Citat:
Vilket också är kontraproduktivt.
Det där har jag alltid tänkt på, att det finns speciellt långivare som siktar in sig på de med sämst ekonomi och t.o.m. gör reklam för att även om du inte får lån på andra ställen så får du det hos oss, men då till en jävla monsterränta.
Borde inte dessa företag skämmas och egentligen alla banker i stort, för alla gör samma sak, ju sämre ekonomi någon har desto högre räntor får dom vilket bara ökar och ökar chansen till att de inte kommer kunna betala tillbaka, så det är ju lånegivarna och bankerna som driver på att folk hamnar hos kronofogden genom att ge lån till de som inte har råd med höga räntor.
Det där har jag alltid tänkt på, att det finns speciellt långivare som siktar in sig på de med sämst ekonomi och t.o.m. gör reklam för att även om du inte får lån på andra ställen så får du det hos oss, men då till en jävla monsterränta.
Borde inte dessa företag skämmas och egentligen alla banker i stort, för alla gör samma sak, ju sämre ekonomi någon har desto högre räntor får dom vilket bara ökar och ökar chansen till att de inte kommer kunna betala tillbaka, så det är ju lånegivarna och bankerna som driver på att folk hamnar hos kronofogden genom att ge lån till de som inte har råd med höga räntor.
Man blir förbluffad när man hör argumentationen. Menar du på allvar att banker och andra långivare tvingar dig att ta lån till höga räntor?
Sköt din ekonomi så behöver du inga lån alls. Behöver du lån till en bil så kan du få det till ca 4-7% idag och för ett år sedan kostade det 3-5%. Det är inga höga räntor.
Är du i så dåligt ekonomiskt skick att någon erbjuder dig 24% på blancolån så är det för att du sköter din ekonomi som ett nöt och har noll trovärdighet. Då bör det redan ha slagit dig in att det är dum idé att låna ännu mer pengar....
Slut beskyll alla andra för hur din situation ser ut, ta lite jävla ansvar själv.
Inte riktat till dig, jag vet inte hur just din ekonomi ser ut. Men till alla nötter som sitter och lånar pengar när de inte borde.