella pedofilers övergrepp?
2022-12-11, 04:47
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Så här då med en något annorlunda frågeställning. Är det bara jag som ser varför Sverige tagit så dåliga banor och politiska beslut i alla år. Är det bara jag som är oroad över hur ständigt nya åsiktskorridorer skapas och vidmakthålls.
De som förnedringrånas eller får händer och ben bortsprängda förtjänar det. Ni som är för den "hårda vinden" som journalistiken skapat och fortsätter att göra förtjänar exakt vad ni ber och bad om.

Ett icke pluralistiskt samhällsklimat där eliten låter fotfolket slåss mot varandra. Också står SD som är det parti som varit mest utsatt av alla och förespråkar mer av samma sak. Pust. Jag är trött på idioter som inte ser samband.

Jag uppmanade dig att bli lite mer sammanhängande, inte spreta iväg ännu mer och gå loss i ett brandtal över samhällets förfall.
2022-12-11, 06:27
Medlem
En lag mot att söka efter även fiktiva barn kan eventuellt rättfärdigas. Även om man inte söker ett specifikt barn så går det ändå att jämföra lite med att gå tex lagligt skarpladdat beväpnad på stan i syfte att skjuta någon när en situation uppstår. Man förbereder sig på att mörda någon trots att man inte än vet eller bestämt sig vem det kommer att bli.
En väl genomtänkt och verkligt brottsförebyggande sådan lag vore positivt i brottsförebyggande syfte. Men det är ett långsökt sätt att minska sexbrottsligheten mot barn.
Avgörande är att pedofiler kan komma ut i massor och få hjälp att leva laglydigt. En pedofillag vore ett ineffektivt sätt att nå så många potentiella förövare som möjligt.

En än viktigare del av pusslet är därför att inbegripa alla sexuella läggningar/störningar i HMF. Pöbel är kontraproduktiv. Om det inte vore för PRIDE och HMF skulle vi haft en tio gånger så stor kriminell pöbel även mot dessa grupper, och mer kriminalitet. HMF är en munkorgslag men den behövs.
Det är inte så att homosexuella våldtäkter har ökat bara för att homosexualitet blivit socialt accepterat.
Störningen pedofili ska vara en icke-fråga ungefär som ångest eller huvudvärk. Man ska kunna sitta i fikarummet och säga idag känner jag mig lite pedofil så får nog sjuka mig eller snacka med chefen en stund. Hat eller diskriminering mot människor som inte begår brott ska straffas hårt.
2022-12-11, 06:39
Medlem
vemsfels avatar
” råkat chatta med ett troll som påstått sig vara minderårigt”, OK?

Det är bara man up och lämna utan kommentar, vad kan man annars göra såvida man inte tänker dräpa konfrontatörerna.
2022-12-11, 06:45
Medlem
Dylans avatar
Citat:

Om det hade "slumpat sig så" (hahahah....!) så hade det varit för att du är en vidrig, smutsig, värdelös pedofil som förtjänar ALL skit du kan tänkas få, och jag hade applåderat glatt om du blivit brutalt curb-stompad av någon som kände igen dig på väg hem från ICA. Och så hade jag swishat till Dumpen som tack för samhällsnyttan de just bidragit till.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in